رشد سودآوری فولادسازان بورسی

0

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده حاکی از رشد فروش و سود سه فولادساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست سال جاری است.

به گزارش (ایسنا)، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین فولادساز ایران در سه ماهه نخست امسال با رشد بیش از ۹ درصدی بالغ بر یک میلیون و ۵۷۸ هزار تن فولاد تولید کرد.

فروش این شرکت نیز با افزایش ۷۲ درصدی به بیش از ۲۵۹۵ میلیارد تومان رسید. همچنین سود پس از کسر مالیات فولاد مبارکه با افزایش ۱۳۶ درصدی به رقم ۷۸۸ میلیارد تومان رسید. در همین حال تولید فولاد خوزستان به عنوان دومین فولادساز بزرگ ایران هم در سه ماهه نخست امسال با افزایش ۹.۸ درصدی به ۹۵۱ هزار و ۴۷۸ تن رسید. فروش این شرکت با افزایش ۸۶.۲ درصدی بالغ بر ۱۵۱۴ میلیارد تومان شد. همچنین سود خالص پس از کسر مالیات فولاد خوزستان هم با رشد ۱۶۴ درصدی به بیش از ۵۹۶ میلیارد تومان رسید.

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سومین فولادساز بزرگ کشور نیز اگرچه در سه ماهه نخست امسال با کاهش ۲۹.۵ درصدی تولید مواجه شد اما فروشش با افزایش ۵۴ درصدی بالغ بر ۱۰۴۸ میلیارد تومان شد. ضمن اینکه سود پس از کسر مالیات این شرکت هم رشد قابل توجه ۲۱۹ درصدی را تجربه کرده و به بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان رسید. ذوب‌آهن اصفهان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۷۸ هزار تن محصولات فولادی به ویژه تیرآهن، میلگرد و کلاف تولید کرد.

دو فولادساز بزرگ دیگر کشور یعنی فولاد آلیاژی ایران و فولاد خراسان نیز در سه ماهه نخست امسال رشد تولید را تجربه کردند. در میان فولادسازان فوق ذوب‌آهن اصفهان در فرابورس ایران و سایر فولادسازان در بورس ایران حضور دارند.

به گزارش ایسنا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تولید فولاد خام کشور در سال جاری به ۱۶ میلیون تن برسد. ظرفیت تولید فولاد خام کشور نیز قرار است به ۲۲.۵ میلیون تن برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ