پیام رسمی اسرائیل خطاب به مقامات ایران

0

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه دار کند و یا تب آن را بالا ببرد.

علاء الدین بروجردی” شامگاه یکشنبه در برنامه “من طهران” در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند، بنا بر این انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: این واقعیت را از یک کانال رسمی به یک مقام مسؤول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند .

* تلاش صهیونیستها برای آرام سازی اوضاع

بروجردی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای آرام سازی اوضاع پس از عملیات مزارع شبعا، گفت: تجربه ۵ جنگ برای عدم پاسخگویی کافی است؛ سال های ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در این پنج جنگ باید گفت منصفانه ترین قضاوت آن است که رژیم صهیونیستی نمی خواهند این شکست برای ششمین بار در منطقه تکرار شود.

بروجردی تأکید کرد: قطعا هرگونه عکس العمل آنها موجب عکس العمل شدیدتر مقاومت خواهد شد، و این می تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبدیل به جنگ گسترده ای شود.وی افزود: فکر نمی‌کنم که رژیم صهیونیستی چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد، زیرا نتایج آن مشخص است، یعنی تکرار شکستهای گذشته خواهد بود.

* مذاکرات ۱+۵، مانع پاسخ مقاومت نخواهد بود

بروجردی در خصوص ادعا و پیش بینی برخی طرفها مبنی بر اقدام ایران در آرام سازی اوضاع پس از عملیات قنیطره، به خاطر مذاکرات هسته‌ای، گفت: مذاکرات هسته‌ای ما با گروه ۱+۵ که آمریکا یکی از آن ها است، قطعا منهای هر مساله دیگری است؛ این اصل است، و علیرغم آنکه طرف مقابل بارها اظهار علاقه کرده است نسبت به مسائل منطقه صحبت کند، ما هیچ تصمیمی برای گره زدن مسائل و مذاکرات هسته ای با هر مساله دیگری در منطقه به ویژه مساله فلسطین نداریم.

وی افزود: این دو مساله کاملا مجزا است، لذا این تصور کاملا غلط است که برخی گمانه زنی می‌کنند که ممکن است ما در ارتباط با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دوستانمان اعم از حزب الله، جهاد اسلامی یا حماس در منطقه توصیه خاص کنیم که مذاکرات ما دچار مشکل نشود؛ این امری واهی و غیر واقعی است، بنابراین هر یک مسیر خود را می پیماید .

* جبهه جولان را رژیم صهیونیستی فعال کرد و باید پاسخگوی پیامدهای احتمالی آن باشد

بروجردی در پاسخ به سؤالی در خصوص ادعای صهیونیستها مبنی بر احتمال گشوده شدن جبهه جولان علیه رژیم اشغالگر قدس، و نصب سکوهای پرتاب موشک در این منطقه، اظهار داشت: من فکر می کنم که جبهه جولان را خود رژیم صهیونیستی فعال کرد.

وی افزود: در واقع با این اقدام نابخردانه غیرمنطقی در به شهادت رساندن ۷ چهره ای که در آنجا حضور داشتند. آنان بالاخره در خاک سوریه حضور داشتند و حضور آنان با توجه به نوع رابطه ما و حزب الله با سوریه خیلی طبیعی بود. ولی عملا آنان آتش جنگ را روشن کردند و طبیعتا باید پاسخگوی پیامدهای احتمالی آن هم باشند. بنابراین هر تحول دیگری هم بخواهد در این منطقه اتفاق بیفتند باید صورت حساب آن را به پای رژیم صهیونیستی نوشت.

* رژیم صهیونیستی اگر دچار اشتباه محاسباتی شود، پاسخ پشیمان کننده ای دریافت می کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران، این پروندۀ جنایت رژیم صهیونیستی را همچنان باز نگه خواهد داشت.

بروجردی خاطرنشان کرد: ما پیوسته حامی مقاومت بودیم، هستیم و خواهیم بود؛ و معتقدیم تنها زبانی که رژیم صهیونیستی متوجه می شود، همین زبان اقتدار و پاسخ قاطعانه و مقابله به مثل است؛ وگرنه اگر آن ها در مقابل خود فضایی باز ببینند، هر روز جنایتی تازه مرتکب خواهند شد.

بروجردی ادامه داد: از ۳۶ سال قبل که پرچم رژیم صهیونیستی به زیر آمد و سفارت آنان در تهران بسته شد و در اختیار برادران فلسطینی قرار گرفت و پرچم فلسطین در خیابان فلسطین امروز بر افراشته شد، عملا این مقابله شکل گرفت.

وی افزود: صهیونیستها منافع نامشروع تعریف شده‌ای که با نظام شاه در ایران داشتند از دست دادند؛ و پس از آن دشمنی خود را آغاز کردند.بروجردی تأکید کرد: این امر به این معنا نیست که سیاست ما ورود به یک جنگ در منطقه است؛ بلکه سیاست ما مدبرانه است و ما از همه تدابیر لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده می کنیم و این امر بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بارها در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ایم که اگر دچار اشتباه محاسبه‌ای شود، قطعا آمادگی کامل را برای یک مقابله جدی و پشیمان کننده با این رژیم داریم؛ و این سیاست رسمی ما است .

بروجردی در خصوص سفر اخیرش به لبنان برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای حزب الله در قنیطره گفت: هدف اصلی از این سفر شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره بود.

* آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد تروریسم هستند
بروجردی در خصوص خبر روزنامه واشنگتن پست در خصوص دست داشتن “سی آی ای” و “موساد” در ترور شهید “عماد مغنیه”، خاطرنشان کرد: در جهان امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد تروریسم هستند.

* اقدام حزب الله در شبعا، عکس العمل بود نه عمل
بروجردی خاطرنشان کرد: اقدام حزب الله عمل نبود، بلکه عکس العمل بودی، یعنی شبعا در برابر قنیطره و مسأله بعدی این است که (این عملیات) در سرزمین لبنان بود.وی افزود: مزارع شبعا سرزمین لبنانی است و حق دفاع مشروع هر ملتی در سرزمین خودش را در برابر متجاوزین و اشغالگران دارد و این یک اصل شناخته شده بین المللی است.بروجردی تأکید کرد: بنابراین اقدام حزب الله از بُعد مقررات بین المللی قابل اعتراض نیست.

* مسائل مطرح شده در دیدار با دبیرکل حزب الله
بروجردی درباره دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما این افتخار را همیشه در سفر به لبنان پیدا می کنیم که خدمت دبیرکل محترم حزب الله برسیم؛ طبیعی است که تحولات جدید در منطقه به خصوص اقداماتی که اتفاق افتاد و زوایای مختلف آن و همچنین پیامدهای احتمالی آن از مسائلی بود که مطرح شد؛ و بقیه مسائلی که در منطقه به خصوص در بعد مسائل امنیتی و تحرک تکفیری ها در عراق و سوریه وجود دارد از مسائلی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

* سفر سردار سلیمانی به لبنان پس از عملیات قنیطره
وی در خصوص سفر سردار قاسم سلیمانی به لبنان گفت: احترامی که ما در فرهنگمان در جمهوری اسلامی ایران و همینطور برادران حزب الله به فرهنگ شهادت و شهید می گذاریم بر هیچ کسی پوشیده نیست. این که سردار قاسم سلیمانی برای ادای احترام به شهید بزرگوار عماد مغنیه و جهاد فرزند برومند ایشان به لبنان بروند؛ امری بسیار طبیعی است. و باز بسیار طبیعی است که در اینگونه سفرها ملاقاتها و دیدارهایی صورت بگیرد.

بروجردی ادامه داد: بنابراین با توجه به تحرکی سردار سلیمانی در منطقه دارند و به خصوص در مقابله با جریان تروریستی تکفیری، به نظر من این حضور خیلی طبیعی است.

* آینده روابط ایران و عربستان
بروجردی در خصوص تحولات اخیر در عربستان پس از درگذشت پادشاه و آینده روابط دو کشور گفت: وزیر خارجه ما آقای دکتر ظریف برای شرکت در مراسم در عربستان حضور یافتند؛ و این امر بعد از سفر معاون وزیرخارجه و ملاقات وزیرخارجه ما با همتای عربستانی در نیویورک، سومین گامی بود که برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین تهران منتظر تصمیمات ریاض در این زمینه است.

بروجردی اظهار داشت: البته می تواند وضعیت به همین صورت ادامه یابد، ولی اگر طرف مقابل که اصولا در پاسخ به این اقدامات جمهوری اسلامی ایران باید به جمع بندی برسد، تصمیمی بگیرد؛ این امر می تواند منشأ صفحه جدیدی در روابط دو کشور باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ