واردات شکر ، کارخانه قند بانه را تعطیل کرد

0

رانت موجود در واردات شکر قطعی است و مجلس برخورد جدی با عاملان این مسئله خواهد کرد.

محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای مجوز به چهار شرکت خاص برای واردات شکر با هماهنگی وزارتخانه های جهاد و صنعت، به نسیم گفت: رانت موجود در واردات شکر قطعی است و مجلس برخورد جدی با عاملان این مسئله خواهد کرد.
وی افزود: واردات شکر در ماههای اخیر به حدی بوده است که اکثر کارخانه های قند از جمله کارخانه قند بانه به تعطیلی کشیده شده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید در کشور بیان کرد: متاسفانه تولید محصولاتی از جمله شکر در کشور بالاست، اما نباید با واردات کشاورز را بیچاره کرد.
بیگلری ادامه داد: بعد از تعطیلی کارخانه قند بسیاری از جوانان در نقاط مختلف کشور بیکار شده اند که مسئولان وزارت جهاد و صنعت باید پاسخگوی این مسئله باشند.
وی در خاتمه از کشاندن همه خاطیان پرونده واردات شکر به مجلس خبر داد و گفت: علاوه بر وزرای جهاد و صنعت، قائم مقام وزیر صنعت و دیگر مسئولینی که در واردات شکر دخیل بوده اند، برای پاسخگویی به مجلس احضار خواهند شد.
گفتنی است خبرگزاری «نسیم» چند روز قبل سندی را در خصوص اعطای مجوز ثبت سفارش برای واردات شکر به چهار شرکت خاص با همکاری دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد، که واکنش های مختلفی را در پی داشته است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ