حکم پرونده پدری که روی دخترش (تهمینه یوسفی) اسید پاشید اعلام شد + عکس دلخراش

4

پرونده‌ای در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری قزوین مبنی بر اسیدپاشی پدر و برادری بر روی دختر خانواده بررسی شد و قاضی این شعبه با توجه به حساسیت این پرونده با موشکافی، بررسی‌ های فراوانی صورت داد و سرانجام رأی خود را اعلام کرد.

مجازات اسید پاشی عکس اسید پاشی عامل اسید پاشی بیوگرافی تهمینه یوسفی اسید پاشی

وکیل تهمینه یوسفی از قطعی شدن حکم ۷ سال حبس و پرداخت ارش و دیه برای پدری که روی دخترش اسید پاشید؛ خبر داد.

محمدهادی نجفی وکیل تهمینه یوسفی از قطعی شدن حکم عامل اسیدپاشی موکلش خبر داد.

وی گفت: پرونده‌ای در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری قزوین مبنی بر اسیدپاشی پدر و برادری بر روی دختر خانواده بررسی شد و قاضی این شعبه با توجه به حساسیت این پرونده با موشکافی بررسی‌های زیادی انجام داد و سرانجام حدود یک ماه قبل رأی خود را اعلام کرد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در این یک ماه که رأی صادر شد متهم درخواست تجدیدنظر داد که سرانجام دادگاه تجدیدنظر رأی دادگاه بدوی را تأیید کرد.

نجفی تاکید کرد: به منظور تائید رأی دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدیدنظر این پدر به ۷ سال حبس و پرداخت ارش و دیه محکوم و برادر تهمینه یوسفی نیز از اتهامات تبرئه شد.

 

وکیل تهمینه یوسفی تصریح کرد: این پرونده چند نکته جالب و قابل توجه دارد. نخست آنکه از زمان شکایت تا صدور رأی نهایی زمان بسیار کمی سپری شد. نکته بعدی قاطعیت و اقتدار دستگاه قضائی در رسیدگی به این پرونده کاملا مشهود است.

وی افزود: برخورد قاطع دستگاه قضائی در مقابله با این گونه جرائم ملحوظ نظر و در این پرونده کاملا آشکار گردید.

 

نجفی افزود: در این حکم آمده است که ارش تهمینه یوسفی برابر است با ارش یک مرد مسلمان و این کار دادگاه بسیار زیباست. همچنین دیه زن هم نسبت به مرد نصف است و نصف را پدر قربانی می‌دهد و نصف دیگر را صندوق دولت می‌پردازد.

تهمینه یوسفی دختر ۲۹ ساله‌ای بود که وقتی به عقد مردی درآمد متوجه شد او معتاد است و اقدام به طلاق کرد. اما پدرش او را مجبور به پس گرفتن درخواست طلاق کرد و با تهدید به او گفت: اگر درخواست طلاقت را پس نگیری تو را می‌کشم.

تهمینه می‌گوید «این تهدید را جدی نگرفتم تا اینکه یک روز پدر و برادر ۲۲ ساله‌ام به محض ورود من به خانه اقدام به اسیدپاشی کردند.

برادرم دست و پاهای من را گرفت و از پدرم خواست اسید را روی صورتم بپاشد و بعد از آن طنابی را دور گردن من انداختند و آنقدر کشیدند تا من بیهوش شدم و در نهایت به تصور اینکه من را کشته‌اند رهایم کردند.

۲۰ دقیقه بعد به هوش آمدم و از شدت سوزش به سمت حمام دویدم اما وقتی پدرم من را دید خطاب به برادرم گفت که این زنده است و باید هر چه زودتر او را بکشیم.

من به پدرم التماس کردم و به دست و پایش افتادم و گفتم که از شما شکایتی نمی‌کنم، همان موقع با برادر بزرگترم تماس گرفتند و من را به بیمارستان بوعلی سینا قزوین منتقل کردند اما به دلیل شدت جراحات وارده بیمارستان از پذیرش من خودداری کرد و گفت باید به تهران بیایم.»

این دختر جوان بعد از آن اتفاق تحت پوشش بهزیستی در خانه‌ای که این نهاد به او داده بود زندگی می‌کرد و هم‌اکنون هم در ۳۰ سالگی در کشور آلمان به دنبال بازیافتن کمی از چهره گذشته خود است.

مجازات اسید پاشی عکس اسید پاشی عامل اسید پاشی بیوگرافی تهمینه یوسفی اسید پاشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. زهرا می گوید

    خدا لعنتشون کنه به اینا هم میشه گفت مرد به اینا هم میشه گفت پدر و برادر …..

  2. محمد جواد می گوید

    با سلام به نظر من حکم ۷ سال حبس و پرداخت دیه برای پدر تهمینه جای تعجب داره چرا که اگر با دید عدالت محورانه به مسئله بنگریم حداقل مجازات لازم قصاص با پاشیدن اسید بر روی مجرم است و برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات غیر انسانی باید پدر و برادر تهمینه را به حبس ابد نیز محکوم میکردند ولی شگفتی دیگر اینجاس که دادگاه برادر تهمینه را تبرئه میکند با وجود این که در اظهارات تهمینه همکاری برادر با پدر درپاشیدن اسید و خفه کردن او ( تهمینه ) با طناب توسط برادر مطرح شده است فقط …. امید وارم که در دادگاه الهی و در جهان اخرت خداوند جبار این جانیان بی وجدان و پست را به سزای اعمالشان برساند

  3. زهرا می گوید

    از این مرد کثیف و برادر احمق و مادر بی مسئولیت و نادانانی که با انجام چنین اقداماتی نهایت بی شرمی و .. صفتی خود را می رسانند متنفرم و …… .. بر روی همه شان ، لعنت بر اون شیری که خوردند خاک بر سر شان که دختر مثل دسته گلشان را اینطور به خاک سیاه نشاندن واقعا مرگ بر این خانواده ای کاش همه شان با هم بمیرند

  4. لیلا می گوید

    متأسفم برای دادگاه با این رای دادنش، آیا زیبایی تهمینه دوباره برمیگرده؟ مگه میشه؟۷ سال حبس تازه برادره هم تبرئه شده
    برادرش اگر بخواد زنم بگیره لابد سر زن و دختر خودش هم همین بلا رو میخواد بیاره
    زنده بودن همچین آدمایی واقعا خطرناکه باید قصاص میشدن و صورتشون با اسید سوزونده میشد
    واقعاً جز تأسف هیچ چیز دیگه ای نمیشه گفت