قصاص عامل اسید پاشی با عمل جراحی + عکس

0

دشتبان  درباره  آخرین وضعیت اجرای حکم متهم پرونده داوود روشنایی گفت: یک بار شرایط اجرای حکم مهیا شد، اما شاکی پرونده یک روز قبل از اجرای حکم شرایطی را برای محکوم گذاشت و اعلام کرد که در صورت اجرای این شرایط از قصاص صرف‌ نظر می‌کند.

مجازات اسید پاشی قربانی اسید پاشی عکس اسید پاشی بیوگرافی داود روشنایی

وی افزود: پس از مهلت دو ماهه، خانواده محکوم اعلام کردند که نمی‌توانند شرایط داوود را اجرا کنند، به همین علت شاکی دوباره تقاضای خود را مبنی بر اجرای حکم مطرح کرد.

قاضی واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲۷ با اشاره به این که اجرای قصاص با عمل جراحی انجام می شود، افزود: هنوز پزشکی قانونی نپذیرفته که با عمل جراحی چشم و گوش محکوم پرونده را قصاص کند و دلیل تعلل در اجرای حکم خودداری پزشکان است.

وی گفت: پزشکی قانونی ناظر بر اجرای حکم است و ما نمی‌توانیم به پزشکی قانونی یا یک پزشک بگوییم «باید» این کار را انجام دهد.

دشتبان افزود: ما با پزشکی قانونی مکاتبه کرده‌ایم و در جلسه‌ ای که سرپرست دادسرای امور جنایی با پزشکی قانونی داشته، مقرر شده است، پزشکی قانونی پس از فراهم شدن مقدمات اجرای حکم و معرفی پزشک، به ما  اعلام کند.

این درحالی است که داوود روشنایی، قربانی حادثه اسید پاشی به شدت خواهان اجرای حکم فرد اسید پاش است و سخنگوی قوه قضائیه هم وعده اجرای زود هنگام این حکم را داده است.

 حدود ۱۰ سال قبل این  جوان در محله مجیدیه شمالی تهران مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفت که منجر به نابینایی یک چشم و سوختگی شدید صورت، گردن و گوش این جوان شد.

مجازات اسید پاشی قربانی اسید پاشی عکس اسید پاشی بیوگرافی داود روشنایی

این جوان با شکایت از فرد مهاجم خواستار محاکمه و مجازات او شد که دادگاه کیفری استان تهران پرونده را به قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه ۷۱ سپرد تا به آن رسیدگی کند.

سرانجام بعد از رفت و ‌آمدهای فراوان قاضی عزیزمحمدی با توجه به درخواست شاکی مبنی بر قصاص متهم و دریافت دیه، متهم را به قصاص از ناحیه چشم راست و لاله گوش چپ و همچنین پرداخت دیه بابت سایر جراحات محکوم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ