زنان جوان استرالیایی به دنبال داعشی ها!

0

خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از سیدنی به نقل از دادستان کل استرالیا اعلام کرد که گرایش زنان جوان این کشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

زن داعش زن استرالیایی دختر استرالیایی جهد نکاح جهاد نکاح
‘جرج براندیس’ دادستان کل استرالیا امروز اعلام کرد که افسونگری کاذب تبلیغات گروه های تروریستی به ویژه داعش مستقر در سوریه و عراق موجب شده تا بر تعداد زنان جوان استرالیایی که به این گروه تروریستی می پیوندند، هر روز بیشتر و بیشتر شود.
وی که در شبکه تلویزیونی استرالیا (ای بی سی) مصاحبه می کرد، افزود: تا شش ماه قبل بیشتر دغدغه دستگاه قضایی استرالیا گرایش مردان استرالیایی به داعش بود، اما برآورد سازمان امنیت ملی این کشور حاکی است که امروزه تمایل زنان جوان این کشور برای سفر به سوریه و عراق و جنگ کردن در کنار داعش بیش از مردان شده است.
به گفته براندیس، تاکنون اعتقاد بر این بود که فقط حدود ۹۰ استرالیایی در مقایسه با ۷۰ استرالیایی سال گذشته،در جبهه های جنگ سوریه و عراق در حال جنگند، اما امروزه شاهدیم بر اثر همین تبلیغات اغواگرانه داعشی ها تعدادی به مراتب بیشتر از قبل با نام های مستعار در جنگ های داخلی سوریه و عراق در کنار داعشی ها می جنگند.
داستان کل استرالیا به هموطنان خود نسبت به خطر روبه رشد گرایش شهروندان این کشور به گروه های تروریستی و سفر آنها به مناطق تروریستی هشدار داد و افزود: دولت کانبرا برای مبارزه با تهدید تروریست ها قانونی را وضع کرد که براساس آن انجام سفرهای بدون دلیل موجه و مجرمانه اتباع این کشور به مقصد مناطق تروریست خیز و بازگشت آنها به وطن ممنوع شده است.
براساس قانون جدید هر شهروند این کشور که برای پیوستن به این گروه های تروریستی نام نویسی کند تا ۱۰ سال زندانی خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ