یک خبر خوش به بازنشستگان مرد + سند

0

یکی از اقدامات مهم و قابل تقدیر مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و دولت سابق، اصلاح قوانین مربوط به محدودیت های اعمال شده برای فرزندان سوم به بعد خانواده های ایرانی بود.

بر اساس قانون “اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت” که با عنوان لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود، فرزند چهارم خانواده ‌هایی که یکی از سه فرزند آنها از شمول حمایتهای قانون خارج شده‌اند و همچنین فرزندان چهارم خانواده‌هایی که فرزند مذکور حاصل از دو یا چندقلو بودن زایمان است، از محدودیتهای مندرج مستثنی می ‌باشند و کلیه امتیازات مندرج در قوانین که برای فرزند سوم پیش‌بینی‌ شده است، به آنان تسری می ‌یابد.
یکی از ثمرات این قانون جدید، در خصوص بیمه های این فرزندان بود که پس از تصویب این قانون، فرزندان سوم به بعد کارمندان شاغل مرد به عنوان بیمه شده تبعی ۱ محسوب شده و حق بیمه آنها مشمول سرانه جداگانه نمی شود. البته این موضوع منافاتی با محدودیت های اعمال شده در خصوص سن پسران و دختران مجرد که تا ۲۵ سالگی (برای پسران در صورت ادامه تحصیل) و تا زمان ازدواج (برای دختران) ندارد.
البته این موضوع تنها برای کارمندان شاغل اجرایی شده بود و مردان بازنشسته از چنین مزایایی برخوردار نبودند تا اینکه بر اساس نامه اداره کل بیمه سلامت استان تهران، اعلام شده است که مردان بازنشسته نیز از چنین مزایایی برخوردار خواهند بود.
سوابق مهدی قناد بیمه فرزند سوم بیمه فرزند چهارم اخبار کارمندان
نامه مربوط به کارمندان شاغل مرد
سوابق مهدی قناد بیمه فرزند سوم بیمه فرزند چهارم اخبار کارمندان
نامه جدید مربوط به بازنشستگان مرد
بر اساس نامه دکتر مهدی قناد سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به همه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مستقر در پایتخت که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که از ابتدای دی ماه سال جاری مزایای ذکر شده در قانون فوق، به افراد تبعی تحت پوشش کارمندان مرد بازنشسته نیز تسری داده می شود.
اگرچه مستنداتی از اجرای این دستور مهم در سایر استانها به دست نیامده، اما این بخشنامه می تواند ملاک و مجوز خوبی برای اطلاع از این موضوع جهت پیگیری کارمندان بازنشسته مرد در تهران باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ