جسد حسین پناهی بعد از ۱۰ روز به صورت ناشناس به پزشکی قانونی رسید

0

مدیرکل پزشکی قانونی تهران در جمع خبرنگاران به مرور خاطراتی از دوران خدمت خود پرداخت و گفت: تأسف‌بارترین لحظه وقتی بود که جنازه حسین پناهی را بعد از ۱۰ روز آن هم به صورت ناشناس به پزشکی قانونی آوردند.

سوابق بشیر نازپرور خانواده حسین پناهی پزشکی قانونی بیوگرافی حسین پناهی بیوگرافی پوپک گلدره

بشیر نازپرور در حاشیه افتتاح سوله مدیریت بحران پزشکی قانونی تهران در جمع خبرنگاران به مرور خاطرات خود از بیش از ۲۰ سال خدمت در پزشکی قانونی پرداخت.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۸ تا ۳۰ جسد و سالانه حدود ۱۰ هزار جسد تحویل پزشکی قانونی تهران می‌شود، گفت: این تعداد یک پنجم متوفیان شهر تهران را تشکیل می‌دهند که تمام آ‌نها با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عجیب‌ترین موردی که در طول خدمت خود با آن برخورد کردید چه بوده، گفت: زمانی که صبح خیلی زود وارد اتاق تشریح شدم، در دو تخت کنار هم با یک نوزاد یک روزه و یک پیرمرد ۹۰ ساله مواجه شدم و به این نتیجه رسیدم که واقعاً مرگ سن نمی‌شناسد.

سوابق بشیر نازپرور خانواده حسین پناهی پزشکی قانونی بیوگرافی حسین پناهی بیوگرافی پوپک گلدره

مدیرکل پزشکی قانونی تهران، مورد دیگر عجیب در دوران خدمت خود را پیدا شدن همزمان چند نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران ذکر کرد و گفت: اواسط دهه ۷۰ بود که در بیابان‌های تهران چند نوزاد دو سر را پیدا کردند و برای تشریح به پیش ما آوردند که هنوز این نوزادان در موزه ما قابل مشاهده هستند.

وی ادامه داد: یک مورد هم بود که در هنگام تشریح جسد متوجه صداهایی از خارج از سالن تشریح شدیم که وقتی به بیرون سالن رفتیم مشاهده کردیم فرزندان متوفی هنوز مرگ پدرشان تأیید نشده، سر ارث و میراث در حال کتک‌کاری هستند.

نازپرور با تأکید بر این نکته که در طول خدمت خود در پزشکی قانونی تهران موردی از زنده شدن مرده ندیده است، گفت: البته اساتید ما تعریف می‌کنند که در زمان جنگ، یک شهید را برای تشریح به پزشکی قانونی آوردند که بعد مشخص شد پزشکان در تشخیص اولیه مرگ اشتباه کرده‌اند و این شهید زنده بوده است.

سوابق بشیر نازپرور خانواده حسین پناهی پزشکی قانونی بیوگرافی حسین پناهی بیوگرافی پوپک گلدره

مدیرکل پزشکی قانونی تهران در مورد تشریح جسد انسان‌های معروف گفت: در مواردی که مرگ انسان‌های معروف به صورت مشکوک رخ داده باشد، خاطرم هست که شهید صیاد شیرازی را برای تشریح به پزشکی قانونی آوردند، همچنین در موارد دیگر مرحوم ابوترابی که همراه پدرشان در جاده مشهد تصادف کرده بود و شهید لاجوردی را نیز نزد ما آوردند که از افتخارات من است که به تشریح جسد این بزرگان پرداختم.

وی ادامه داد: دو مورد از بازیگران معروف نیز برای تشریح به نزد من آورده شدند که یک مورد مربوط به پوپک گلدره می‌شد که بعد از هشت ماه در کما بودن به علت ضایعه مغزی فوت کرده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران افزود: در مورد دیگر که جای تأسف بسیار دارد، جسد فردی را بعد از گذشت ۱۰ روز از مرگش به پزشکی قانونی به صورت ناشناس آوردند که بعد در اتاق تشریح مشخص شد که این فرد حسین پناهی بوده است.

نازپرور در مورد اینکه چه تعداد جسد ناشناس به پزشکی قانونی آورده می‌شود، گفت: تعداد اجساد ناشناس زیاد است، اما اکثر آنها درنهایت شناسایی می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ