گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران + عکس

1

این روزها که پس از درخشش برخی از بازیکنان جوان کشورمان همچون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش،‌ زمزمه‌هایی تلاش برخی تیم های مطرح اروپایی همچون لیورپول، آرسنال و … برای جذب بازیکنان ایرانی به گوش می رسد، امید هوادارن فوتبال ایران، برای شروع نسل جدیدی از انتقال بازیکنان مستعد ایرانی به لیگ‌های معتبر ایرانی پررنگ شده است.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

به ادعای سایت معتبر ترانسفرمارکت، ‌در حال حاضر ارزش سردار آزمون مهاجم ۲۰ ساله تیم ملی کشورمان که در روبین کازان روسیه توپ می‌زند، ۱ میلیون یورو (۴.۱ میلیارد تومان) تخیمن زده شده است. علیرضا جهانبخش مهاجم ۲۱ ساله تیم ملی و باشگاه نایمخن هلند نیز ارزشی ۱.۳ میلیون یورویی (۵.۳ میلیارد تومانی) دارد. در ادامه لیست ارزشمندترین بازیکنان ایرانی را خواهید دید.

جواد نکونام : ۳۳ میلیارد تومان

جواد نکونام که این روزها در حال شکستن رکورد بیشترین بازی ملی است، در فاصله بین جولای ۲۰۰۹ تا آوریل ۲۰۱۰ و در حالیکه در تیم اوساسونای اسپانیا بازی می کرد، از ارزشی برابر با ۸ میلیون یورو (معاول تقریبی ۳۳ میلیارد تومان) برخوردار بود. این در حالی است که کاپیتان تیم ملی در حال حاضر تنها ۳۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

 قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

مهدی مهدوی کیا: ۳۱ میلیارد تومان

هافبک راست تیم ملی ایران در سالهای نه چندان دور، دوران پرفروغی را در هامبورگ آلمان سپری کرد. او در تمامی سالهای حضور در این تیم بندری آلمان، ارزشی بالاتر از ۲ میلیون یورو داشت و در دو مقطع در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به ارزشی بالاتر از ۶.۵ میلیون یورو رسید. این در حالی بود که  اکتبر ۲۰۰۴، قیمت مهدوی کیا ۷.۵ میلیون یورو (معادل ۳۱ میلیارد تومان) شده بود.

اشکان دژاگه: ۲۶ میلیارد تومان

بازیکن دورگه تیم ملی کشورمان که پس از سالها بازی در لیگ برتر انگلستان و لیگ آلمان، ترجیح داد به لیگ قطر بیاید، یکی از پردرامدترین ورزشکاران ایرانی است. بر اساس اعلام  روزنامه مترو رقم قرارداد دژاگه برای پیوستن به العربی قطر چیزی حدود ۵ میلیون پوند (معادل تقریبی ۲۶ میلیارد تومان) است و دستمزد سالیانه این بازیکن نیز ۴ میلیون پوند (معادل تقریبی ۲۱ میلیارد تومان) قلمداد می شود. وی ژوئن ۲۰۰۹ و در حالیکه در ولفسبورگ آلمان توپ می‌زد، نیز ارزشی معادل ۵ میلیون یورو داشت.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

علی کریمی: ۲۰.۵ میلیارد تومان

بی شک یکی از مستعدترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، علی کریمی بود؛ فوتبالیستی که علیرغم شایستگی بسیار برای حضور در لیگ های برتر اروپایی، بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در حاشیه خلیج فارس گذارند و با رقم‌های میلیاردی در بین تیم های عربی جا‌به‌جا شد. کریمی در مقطع دو سال حضور خود در بایرن مونیخ آلمان بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ ، ارزش ۵ میلیون یورویی را نیز تجربه کرد. جالب آنکه او در سال‌های پایانی بازی خود و در حالی که در استیل آذین توپ می‌زد، به یک باره با قراردادی آزاد به شالکه آلمان رفت و تنها یک بازی رسمی برای این تیم انجام داد.

مسعود شجاعی: ۱۶.۵ میلیارد تومان

هافبک نفودی تیم ملی کشورمان که مدتها در تیم های اسپانیایی توپ می زد، در بازه بین ژولای تا دسامبر ۲۰۰۹ ارزشی معادل ۴ میلیون یورو داشته است. او سپتامبر ۲۰۱۴ با قراردادی ۱.۲ میلیون یورویی به تیم الشحانیه قطر پیوسته است.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

وحید هاشمیان: ۱۴.۳ میلیارد تومان

وحید هاشمیان که روزی با قرارداد ۲ میلیون یورویی از بوخوم آلمان به بایرن مونیخ پیوست، این روزها بدون هیاهو و به دور از حاشیه ها مشغول یادگیری مربیگری، آن هم به طور حرفه‌ای است. وی در سال ۲۰۰۴ ارزشی معادل ۳.۵ میلیون یورو (۱۴.۳ میلیارد تومان) را تجربه کرد.

سید جلال حسینی: ۱۲.۳ میلیارد تومان

مدافع وسط تیم ملی ایران، این روزها یکی از گران قیمت  ترین بازیکنان کشورمان با ارزشی معادل ۱.۸ میلیون یورو (۷.۴ میلیارد تومان) است. اگرچه رقم واقعی قراردادها در ایران هیچ گاه مشخص نمی‌شود و بعید است سید جلال حسینی در زمان انتقال خود از سایپا به سپاهان، در سال ۸۸ رقمی بیش از یک و نیم میلیارد تومان گرفته باشد؛ اما به ادعای سایت معتبر ترانسفرمارکت، او در همین سال ارزشی معادل ۳ میلیون یورو (۱۲.۳ میلیارد تومان) داشته است.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

علی دایی: ۱۱ میلیارد تومان

بی شک مهاجم سابق کشورمان یکی از موفق ترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی بود. او در هرتابرلین، بایرن مونیخ و آرمینیا بیله فیلد آلمان دوران قابل قبولی داشت و در حد فاصل سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ توانست ارزش خود را به حدود ۲.۷ میلیون یورو برساند.

مجتبی جباری: ۱۱.۵ میلیارد تومان

مجتبی جباری یکی از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه اخیر بود که به واسطه روحیه‌ای که داشت هم خیلی زود از تیم ملی خداحافظی کرد و هم به لیگ های اروپایی نرفت! جباری که گفته می شود در ابتدای لیگ سیزدهم با سپاهان قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان امضا کرد و در میانه راه قید حضور در این تیم را زد، با قراردادی دو ساله به ارزش ۳.۵ میلیون دلار (۱۱.۲ میلیارد تومان) به الاهلی قطر پیوسته است.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

آندرانیک تیموریان: ۸.۲ میلیارد تومان

هافبک ناراضی و جداشده استقلالی‌ها که چند سال کم فروغی را در بولتون و فولهام گذارند، هیچ گاه نتوانست بازیکن گران قیمتی باشد و ارزش او در تمامی سالهای حضور در انگلیس بین ۵۰۰  تا  ۷۰۰ هزار یور در نوسان بود. وی در پایان سال میلادی ۲۰۱۳ و در حالی که در استقلال تهران توپ می‌زد، ارزشی معادل ۲ میلیون یورو داشته است.

غلامرضا عنایتی: ۸.۲ میلیارد تومان

مهاجم کهنه کار فوتبال کشورمان که علیرغم، حضور طولانی مدت در سطح اول فوتبال کشور، هیچ گاه نتوانست به جایگاهی ثابت در تیم ملی کشورمان دست یابد، یکی از فوتبالیست‌هایی است که سایت ترانیفرمارکت، ارزش ۲ میلیون یورویی (۸.۲ میلیارد تومان) را برای او ثبت کرده است. عنایتی که در حال حاضر در سال پایانی بازی خود به تیم استقلال بازگشته است،‌ در حال حاضر چیزی حدود ۳۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

خسرو حیدری: ۸.۲ میلیارد تومان

هافبک راست استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در سالهای اخیر، اگرچه همواره فوتبال خود را لیگ داخلی کشور دنبال کرده اما در فاصله بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و به دلیل درخشش خود، در بازار نقل و انتقالات جهانی به ارزشی بالاتر از ۱.۵ میلیون یورو رسید. وی در فصل نقل و انتقالات زمستانی سال ۲۰۱۱، به ارزشی معادل ۲ ملیون یورو (۸.۲ میلیارد تومان) رسیده بود.

محمدرضا خلعتبری: ۷ میلیارد تومان

مهاجم مغضوب کارلوس کیروش که علیرغم درخشش در لیگ داخلی کشورمان به ترکیب تیم ملی در بازی های آسیایی راه نیافت در حال حاضر ۱.۲ میلیون یورو ارزش دارد. وی در نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۳-۱۴ به ارزش ۱.۷ میلیون یورویی (۷ میلیارد تومان) نیز رسیده بود.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

حسین کعبی: ۷ میلیارد تومان

مدافع راست سابق تیم ملی کشورمان که در دوران جوانی به تیم ملی راه یافت و در حال حاضر و در شرایطی که ۲۹ سال دارد، دیگر جایی در تیم ملی ندارد، روزگاری به یکی از پرامیدترین بازیکنان ایرانی برای بازی در تیم های مطرح اروپایی تبدیل شده بود. او بعد از یک فصل ناموفق در لسترسیتی و انجام تنها ۳ بازی برای این تیم انگلیسی، دیگر هیچ گاه نتوانست در اروپا بازی کند و ارزش ۱.۷ میلیون یورویی (۷ میلیارد تومان) را به عنوان بالاترین ارزش در دوران اوج فوتبالی‌اش، ثبت کرد.

رحمان رضایی: ۶.۲ میلیارد تومان

رضایی شاید تنها مدافع ایرانی موفق در لیگ های اروپایی باشد که برای ۷ فصل متوالی در سطح اول لیگ ایتالیا و برای تیم ‌های پروجا، مسینا و لیورنو پا به توپ شد. وی در فصل نقل و انتقالات زمستانی سال ۲۰۰۴، و در حالی که در مسینا توپ میزد، ارزشی برابر با ۱.۵ میلیون یورو (۶.۲ میلیارد تومان) داشت.

رضا قوچان نژاد: ۵.۳ میلیارد تومان

مهاجم دورگه تیم ملی فوتبال کشورمان که در اختیار باشگاه چارلتون انگلیس است و به طور قرضی در الکویت توپ می‌زند، در حال حاضر یک یک میلیون یورو ارزش دارد و هیچ بعید نیست بعد از جام ملت‌ها با مبلغی بیش از این، به یک تیم دیگر ملحق شود. او از ابتدای سال ۲۰۱۲ تا نیمه سال ۲۰۱۳ همواره بیش از ۱.۲ میلیون یورو قیمت داشته به گونه‌ای که در مقطع نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۲-۱۳ و در حالیکه در سنت تروئیدن بازی می‌کرد، به ارزش ۱.۳ میلیون یورویی (معادل ۵.۳ میلیارد تومان)‌ رسید.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

علیرضا جهانبخش: ۵.۳ میلیارد تومان

استعداد نوشکفته فوتبال ایران که سابقه بازی در داماش تهران و گیلان را داشت، این روزها به مهاجم تاثیرگذار نایمخن هلند تبدیل شده و در سایتهای معتبر فوتبال به ارزشی معادل ۱.۳ میلیون یورو (۵.۳ میلیارد تومان) رسیده است. فرودین ماه ۹۳ بود که گمانه‌زنی هایی برای حضور جهانبخش در منچستریونایتد شنیده شده بود اما با توجه به نیاز تیم هلندی به مهاجم جوان ایرانی برای بازسگت به لیگ برتر هلند، وی کماکان در نایمخن باقی ماند. جهانبخش در حال حاضر با به ثمر رساندن ۷ گل در ۲۰ بازی در جایگاه هفتم جدول بهترین گلزنان لیگ دسته دوم هلند قرار دارد و نقش به سزایی در صدرنشینی تیم خود ایفا کرده است. جالب است بدانید که به نوشته سایت elfvoetbal هلند، “هنک گریم” مسئول استعدادیابی باشگاه نایمخن مبلغ ۲۲۰ هزار یورو (۹۰۰ میلیون تومان) برای جذب وی پرداخته است.

دانیل داوری: ۵.۱ میلیارد تومان

دروازه بان دورگه فوتبال ایران که حتی زبان فارسی را نیز بلد نیست، قرار بود به سنگربان دائمی تیم ملی تبدیل شود اما تنها ۴ بازی برای تیم ملی انجام داد و دیگر به تیم ملی نیز راه نیافت! داوری که فصل قبل در لیگ دسته اول آلمان حضور داشت و با این تیم به دسته دوم نیز سقوط کرد، یکی از بهترین دروزاه بانان لیگ آلمان بود اما معلوم نشد چرا به یک باره و قبل از جام جهانی با قراردادی ۱.۲۵ میلیون یورویی (۵.۱ میلیارد تومان) به تیم سوئیسی گراس هاپرز پیوست.

پژمان منتظری: ۴.۹ میلیاد تومان

مدافع مصدوم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و بازیکن تیم ام صلال قطر در حاضر ارزشی معادل ۱.۲ میلیون یورو دارد. منتظری بیش از ۷ فصل برای آبی‌پوشان پایتخت بازی کرد و یکی از ستون‌های اصلی این تیم بود.

قیمت بازیکن فوتبال سایت ترانسفر مارکت ترانسفر مارکت بیوگرافی مسعود شجاعی بیوگرافی دانیال داوری

فرهاد مجیدی: ۴.۱ میلیارد تومان

دیگر استعداد فوتبال ایران که ترجیح داد جز در یک مقطع یک ساله (سال ۲۰۰۰)، بیشتر دوران ورزشی خود را برای تیم استقلال و تیم های حاشیه خلیج فارس بازی کند، همواره با قرادادهای میلیاردی و کوتاه مدت میان تیم های عربی جابه‌جا شد.  او اگر چه در سایت ترانفر مارکت ارزشی یک میلیون یورویی دارد، اما با ۸ بار جا‌به‌جایی بین تیم های متمول عربی، احتمالا یکی از پردرآمدترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور بوده باشد.

کریم باقری: ۴.۱ میلیارد تومان

او یکی از معدود ستارگان تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ بود که علیرغم لژیونر شدن؛ نتوانست انتظارها را برآورده کند و در اوج دوران فوتبالی خود در تیم‌های آرمینیا بیله فیلد آلمان، چارلتون انگلیس، السد قطر و پرسپولیس تهران به ارزشی برابر با  ۱ میلیون یورو (۴.۱ میلیارد تومان) رسید.

خداداد عزیزی: ۴.۱ میلیارد تومان

غزال تیزپای فوتبال کشورمان، یکی از بازیکنانی است که در لیگ های متعدد خارجی توپ زده است؛‌ از آلمان و امارات گرفته تا اتریش و آمریکا. خداد عزیزی را نیز میتوان یکی دیگر از بازیکنانی دانست که علیرغم شایستگی برای بازی کردن در تیم‌های معتبر اروپایی،  تنها ۳ فصل برای کلن آلمان بازی کرد و در ۵۰ بازی نیز ۱۰ گل به ثمر رساند. او در اوج دوران فوتبالی خود هیچ‌گاه به ارزشی بالاتر از ۱ میلیون یور نرسید.

سردار آزمون: ۴.۱ میلیارد تومان

جوان ۲۰ ساله کشورمان که از استعدادهای درخشان دهه اخیر فوتبال ایران است، این روزها در رادار برخی از تیم های مطرح اروپایی قرار گرفته است. اوایل امسال بود که سایت رسمی هواداران تیم آرسنال از حضور استعدادیاب‌های این باشگاه لندنی در تمرینات روبین کازان پرده برداشت.. بنا بر اعلام این سایت، احتمالا آرسن ونگر قصد دارد آزمون را جایگزین نیکلاس بندتر مهاجم دانمارکی خود کند.  همزمان با این مسئله، بحث حضور آزمون در اینترمیلان و آث میلان ایتالیا و ‌بنفیکای پرتقال نیز به گوش رسید. ستاره گنبدگاووسی تیم روبین کازان که در آخرین بازی تیم ملی گل پیروزی بخش را وارد دروازه تیم ملی قطر کرد، این روزها به صورت جدی در تیررس لیورپولی‌ها قرار دارد.

سایر بازیکنان

فوتبال کشورمان استعدادهای دیگری نیز دارد که به زودی از آنها بیشتر خواهیم شنید. کریم انصاری‌فرد مهاجم ۲۴ ساله اوساسونا، سعید عزت‌اللهی هافبک ۱۸ ساله تیم ملی جوانان که به باشگاه آتلتیکومادرید اسپانیا پیوسته،  نوید ناصری ۱۷ ساله که در باشگاه بیرمنگام انگلیس بازی می‌کند و بهنام برزای که در آستانه پیوستن به بوندسلیگای آلمان قرار داشت و … از جمله همین بازیکنان هستند.  البته ناگفته نماند بازیکنان ایرانی زیادی همچون فریدون زندی، رسول خطیبی، هادی عقیلی، علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده، امیر شاپورزاده و … در لیگ‌های عربی و بعضا اروپایی به میدان رفته اند که همگی قرادادهایی بین ۱.۵ تا ۰.۷ میلیون یورو قیمت داشته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سعيد می گوید

    من….. مجانی!!!!!!!!!!!