دبیرکل حزب مردمی اصلاحات : آقای روحانی! دولت شما پیر است

0

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان این که ما یک حزب اصلاح طلب نوینی هستیم گفت: می خواهیم نه تنها اصولگرایی و تفکر تحجرگرا را اصلاح کنیم بلکه می خواهیم در درون اصلاحات، اصلاحات انجام دهیم.

سوابق محمدزارع فومنی حزب اصلاحات بیوگرافی محمدزارع فومنی

به گزارش ایرنا، محمدزارع فومنی عصر دیروز (پنجشنبه) در کنگره سالیانه این حزب در مجتمع فرهنگی جماران، گفت: ما برای انتخابات مجلس آینده برنامه های مفصلی داریم و با تمام قدرت وارد خواهیم شد.

وی از عدم حضور برخی مدعوین به کنگره سالیانه این حزب انتقاد کرد و گفت: اگر امروز من را سیلی می زنند به دلیل این است که چون منصور حلاج اسرار هویدا می کنم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه به انتقاد برخی افراد از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: هاشمی مردی برای همه فصول است اما متحجرین می خواهند هاشمی را بکوبند چون فاقد اخلاق هستند در حالیکه آیت الله هاشمی قلب تپنده انقلاب است و تخریب وی تخریب انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه با بیان این که ما از دولت حمایت می کنیم خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای روحانی! دولت شما پیر است. این افراد باید به اتاق فکر بروند و اداره کار را جوانان در دست بگیرند.

فومنی افزود: همه جلسات دولت و نظام باید شیشه ای باشد، هیچکس حق ندارد پشت پرده برای مردم تصمیم بگیرد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در ادامه به نطق علی مطهری و مسایلی که در مجلس شورای اسلامی افتاد اشاره کرد و گفت: من به این مجلس تسلیت می گویم چرا که این مجلس نمی گذارد صدای ملت به ملت برسد.

فومنی در کنگره سالانه حزب مردمی اصلاحات اعلام کرد که تندیس ایثار و شجاعت و دفاع از حقوق شهروندی را به علی مطهری اهداء می کنیم.

وی یادآور شد: ما آقای مطهری را به این همایش دعوت کرده بودیم که وی به دلایلی نتوانست حضور یابد اما نامه ای را به این همایش فرستاده است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه به برنامه های حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ما یک حزب اصلاح طلب نوینی هستیم که نه تنها به دنبال اصلاحات در اصولگرایی و تفکرات حجری هستیم بلکه می خواهیم در درون اصلاح طلبی نیز اصلاحاتی صورت بدهیم چراکه ما اصلاحاتی می خواهیم که با مردم باشد نه اینکه ضد مردم باشد.

فومنی از اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور انتقاد کرد و گفت: من از درد چه کسی بگویم؟ در حالیکه دروغ پردازی و گرانی دارد بیداد می کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: جوانان ما در حالیکه برخی هایشان چهل و اندی سال سن دارند هنوز در آرزوی ازدواج هستند. آقایان جلسه مفصل و هزینه های آنچنانی می کنند و دم از اصلاح طلبی و اصولگرایی می زنند. ما می گوییم که کاخ استبدادی را خمینی کبیر فرو ریخت اما حالا این کاخ های امروزی را چه کسی فرو می ریزد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در سیاست خارجی موفق بوده و تمام تلاش خود را می کند گفت: ما از این دولت انتظارات بیشتری داریم و می خواهیم که فراتر از این عمل کند.

** فصل جدید فعالیت

در ادامه این کنگره سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران از آغاز فعالیت جدید این سازمان خبر داد و گفت: فصل جدید فعالیت سازمان دفاع از منافع ملی ایران در دوران خروج از فریز شدن احزاب هستیم که همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می شود.

وی افزود: سازمان دفاع از منافع ملی ایران رسما فصل جدید را آغاز می کند و یکی از مؤلفه های آن ورود در انتخابات مجلس آتی است و در زمان مناسب لیست خود را اعلام خواهد کرد.

یاری در ادامه گفت: سازمان دفاع از منافع ملی ایران رسما لیست نمی دهد اما در قالب ائتلاف با سایر گروه های انتخاباتی به ارائه لیست خواهد پرداخت.

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در ادامه افزود: دوران کنونی با تعابیر خاصی همچون آزادی اطلاعات، ارتباطات، جهانی شدن، علم و دانایی قدرت است، مسئولیت پذیری، پاسخگویی، و در یک کلام عصر کنونی را می توان با قاطعیت عصر مدیریت دانایی نامید.

وی بابیان اینکه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید کارشناسی باشد، گفت: صدماتی که از دولت نهم و دهم از منظومه غیرکارشناسی برخی افراد به کشور وارد شد، سالیان سال کشور را به عقب انداخت.

یاری به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: در موضوع هسته ای خساراتی که در پای میز مذاکره دریافت کردیم خسارات مادی و معنوی بود که این خسارات معنوی ما را مجبور به حرکت در مسیر مدارایی کرد.

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران ادامه داد: منظومه فکری غیرکارشناسی ما را به اینجا رساند که افراط گرایان قطعنامه شورای امنیت را کاغذ پاره تلقی کنند.

یاری ادامه داد: در کشور ما متاسفانه دولت های متعددی از چپ سنتی تا چپ مدرن و راست سنتی تا راست مدرن و تکنوکرات ها روی کار آمدند و رفتند اما همچنان مشکلات مختلف در ابعاد متفاوت باقی است؛ دلیل این موضوع چیست؟

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران با بیان اینکه دانایی محوری در دولت نهم و دهم حاکم نبود، یادآور شد: نتیجه درمان این موضوع این است که برآیند تحزب در کشور حاکم شود. چرا که اگر احزاب با نگاه کارشناسی جان بگیرند می توانند وظیفه مسئولیت پذیری را برعهده گیرند.

وی با بیان اینکه باید عقلانیت و منطق مبتنی بر دانش محوری در کشور حاکم شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق نمی افتد مگر اینکه احزاب نهادینه شده و در چرخه قدرت قرار بگیرند.

** فضای انتخابات آینده باید بر مبنای استقلال و آزادی باشد

مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی سخنران بعدی این کنگره گفت: به شورای نگهبان توصیه می کنیم فضا را برای انتخابات آینده بر مبنای استقلال و آزادی قرار دهد و به گونه ای آرام کند که همه علاقمندان و نخبگان و گروه های بتوانند حضور یابند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی رکن دوم دموکراسی است، گفت: مجریان انتخابات از وزارت کشور گرفته تا آحاد ملت باید تلاش کنند که انتخابات آزاد، رقابتی و هماهنگ برگزار شود و باید حق آزادی رای دادن و حق آزادی انتخاب شدن کاملا لحاظ شود و اگر این اتفاق بیفتد محصول آن این است که نخبگانی که در راستای منافع ملی قدم برمی دارند به مجلس راه پیدا خواهند کرد و ما دیگر شاهد اقدامات مجالس هفتم، هشتم و نهم نخواهیم بود.

دبیر کل حزب آزادی رکن سوم دموکراسی را احزاب عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد تا احزاب را در جامعه به عنوان تشکل مردم نهاد نهادینه کنیم و تمام تلاش خود را برای ایجاد جامعه مبتنی بر مردمسالاری دینی به کار گیریم.

محتشمی با بیان اینکه رکن چهارم دموکراسی رسانه ها هستند، به برخورد فله ای دولت نهم و دهم با رسانه ها اشاره کرد و گفت: در آن زمان هیات نظارت بر مطبوعات برخی رسانه ها را تعطیل کرد و فرصت نقد کردن را از آنها گرفت. اما در این دولت نباید چنین کاری انجام شود و باید گفت آزادی نقد آری و نفی آزادی هرگز باید صورت گیرد. یعنی همه نخبگان و قلم به دستان آزادانه نقد کنند و هیچ کس از دایره آزادی نقد خارج نیست.

وی در ادامه رکن پنجم دموکراسی را گروه های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: دولت باید بر تعداد این نهادها اضافه کند؛ ارکان دموکراسی و دولت نیز باید فضا را به سمت کشوری مترقی و توسعه سیاسی به عنوان زیربنای توسعه پایدار ببرند.

اولین کنگره سالانه حزب مردمی اصلاحات امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از چهره های سیاسی و با عنوان توسعه ساسی، زیربنای توسعه پایدار در مجتمع فرهنگی جماران برگزار شد.

منبع:ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ