سرقت توپ یک میلیون دلاری فدراسیون فوتبال

0
دو پسر جوان که با سرقت توپ یک میلیون دلاری فدراسیون فوتبال قصد داشتند آن را سه میلیون تومان به فروش برسانند، با تیزهوشی مرد عتیقه فروش دستگیر شدند.
هشتم تیر امسال از طریق مراجعه صاحب مغازه عتیقه فروشی به کلانتری ۱۱۸ ستارخان، گزارش وقوع سرقت در “نمایشگاه صنایع دستی و عتیقه جات ” به مأموران اعلام شد که بر اساس اظهارات مالباخته ارزش اموال سرقت شده بیش از یک میلیون دلار اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت اماکن” و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ۱۸ خرداد امسال نمایشگاهی از سوی معاونت گردشگری میراث فرهنگی در یکی از مراکز فرهنگی شمال غرب تهران برگزار شد. من نیز بواسطه ساخت توپ نقره ای و همچنین جام نقره ای و چاقوی نقره ای مخصوص باز کردن پاکت نامه که قرار بود از طریق فدراسیون فوتبال و به قیمت یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فروخته شود برای نمایش توپ نقره ای، به نمایشگاه معرفی شدم. در داخل نمایشگاه غرفه ای برای نمایش توپ نقره ای در اختیار من داده شد اما پس از ۲۰ روز حضور در نمایشگاه و در مراجعه به محل نمایشگاه برای تحویل گرفتن گوی نقره ای متوجه شدیم که توپ و همچنین جام و چاقوی همراه آن در آخرین شب نمایشگاه به سرقت رفته است.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم در اولین مرحله اقدام به اطلاع رسانی موضوع به اتحادیه صنایع دستی و عتیقه فروشان و اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرده تا مشخصات اموال سرقتی در اختیار تمامی اعضای اصناف قرار گیرد. همزمان و با توجه به احتمال خارج کردن اموال سرقت شده از طریق پایانه های مسافرتی، هماهنگی های لازم نیز با فرودگاه های تهران و همچنین پایانه های مسافرتی انجام شد تا در صورت شناسایی اموال ، مأموران مانع از خارج شدن آنها از تهران شوند.
اقدامات پلیسی برای شناسایی سارق یا سارقین در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام هفتم مرداد امسال ، یکی از فروشندگان ظروف عتیقه در خیابان بهبودی با کلانتری ۱۱۸ ستارخان تماس گرفت و اعلام داشت که فرد جوانی با مراجعه به مغازه اش قصد دارد تا توپ نقره ای و دیگر اموال سرقت شده را به قیمت سه میلیون تومان بفروش برساند. بلافاصله مأموران کلانتری که پیشتر و از طریق هماهنگی های صورت گرفته در جریان سرقت توپ نقره ای قرار داشتند، با حضور در مغازه عتیقه فروشی اقدام به دستگیری جوانی ۲۰ ساله کردند که قصد داشت اموال سرقتی را به صاحب مغازه بفروشد.
با انتقال متهم به پایگاه دوم آگاهی، مالباخته نیز برای شناسایی اموال به پایگاه دوم دعوت شد و او نیز پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی اقدام به شناسایی گوی نقره ای و همچنین جام و چاقوی نقره ای کرد.
با دستگیری آرمین ۲۰ ساله، وی در اظهارات اولیه مدعی شد که اطلاعی از سرقتی بودن اموال نداشته و این اموال را یکی از دوستانش به نام “مجید” در اختیارش قرار داده تا آنها را به فروش برساند و قرار بوده تا مبلغ به دست آمده از فروش گوی را به صورت مساوی در بین خودشان تقسیم نمایند.
با وجود تناقضات در اظهارات آرمین که نشان از کذب بودن برخی اظهارات وی داشت ، کارآگاهان به منظور جلوگیری از متواری شدن مجید و از طریق اطلاعات به دست آمده از آرمین متوجه شدند که مجید در یک مغازه فروش عتیقه در شمال تهران مشغول به کار است. بلافاصله کارآگاهان به محل کار مجید در منطقه نیاوران مراجعه و در تحقیقات خود پی بردند که مجید در طول برگزاری نمایشگاه برگزار شده از سوی معاونت میراث فرهنگی، در غرفه ای در نزدیکی غرفه محل سرقت و به عنوان فروشنده حضور داشته اما پس از پایان کار نمایشگاه دیگر مراجعه ای به محل کار خود نداشته است.
با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده که نشان از ارتکاب سرقت از سوی مجید داشت، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه مجید ۲۲ ساله در منطقه عبدل آباد شده و ۱۱ مرداد موفق به دستگیری وی شدند.
مجید پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی به طراحی سرقت اعتراف اما در ادامه و با اطلاع از اظهارات آرمین اعلام کرد که پیشنهاد و طراحی سرقت از سوی او مطرح اما سرقت از سوی آرمین انجام شده است .
مجید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه در طول برگزاری نمایشگاه در جریان ارزش گوی نقره ای قرار گرفتم، بلافاصله موضوع را با آرمین در میان گذاشته و پیشنهاد سرقت را مطرح کردم و او نیز بلافاصله پذیرفت. مدتی مالباخته را تحت نظر داشتم و موفق شدم محل نگهداری گوی نقره ای را در ساعات تعطیلی نمایشگاه به صورت دقیق شناسایی کنم تا اینکه آخرین روز نمایشگاه فرا رسید. به همراه آرمین تصمیم گرفتیم تا سرقت را همان شب انجام دهیم. من و آرمین با استفاده از تاریکی شب و اطلاع از محل نگهداری گوی نقره ای، زمانیکه صاحب غرفه اقدام به بستن غرفه کرد و همه غرفه داران در حال خارج شدن از نمایشگاه بودند، در داخل نمایشگاه مخفی شده و پس از تعطیلی کامل نمایشگاه و با استفاده از تاریکی شب به داخل غرفه رفته و پس از سرقت گوی نقره ای و … از نمایشگاه خارج شدیم.
سرهنگ کارآگاه جان پرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات و با مواجهه حضوری به عمل آمده میان متهمان، آرمین نیز به ناچار به نقش و مشارکت خود در سرقت اعتراف کرد که در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تکمیل تحقیقات و کشف تمامی اموال سرقت شده، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم پرونده صادر و متهمان روانه زندان شدند و اموال نیز به مالک آنها تحویل داده شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ