علی دایی در کنار الکس دل پیرو + عکس

0

علی دایی و الکس دل پیرو مهمانان بازی فینال جام ملت های آسیا ۲۰۱۴ استرالیا بودند.

سوابق علی دایی بیوگرافی علی دایی

آلساندرو دل‌پیرو  با نام‌های مستعار الکس، پینتوریکیو (متولد ۹ نوامبر ۱۹۷۴ – کونیانو) بازیکن فوتبال اهل ایتالیا است.

او اولین بازی ملی خود را در یورو ۹۶ مقابل روسیه انجام داد.

پله، از دل‌پیرو در فیفا ۱۰۰ نام برده‌است. فیفا ۱۰۰ یک لیستی از ۱۲۵ بازیکن بزرگ فوتبالیست است که پله برای جشن صد سالگی فیفا انتخاب کرده‌است. ستاره برزیلی رونالدینهو از وی به عنوان الگوی خود نام برده‌است. او همچنین توسط آرای جشن طلایی یوفا به عنوان بهترین بازیکن اروپایی در ۵۰ سال گذشته انتخاب شد. الکس در سال ۲۰۰۰ بعنوان پر درآمدترین فوتبالیست دنیا شناخته شد. به غیر از سه جایزهٔ مردانگی که در ایتالیا به الکس تعلق گرفته، او برندهٔ جایزهٔ پای طلایی هم شده که به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که از لحاظ اخلاقی و تکنیکی بهترین باشند.

دل پیرو معمولآ به عنوان مهاجم کمکی بازی می‌کند ولی گاهی هم در پست تره‌کوارتیستا یعنی بازیکن خلاق پشت دو مهاجم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه او قامت کوتاهی دارد ولی بسیار خلاق است، پاسهای گل زیادی می‌دهد و گلهای فراوانی نیز به ثمر می‌رساند و فقط یک گلزن صرف نیست. او در ضمن بهترین ضربه آزاد زن دنیاست؛ که لقب شاه ضربات ایستگاهی به او داده شده است که حتی دیوید بکام مرد لحضه‌ها می‌گوید هنوز نتوانستم مانند دل پیرو ضربه استگاهی بزنم. هوادارن یووه به نقطه‌ای از زمین بازی لقب محوطهٔ دل پیرو داده‌اند که در واقع جایی در سمت چپ محوطهٔ حریمهٔ حریف است که الکس همواره گلهای زیادی را از آن منطقه به ثمر رسانده‌است.

الکس بهترین گلزن تاریخ یووه است. ضمنآ او به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد. دیگو آرماندو مارادونا دربارهٔ او گفته‌است: «گاهی احساس می‌کنم سن دل پیرو هیچگاه بالا نمی‌رود.» همچنین به دلپیرو لقب پسر طلایی فوتبال ایتالیا را هم داده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ