دام مجری زن شبکه ماهواره‌ای برای متقاضیان مهاجرت

0

راز مجری شبکه ماهواره‌ای که جویندگان سفر به خارج از کشور را فریب داده و به کلاهبرداری کلان از آنها دست می‌زد، در جریان تحقیقات پلیسی فاش شد.

 تبلیغات ماهواره

سعید مدتی بود که سودای رفتن به خارج از کشور را داشت اما موفق نشده بود مقدمات سفر را فراهم کند. یک روز از طریق آگهی تبلیغات ماهواره متوجه زنی شد که در زمینه مهاجرت به اروپا فعالیت داشت.

او پس از چند بار مشاهده این برنامه تصمیم گرفت با شماره اعلام شده در آن برنامه تماس بگیرد. بعد ازچند روز تماس تلفنی سرانجام موفق به گفت وگو با مجری برنامه شد. او به وی اطمینان آمد که اگر با شرکتی که معرفی می کند تماس بگیردو پول در خواستی و مدارکش را به نشانی شرکت ارسال کند در مدت ۱۵ روز برای او روادید تهیه شود و بعد مقدمات سفر او به یکی از کشور های اروپایی فراهم خواهد شد.

مرد جوان با شنیدن این گفته ها فریب او را خورد و به شماره حسابی که این زن گفته بود، ۲۷میلیون تومان واریز کرد و بعد مدارکش را هم به نشانی ای که مجری گفته بود ارسال کرد و منتظر ماند با وی تماس گرفته شود و بلیت و روادید را تحویل بگیرد اما هر چه منتظر شد خبری از آن زن نشد. با شماره وی تماس گرفت که خاموش بود بنابراین به نشانی محلی که مدارکش را ارسال کرده بود، رفت که متوجه شد شرکت اجاره ای بوده و زن مستاجر آنجا را ترک کرده است.

از سوی دیگر این زن تبلیغات ماهواره ای را هم قطع کرده بود. پسر جوان هفته گذشته به پلیس آگاهی شهرستان چالوس استان مازندران رفت و از زن شیاد شکایت کرد.

همزمان با شروع تحقیقات، جست و جو برای دستگیری زن شیاد ادامه داشت تا این که مردان دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی از زن جوانی به اتهام کلاهبرداری های کلان شکایت کردند.

کارآگاهان در بررسی پرونده های شاکیان متوجه شدند آنها نیز در سودای رفتن به کشورهای آمریکایی و اروپایی برای مهاجرت و کار بوده اند که در دام یک زن شیاد که ازطریق ماهواره در این زمینه تبلیغات می کرد، گرفتار شده و هر کدام ۲۷ تا ۷۰ میلیون تومان پول پرداخت کرده اند.

جست و جو برای دستگیری این کلاهبردار ادامه داشت تا این که دو روز پیش مخفیگاه متهم درحومه شهرچالوس شناسایی شد و با اعزام ماموران به آنجا متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

فهیمه سی و سه ساله در اظهاراتش به پلیس گفت: فعالیت های مجرمانه ام ر ا با همدستی دو مرد انجام می دادم که گردانندگان شبکه های ماهواره ای بودند. من خانه ای را اجاره کرده و آن را تبدیل به دفتر کار برای ضبط بخشی از برنامه های تبلیغاتی کرده و با ارسال آن به دو همدستم، آنها آن را پخش می کردند. با این ترفند توانستم جویندگان کار یا مهاجرت به خارج از کشور را فریب داده و مبالغی کلان از آنها کلاهبرداری کنم. پول ها را به حساب دو همدستم در خارج از کشور واریز می کردم و حقوق ماهانه می گرفتم.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در گفت وگو با جام جم اعلام کرد: با اعتراف متهم زن برای او قرار قانونی صادرشد. تحقیقات تکمیلی از وی در حالی ادامه دارد که تاکنون ۱۳نفر با حضور در پلیس آگاهی از وی شکایت کرده اند. افرادی که در دام این متهم گرفتار شده اند می توانند برای شکایت یا پیگیری پرونده هایشان به پلیس آگاهی مراجعه کنند. همدستان وی هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

سرهنگ اتباع طبری با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد سفر، مهاجرت یا کار به اروپا را دارند به دفاتری که در این زمینه فعالیت هایشان قانونی بوده مراجعه کنند و فریب برنامه های ماهواره را نخورند و براحتی پول و مدارک خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ