جشن تولد احسان حدادی در کنار پدر و مادر و خواهرش + عکس

0

احسان حدادی ، Ehsan Haddadi (متولد ۳۰ دی ۱۳۶۳ در تهران ، قد : ۱۹۳ ، وزن: ۱۱۰ کیلوگرم) پرتاب‌گر دیسک ایرانی و رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حد نصاب ۶۹٫۳۲ متر است.  احسان ازدواج نکرده و همسری هم ندارد.

همسر احسان حدادی بیوگرافی احسان حدادی اینستاگرام احسان حدادی Ehsan Haddadiپدر و خواهر احسان حدادی

احسان حدادی نخستین بار در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۴ مدال طلا را به چنگ آورد، چندی بعد این قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان در گروسو، ایتالیا تکرار کرد و نخستین مدال جهانی را برای دو و میدانی ایران به ارمغان آورد. او در سال ۲۰۰۵ با پرتاب دیسک به مسافت ۶۵٫۲۵ متر رکورد آسیا را شکست و مدال طلای قهرمانی دو و میدانی آسیا را در شهر اینچه‌اون، کره‌جنوبی به گردن آویخت.

ehsanhadadi

همسر احسان حدادی بیوگرافی احسان حدادی اینستاگرام احسان حدادی Ehsan Haddadiپدر و مادر احسان حدادی

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، قطر با رکورد ۶۵٫۳۸ متر پس از ۳۲ سال ایران را صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی در رشته دو و میدانی ساخت.

حدادی عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ در امان، اردن را نیز به دست آورد و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان ۲۰۰۷ در اوزاکا به مقام هفتم رقابت‌ها رسید.

حدادی پس از آن بارها در مسابقات داخلی و خارجی رکورد خود را بهبود بخشیده‌است و رکورد فعلی او ۶۹٫۳۲ متر است که در سوم ژوئن ۲۰۰۸ در مسابقات جایزه بزرگ تالین، استونی به جای گذاشت.

او که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ در پکن بود، با پرتابی به مسافت ۶۱٫۳۴ متر و با عنوان هفدهمی به کار خود پایان داد.

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را دوباره بهبود بخشید.

 همسر احسان حدادی بیوگرافی احسان حدادی اینستاگرام احسان حدادی Ehsan Haddadi

بازی‌های المپیک
نقره ۲۰۱۲ لندن پرتاب دیسک
مسابقات جهانی دو و میدانی
برنز ۲۰۱۱ دائجو پرتاب دیسک
بازی‌های آسیایی
طلا ۲۰۰۶ دوحه پرتاب دیسک
طلا ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو پرتاب دیسک
طلا ۲۰۱۴ اینچئون پرتاب دیسک
مسابقات قهرمانی آسیا
طلا ۲۰۰۵ اینچئون پرتاب دیسک
طلا ۲۰۰۷ امان پرتاب دیسک
طلا ۲۰۰۹ گوانگ‌ژو پرتاب دیسک
طلا ۲۰۱۱ کوبه پرتاب دیسک
بازی‌های غرب آسیا
طلا ۲۰۰۵ دوحه پرتاب دیسک
جام بین قاره‌ای دو و میدانی
نقره ۲۰۰۶ آتن پرتاب دیسک
برنز ۲۰۱۰ اسپلیت پرتاب دیسک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ