اسماعیل ایزددوست ،حامی‌ خارج‌ نشین خاتمی مشتری پرسپولیس شد +عکس

2

اسماعیل ایزددوست از سرمایه‌داران مقیم خارج از ایران ظاهرا اولین کسی است که خواهان خرید باشگاه پرسپولیس شده و از امکانات باشگاه هم دیدن کرده است.

قیمت مزایده باشگاه پرسپولیس سوابق اسماعیل ایزددوست سهام پرسپولیس بیوگرافی اسماعیل ایزددوست اخبار فوری پرسپولیسعکس اسماعیل ایزد دوست مجری شبکه PN خریدار باشگاه پرسپولیس

صبح یک‌شنبه ۲۱ دی اسماعیل ایزددوست، از سرمایه‌داران مقیم خارج از کشور به همراه چند تن از همراهان خود با حضور در مجموعه ورزشی «درفشی فر» از امکانات باشگاه فرهنگی – ورزشی پرسپولیس دیدن کرد.

ایزددوست که مورد استقبال مسوولان این مجموعه قرار گرفته بود، ابتدا از سالن‌های کنفرانس و آکادمی این باشگاه دیدن کرد و سپس با حضور در رختکن این مجموعه با مدیریت درفشی فر گفت و گو کرد و درباره آخرین وضعیت این مجموعه کسب اطلاع کرد.

وی که از مشاهده امکانات درفشی فر تعجب کرده بود، گفت: فکر می‌کردم امکانات باشگاهی همچون پرسپولیس که محبوب‌ترین تیم آسیا است فراتر از این‌ها باشد اما متاسفانه این امکانات در حد تیم‌های معمولی اروپا هم نیست.

حضور ایزددوست در مجموعه ورزشی درفشی فر بعد از بازدید از امکانات و فضای این مجموعه پایان یافت و وی برای ملاقات با طاهری راهی ساختمان باشگاه پرسپولیس شد.

گفته می‌شود که اسماعیل ایزددوست در انتخاباتی که منجر به پیروزی سیدمحمد خاتمی شد، ریاست ستاد وی در شهر میانه را بر عهده داشته است. او سرمایه دار ایرانی ساکن ترکیه است.

این متمول ایرانی، که مدت ۱۰ سال در ترکیه حضور داشته و مدیر یکی از شبکه های معروف ماهواره ای بوده است.

این ثروتمندایرانی که مدت ده سال در ترکیه حضور داشته، در حال حاضر نیز مدیر یکی از شبکه های معروف ماهواره ای به نام PEN نیز می باشد.

وی ضمن بازدید از باشگاه پرسپولیس و مجموعه درفشی فر، در جلسه ناهار خود با سرپرست این باشگاه در مورد وضعیت تیم و شرایط خرید آن گفتگو کرد.

ایزد دوست در مورد این تصمیم خود گفت: “هدف من کمک به تیم مردمی پرسپولیس برای بازگشت به اوج است و امیدوارم بتوانم با این کار دل هواداران این تیم را شاد نمایم.”

حتی اگر حسین هدایتی بگوید قیمت پرسپولیس زیاد است و ۳۰۰ میلیارد تومان نمی ارزد اما تقریبا همه اطمینان دارند او به این سادگی ها از پرسپولیس نمی گذرد. با اینکه می گوید مادرش نصیحت کرده به پرسپولیس نرود اما خودش تایید می کند که پول خرید بلوک ۲۰ درصدی پیشکسوتان و بخش عمده پول بلوک ۴۹ درصدی مدیران را که او و هفت شریک دیگرش قرار است براساسش در مزایده واگذاری پرسپولیس هزینه شود را شرکت استیل آذین قرار است بپردازد ولی هدایتی تنها خریدار دست به نقد پرسپولیس نیست.

می گویند سید هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور که در پروژه های فاخر شبکه نمایش خانگی سریال ها همکاری داشته به همراه گروهی از دوستان اقتصادی اش تا قبل از اعلام قیمت های کارشناسی به شرایط خرید پرسپولیس فکر می کردند.

البته هدایتی می گوید، اگر رضوی هم به بحث خرید پرسپولیس ورود کند در کنسرسیوم مشترک او و شرکایش قدم پیش می گذارد.

چند تاجر نامی دیگر هم نام هایشان این روزها شنیده می شود اما به نظر می رسد ناگهان مشتری جدیدی به فهرست خریداران تیم محبوب تهرانی اضافه شده. کسی که عکاس تماشاگران امروز تصاویرش را خیلی اتفاقی در حال بازدید از مجموعه ورزشی درفشی فر شکار کرده است، صاحب یک شبکه فارسی زبان در ترکیه.

حمید رضا سیاسی اسپانسر و مدیر پرسپولیس نزدیک یک ماه است بعد از حواشی مربوط به دیدار با یک ضد انقلاب در اسپانیا به زندان افتاده و دادسرای ویژه جرایم ورزشی در این مدت پیگیر کانال هایی است که این انبوه ساز ساختمانی به یکباره و در کمتر از چند ماه در سه تیم استقلال، پرسپولیس و راه آهن هزینه کرده بود اما این بار تصاویر فردی به نام اسماعیل ایزددوست در ورزشگاه درفشی فر خبری شوکه کننده است. فردی که جستجوی نامش در اینترنت تنها چند خبر را همراه دارد.

حکایت مدیریت او در شبکه فارسی زبان PEN، اینکه او سال ۸۰ و در شهر میانه مسئول ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی رییس جمهور وقت بوده است و دیگری خبری که واکنشی است از سوی دو رسانه اصولگرا به حضور اکبر عبدی ستاره سرشناس سینما و تلویزیون ایران در برنامه های این شبکه ماهواره ای؛ خبری که روزنامه وطن امروز و خبرگزاری جام نیوز ۲۴ دی ماه امسال منتشر کرده اند.

اینکه این فرد چطور به ایران آمده و هدفش از حضور در پرسپولیس چیست را هنوز کسی نمی داند اما گفته شده او بعد از بازدید از درفشی فر قصد دیدار با اکبر طاهری سرپرست موقت امور اجرایی پرسپولیس را داشته است؛ دیداری که برای تایید صحت و سقمش خبرنگار تماشاگران امروز با این مشاور عالی وزیر ورزش تماس گرفت اما بی پاسخ ماند.

همچنین ما قصد داشتیم این ماجرا را از طریق پندار خمارلو، سرپرست روابط عمومی پرسپولیس پیگیری کنیم که تماس ما با او برای پرسیدن پاسخ این پرسش هم بی جواب ماند. تا آخر این ماه زمان برگزاری مزایده واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس اعلام می شود، امیررضا خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش می گوید، آنها هیچ نقشی در واگذاری استقلال و پرسپولیس ندارند و تمام مسائل مربوط به این واگذاری را وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی انجام داده اند. او درباره شرایط واگذاری و تعیین صلاحیت خریداران هم می گوید: «تا جایی که در جریان هستم، نهادهای نظارتی سه گانه در قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی صلاحیت افراد حاضر در مزایده را بررسی می کنند و سپس بسته های آنها باز می شود.»

با این سیستم نظارتی آیا خریدارانی چون ایزددوست می توانند برای مالکیت پرسپولیس قدم پیش بگذارند یا حتی خبر حضورشان در کمپ تیم هم جنجالی رسانه ای همراه خواهد داشت؟ این پرسشی است که به زودی پاسخش مشخص خواهد شد.

ایزد دوست: به زودی نحوه کمک من به پرسپولیس اعلام خواهد شد

یکشنبه گذشته بود که خبر دادند «ایزددوست» مالک یکی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای به ورزشگاه درفشی فر رفته. احتمال داده می شد او یکی از مشتریان این باشگاه باشد در مزایده ای که قرار است به زودی برگزار شود. به کمک یکی از خبرنگارانی که به درفشی فر رفته بود، چند سوال از او پرسیدم.

چه شده که شما امروز به اینجا آمده اید، به ورزشگاه درفشی فر؟

– من از بچگی پرسپولیسی بودم. هر چند خانواده و بخصوص پدرم از اینکه ما به فوبتال علاقه داشتیم ناراحت بودند اما ما همواره دنبال توپ بودیم و سعی می کردیم فوتبال بازی کنیم.

الان هم بعد از نزدیک به یک دهه به ایران بازگشته ام و تمام سعی و تلاشم این است که هر کاری در توانم هست، برای موفقیت پرسپولیس انجام دهم. نمی خواهم از طریق پرسپولیس گنده شوم و برای پز دادن به اینجا نیادمده ام. می خواهم کاری بکنم تا این تیم از این شرایط دربیاید. جذب جوانان و مبارزه با اعتیاد همیشه یکی از اهداف من بوده و امیدوارم این آرزوی من از همین طریق برآورده شود. الان هم که اینجا هستم آمده ام به دوستانم سر بزنم.

مشخص شده که قرار است چه جوری کمک کنید؟

– کمک کردن واژه بزرگی است و همه چیز در کمک کردن می گنجد. پرسپولیس در قلب من جا دارد و هیچکس نمی تواند صاحب این باشگاه شود. پرسپولیس تیم تاریخ داری است و نسل های زیادی بخصوص نسل ما با پرسپولیس زندگی کرده اند. متاسفانه الان پرسپولیس فقط جنجال های اضافه دارد و این جنجال ها که عده ای آن را ایجاد کرده اند باعث می شود که مردم از پرسپولیس دور شوند. ما نباید بگذاریم از نام پرسپولیس سوءاستفاده شود. هدف من کمک کردن است و کمک می تواند جارو زدن در باشگاه یا کمک مالی باشد. ان شاءالله به زودی طریقه کمک کردن من به این باشگه دوست داشتنی به اطلاع مردم خواهد رسید.

شما الان آمده اید اینجا ورزشگاه درفشی فر را ببینید، به نظرتان امکاناتش چطور است؟

– تیمی با این بزرگی امکاناتش زیر صفر است و این شرایط شایسته پرسپولیس نیست. شرایط پرسپولیس جای تاسف و گریه کردن دارد. همه فکر می کنند چون پول زیاد در فوتبال هست، باشگاه باید وضع خیلی بهتری داشته باشند. البته نمی خواهم زحمات کسانی که قبلا اینجا بوده اند را زیر سوال ببرم. مطمئنا زحمات زیادی کشیده شده ولی انتظار من چیز دیگری بود. در کشورهای فقیر اروپایی امکانات خیلی بیشتر از این است و بخش اعظم باشگاه ها وضعیت خوبی دارند ولی فوتبال شان اینقدر طرفدار ندارد. ما باید از سرمایه های باشگاه که هواداران هستند قدردانی کنیم و امکاناتی در شأن این نام بزرگ برای این باشگاه فراهم کنیم. سرمایه داران بزرگی که به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند و فرهنگ اصیل ایرانی دارند، در همه جای دنیا حضور دارند و علاقه دارند به این دو تیم کمک کنند اما تنها چیزی که باعث ترس آنها می شود، هیاهوهای کاذب در فوتبال ایران است. فکر می کنم آقای خادم باید با تامل بیشتری حرکت کنند و با شفاف سازی کار کنند که این افراد بیایند و به این دو تیم خدمت کنند.

سازمان خصوصی سازی قیمت پایه هر یک از این دو باشگاه را ۲۹۰ میلیارد تومان گذاشته، فکر می کنید این رقم منطقی است؟

– این رقم ها برای پرسپولیس که همه جای دنیا هوادار دارد، خیلی کم است و تصور من این است که مطبوعات باید بی تعصب، زمینه را برای حرکت رو به جلوی این دوتیم فراهم کنند. مطمئنا استقلال هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند و ما باید اول تیم ها را درست کنیم بعد به کری خواندن مشغول شویم.

اگر قرار باشد در جمله کوتاه خودتان را برای هواداران پرسپولیس معرفی کنید، چه می گویید؟

– پرسپولیس برای من هم پدر و مادر است و هم فرزند. زمانی که ما بچه بودیم مانندن یک پدر و مادر به این تیم و بزرگان آن نگاه می کردیم و اکنون نیز باید مانند یک پدر و مادر بی ادعا، فرزند خودمان را از این بحران نجات دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. محمد عباس آبادی می گوید

    یکی از متهمین پرونده بزرگ …برداری اسماعیل ایزد دوست دستگیر شد ، آزاده شاه اسماعیلی منشی شبکه کانال بیست و یکی همدستان اسماعیل ایزددوست توسط شاکیان مالباخته پرونده دستگیر و به زندان منتقل شد.

  2. رضا می گوید

    .. برداره این بی … اسماعیل دوست