گزارش امروز بازار بورس و فرابورس / از خاموش شدن تابلوی بورس تا تجمع و اعتراض سهامداران

0

خاموش شدن ناگهانی تابلو به نگرانی مردم حاضر دامن زد به طوریکه از زمان خاموشی تابلو مجددا فریاد فعالان بورس بلند شد/مسولان علت اصلی قطع تابلو را اشکال فنی بیان کردند.

اعتراض سهامداران اخبار بورس امروز

تابلو بورس ناگهان خاموش شد و معامله گران که از صبح امروز در زیر شدید ترین فشارهای عصبی بودند را به ترس انداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در حالی‌که از صبح امروز تالار حافظ دچار تشنج‌های گاه و بیگاه معامله گران می‌شود اما خاموش شدن ناگهانی تابلو به نگرانی مردم حاضر دامن زد به طوری‌که از زمان خاموشی تابلو مجددا فریاد فعالان بورس بلند شد.به طوری‌که اقدام به شعار دادن علیه رئیس بازار بورس کردند.

شاخص‌ها همچنان روند نزولی را دارند. در آخرین لحظه تنظیم این خبر تابلوی بورس دوباره روشن شد و مسولان علت اصلی قطع تابلو را اشکال فنی بیان کردند.

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه ۹۳٫۱۱٫۰۱ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۴۰۱ واحد افت به رقم ۴۷۸۵۳ واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۱۰۰۶ واحد کاهش عدد ۱۲۸۲۲۳ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با ۵۳۵ واحد افت به رقم ۶۵۰۲۸ واحد رسید.

همچنین در این روز “رانفور” با ۳ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “همراه” با ۷۰ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۱۴ واحد افت به رقم ۷۰۹ واحد رسید.

در این شرایط امروز “جم” با ۲ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۰۵۰ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۵۴۹ میلیارد ریال رسید.

به جز روند نزولی شاخص بورس که تبدیل به یک اتفاق تکراری در بازار سرمایه شده، اتفاق مهم دیگر امروز اعتراض سهامداران به شرایط خسته کننده و پر از ضرر و زیان بورس است که با برخی پاسخ های مسئولین بورسی نیز مواجه بود.

در پی تجمع اعتراضی تعدادی از سهامداران بازار بورس مقابل تالار شیشه‌ای حافظ، مدیرعامل بورس اوراق بهادار از بازگشت آرامش به بازار طی روزهای آینده خبرداد

 حسن قالیباف اصل در جمع سهامداران معترض با دعوت آنها به آرامش، علت اصلی افت شاخص بورس را ناشی از افت شدید قیمت نفت در بازار های جهانی دانست.

به گفته وی شاخص بورس از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد افت را شاهد بوده است. برپایه این گزارش سهامداران معترض دلایل افت شاخص بورس در ماههای اخیر را برخاسته از سومدیریت و وجود دستهای پشت پرده در این ماجرا ارزیابی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ