برف یک متری مردم هرمزگان را شوکه کرد! +عکس

0

بخشدار بخش احمدی  گفت: بارش بی‌سابقه برف که طی ساعات گذشته ارتفاع آن در اغلب روستاها به یک متر می‌رسد اهالی منطقه را غافگیر کرد.
اخبار هرمزگان

محمد سالاری‌پور افزود: بارش مستمر برف به مدت هفت ساعت در روستاهای گدارعربو، گدارشاه، باغ‌چنار، دین‌آباد، بید و بندان، گیشاب، رزمیلو، شیخ‌عالی، سفیدباغ، رزدر، مرزاندر، چالغان، چاه‌بنه، بیدوییه کجین، چک‌چک و ارتفاعات روستای احمدآباد کوشاه جنوبی، باعث مشکلات عبور و مرور و در برخی روستاها از جمله قطع راه‌ها گردید.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت برف هم اکنون نیاز دامداران به علوفه به شدت احساس می‌شود که باید مساعدت لازم صورت گیرد.

سالاری‌پور همچنین با اشاره به وجود معادن غنی کرومیت، منگنز، آهن و مس در منطقه کوهشاه و جاذبه‌های گردشگری از جمله تنوع گیاهان سردسیری و گرمسیری، باغات میوه زردآلو، گلابی، به، انار و گردو و همچنین انواع گیاهان دارویی، تسریع در محور ارتباطی این منطقه را ضروی دانست و گفت: قطعا با این مهم شاهد تحول چشمگیر در رونق دهستان و عمران و آبادانی منطقه خواهیم بود.

بخشدار بخش احمدی در پایان یادآور شد: دهستان کوهشاه احمدی به‌رغم قابلیت‌های فراوان و مزیت‌های مهم توسعه، از محرومیت رنج می‌برد که جا دارد توجه بیشتری به این منطقه مستعد گردد.

تالاب های چالدران یخ زدند

اخبار هرمزگان

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران از یخ زدن تالاب های این شهرستان بر اثر سرمای هوا خبر داد. وی افزود: چالدران شش تالاب دارد که همه این تالاب ها بر اثر سرمای هوا و کاهش دمای هوا به ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر یخ بسته اند.

ناور، پیراحمد کندی، خان گول، قره گول، تالاب زاویه سفلی و بارون تالاب های چالدران را تشکیل می دهند که در مجموع بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند.

وی با بیان اینکه تالاب های شهرستان چالدران در فصل های گرم سال محل استراحت پرندگان مهاجر هستند، اظهار کرد: در روزهای سرد سال نیز، تالاب های یخی جلوه طبیعی خاصی به منطقه بخشیده و علاقه مندان زیادی را به تماشای این مناظر طبیعی می کشانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران ادامه داد: بارش های برف چند روز گذشته هرچند باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده ولی هوای سردی در این شهرستان حاکم کرده است.

چالدران یکی از زیباترین مناطق ییلاقی و دیدنی در شمال آذربایجان غربی است که در ۲۷۵ کیلومتری مرکز استان واقع است.

به گزارش سازمان هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود و در شهرهای صنعتی افزایش تراکم آلاینده‌های جوی پیش بینی می شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ