معروف ترین سیلی های فوتبالی!

0
پپ گوآردیولا در بازی سوپر کاپ آلمان در حرکت عجیب به صورت تیاگو آلکانترا سیلی زد و سوژه محافل ورزشی شد.
به گزارش ایسنا، در فوتبال هر از چند گاهی شاهد رفتارهای عجیبی هستیم. یکی از این رفتارها سیلی زدن‌مربی به بازیکن یا بازیکن به بازیکن بوده است. اتفاقی که در ایران به شک دادن معروف شده است. اما همه این سیلی زدن‌ها به خاطر دادن انگیزه به بازیکن خودی (شوک دادن) نبوده است.

در زیر چند اتفاق فوتبالی درباره سیلی زدن در فوتبال را می‌خوانیم:

۱- سیلی ریوفردیناند به استیو بنت داور مسابقه
هر چند سیلی فردیناند به داور مسابقه در جریان بازی منچستر یونایتد و وستهام جنبه شوخی داشت، اما با این حال فردیناند خوش شانس بود که داور جریمه‌ای برای او در نظر نگرفت. فردیناند در پیروزی شش بر صفر برابر وست‌هام مانند همیشه روی سر و کول بازیکنان خودی پرید و به یک باره به صورت کمک داور مسابقه سیلی زد. این اولین باری نبود که ریو فردیناند به صورت یک بازیکن یا داور در فوتبال سیلی می زند . این مدافع یک بار نیز در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۳ – ۲۰۰۲ در بازی منچستر یونایتد و بایر‌لورکوزن به صورت توماس برداریچ ، مهاجم آلمانی سیلی زده بود.

۲- کرگ بلیمی به داور مسابقه
نام این مهاجم بد اخلاق ولزی در فهرست سیلی زدن در فوتبال هم حضور دارد. کرگ بلیمی که معمولا یک پای همه درگیری‌های فوتبالی تیمش است در شهرآورد منچستر با داور مسابقه به جر و بحث پرداخت و سپس به صورت داور مسابقه سیلی زد. بلیمی پس از این حرکت از زمین مسابقه اخراج شد و نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه با ورود به زمین مسابقه این مهاجم بد اخلاق را از زمین بیرون کردند.

۳- سیلی دیدیه دروگبا به نمانیا ویدیچ
اخراج دیدیه دروگبا در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستر یونایتد به دلیل سیلی زدن به صورت نمانیا ویدیچ منجر به شکست چلسی در ضربات پنالتی شد. البته این مهاجم ساحل عاجی در سال ۲۰۱۲ جبران کرد و پنالتی پیروزی بخش چلسی را وارد دروازه‌ بایرن‌ مونیخ کرد. مهاجم ساحل عاجی در بازی چلسی و منچستر یونایتد در فینال مسکو کنترل خود را از دست داد و به صورت نمانیا ویدیچ سیلی زد. داور مسابقه پس از این صحنه با کارت قرمز به استقبال دروگبا رفت. دروگبا پس از روبرو شدن با کارت قرمز داور بهت زده شد و آرام آرام زمین مسابقه را ترک کرد.

۴- برایان کلوگ (سرمربی ناتینگهام به هوادار خودی )
برایان کلوگ، سرمربی ناتینگهام در ژانویه ۱۹۸۹ عصبانی شد و به صورت هواداران خودی سیلی زد. پس از این حرکت هواداران عصبانی به زمین مسابقه ریختند تا کلوگ را مورد ضرب و شتم قرار دهند. با این حال نیروهای امنیتی توانستند به خوبی کلوگ را از محل حادثه دور کنند تا این حادثه خیلی زود تمام شود اما بازتاب آن تا مدت‌ها در رسانه‌های انگلیسی جریان داشت.

۵- هوادار سلتیک به دیدا
این سیلی بیش از همه چیز به خاطر واکنش تمسخرآمیز دیدا به این هوادار مورد توجه قرار گرفت. در دیدار سلتیک و میلان در لیگ قهرمانان اروپا یکی از هواداران سلتیک به زمین مسابقه آمد و به صورت دیدا سیلی زد. دیدا پس از این حرکت به دنبال هوادار حریف دوید، اما وقتی به او نرسید بسیار عصبانی شد و خود را به زمین انداخت. هیچ کس منظور کار دروازه‌بان برزیلی میلان را متوجه نشد، هر چند این حرکت دیدا باعث شد خیلی‌ها وسط آن مسابقه فوتبال از دیدن یک صحنه جالب بخندند.

۶- برایان کاراسکو به خودش
عجیب‌تر از واکنش دیدا را برایان کاراسکو، بازیکن تیم ملی جوانان شیلی از خود نشان داد و به صورت خودش سیلی زد. در بازی جوانان شیلی و اکوادور ، در حالی که تیم شیلی با یک گل عقب بود، برایان کاراسکو در یک صحنه با بازیکن حریف بر سر تصاحب توپ کورس گذاشت، اما به یک باره به صورت خود سیلی زد و خود را به زمین انداخت تا داور بازیکن حریف را اخراج کند.البته داور متوجه این حرکت شد و بی‌اعتنا از کار آن گذشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ