بذر پاش : ضرر ۱۱۰ هزار میلیاردی ایران پس از توافق ژنو! / ۴ فروردین‌ توافق کلی در مذاکرات هسته‌ای انجام می‌‌شود !

0

مهرداد بذرپاش شامگاه دوشنبه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که به همت مجمع اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ از جنس تکرار است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

مهرداد بذرپاش سوابق مهرداد بذرپاش بیوگرافی مهرداد بذرپاش
وی با بیان اینکه انسان‌های خوب از صدر اسلام کم نبودند، گفت: چرا نام بعضی از آنها در یادها ثبت می‌شود و باقی می‌ماند مانند داستان مختار که در آن سلیمان بن صرد خزاعی شخصی که به عنوان یک عالم در زمان خود و نیز به عنوان سرکرده گروه توابین بود اما یاد و نامش به اندازه مختار در یادها باقی نمانده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که چرا افرادی امثال حبیب بن مظاهر و مسلم بن عقیل به این اندازه تأثیرگذار بودند و برای شناخت آن‌ها هیچ فیلم و اثر هنری نیاز نیست.
شرط ماندگاری، شناخت ولی زمان خود است
وی بیان کرد: کسی که در زمان خودش و در وقت لازم و مکان معلوم ولی خودش را یاری نماید برای همیشه یاد و نامش باقی می‌ماند و اگر هزاران کارگردان چون داوود میرباقری هم در موردشان فیلمی نسازند باز آن‌ها در میان مردم زنده و باقی هستند.
بذرباش با بیان اینکه شناخت ولی زمان شرط ماندگاری و بقا در طول تاریخ و عالم بشریت است، افزود: عده‌ای به خوبی این را درک کرده‌اند و ولی امر خود را روزی با شمشیر و روزی با زبان یاری می‌کنند.
لزوم توجه به ظرفیت‌های خود
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید به ظرفیت‌های خود توجه داشته باشیم و اگر ظرفیت‌های خود را در کشور خودمان باور نداشته باشیم آنگاه به عنوان یک ملت تجربه دیده، باور و رفتار‌هایمان متفاوت خواهد شد.
وی با بیان اینکه نباید دچار خود بر‌تر بینی شد، اظهار کرد: این می‌تواند انسان را به نابودی بکشاند و مختص مسائل فردی نیست و در هر زمینه مانند دولت داری و حکومتداری می‌تواند تأثیر بگذارد.
بذرپاش با اشاره به موضوع هسته‌ای، گفت: از سال ۸۲ مذاکرات هسته‌ای ایران و سه کشور غربی انگلیس، فرانسه و آلمان شروع شد و مذاکراتی در پاریس، وین و تهران انجام گرفت.
وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای تهران تحت عنوان نشست سعدآباد در سال ۸۲ سه روز متوالی به طول انجامید، تصریح کرد: پس از مذاکرات ناگهان دیده شد پیشنهادی مطرح شده است به نام تعلیق موقت که وقتی با البرادعی که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی بود تماس گرفته شد گفت شما کوتاه مدت تعلیق را بپذیرید تا پرونده ایران عادی شود.
بذرپاش ادامه داد: این تعلیق همراه با پلمب که یک روش غیر مؤدبانه دست برداشتن از کاری است انجام گرفت و کشور آن را پذیرفت در حالی که تعداد سانتریفیوژ‌های ما به یک شانزدهم امروز هم نمی‌رسید.
وی گفت: این پلمب از ۶ ماه به ۲ سال به طول انجامید تا سال ۸۴ که پس از انتخابات این پلمب شکسته شد و با سرعت به سمت هسته‌ای شدن حرکت کردیم و تعداد سانتریفیوژ‌های ما به ۹ هزار عدد رسید و در مقیاس صنعتی با ۳ و نیم تا ۵ درصد تولید را شروع کردیم تا سال ۸۷ و تقریبا دیگر پذیرفتند که ایران هسته‌ای است.
پیشنهاد طرح انجماد دو طرفه در توافقات
بذرپاش عنوان کرد: خاویر سولانا در سال ۸۴ به ایران آمد و پیشنهاد انجماد دو طرفه را مطرح کرد که به این معنی است تا ما توسعه غنی سازی را متوقف کنیم و آنها نیز تحریم‌ها را متوقف کنند که این موضوع هم به نتیجه نرسید.
وی با اشاره به جریان فتنه ۸۸، گفت: چند هفته پس از انتخابات اوباما در تلوزیون اعلام کرد حکومت ایران مشروعیت ندارد و کل مذاکرات را تا اطلاع ثانوی ملغی اعلام کرد و در همین میان وزیر دفاع آلمان و نتانیاهو خواستار فشار بیشتر تحریم‌ها تا نابودی ایران شدند.
از زمان ملی شدن صنعت نفت در تحریم هستیم
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زمان ملی شدن صنعت نفت در تحریم هستیم به گونه‌ای که نسل نخست تحریم‌ها بعد از انقلاب و بعد از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد، در نسل دوم تحریم‌ها جامعه ایران و لیبی صورت گرفت که لیبی نتوانست تحمل کند و با روی آوردن به غرب از لیست تحریم حذف شد و امروز با نسل سوم تحریم تحت عنوان تحریم جامع علیه ایران مواجه هستیم.
بذرپاش با اشاره به اینکه عده‌ای غرب را در گسترش تحریم‌ها تشویق می‌کردند، گفت: نمونه آن مخملباف بود که به عنوان نماینده جنبش سبز در غرب حضور پیدا کرد و گفت اگر ایران را تحریم کنید حکومت در برابر خواسته‌های شما و جنبش سبز تسلیم می‌شود.
وی با این بیان که اگر کسی اطلاعات کشور را بفروشد باید اعدام بشود، ابراز کرد: اگر بر فرض محال تیم مذاکره کننده بتواند همه تحریم‌ها را بردارد تازه به سال ۱۳۸۸ برمی‌گردیم و این‌‌ همان فتنه است و نباید دعوای موسوی و احمدی‌نژاد ما را بازی دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه یعنی کاهش فروش یک میلیون بشکه نفت ما در روز. فتنه یعنی ۳۶ میلیارد دلار کاهش سالانه نفت ما از بین برود، امت بصیر و انقلابی هیچ‌گاه جریان فتنه و فتنه گران را فراموش نخواهند کرد.
هنر دیپلماسی خندیدن و پیاده روی با جان کری نیست
وی با بیان اینکه توافق ژنو سوت و کف ندارد، اظهار کرد: اگر جرأت دارید بیایید داده‌ها و ستانده‌های این توافقنامه را برای مردم تشریح کنید و بدانید هنر دیپلماسی خندیدن و گرفتن چندعکس یادگاری و پیاده روی با جان کری نیست .
وی گفت: توافق اصلی وین که در امتداد ژنو بود بین ایران و پنج به علاوه یک نبود بلکه بین جان کری و سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان انجام گرفت و قیمت نفت را به زیر ۵۰ دلار رساندند پس اگر تیم مذاکره کننده همه تحریم‌ها را بر می‌داشت تازه به سال ۸۸ بر می‌گشتیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست ما برد – برد نیست بلکه‌‌ همان سیاست امام راحل یعنی دفع متجاوز است، تأکید کرد: اگر سیاست شما برد – برد است برای ما مشخص کنید در برابر غرب چه چیزی را داده و چه چیزی را به دست گرفته‌اید.
وی با این بیان که آمریکا در بد‌ترین شرایط خود در دنیا قرار دارد، افزود: آمریکایی که در این وضع قرار دارد به این دلیل با ما اینگونه رفتار می‌کند که نمایندگان کشورمان به جای آنکه در اوج عزت با آن‌ها صحبت کنند در شرایط استیصال با آن‌ها صحبت می‌کنند.
بذرپاش با اشاره به اینکه سیاه نمایی نباید باشد، عنوان کرد: هیچکس با توافق خوب مخالف نیست و زمانی مخالف توافق هستیم که قرار است در قبال آن تحریم‌ها برداشته نشود و توافقی که ما را فقط در مقیاس آزمایشگاهی قبول داشته باشد.
در توافق باید به جزئیات پرداخته شود نه کلیات
وی با بیان اینکه در مذاکرات با بررسی کلیات به نتیجه نخواهیم رسید، افزود: ۴ فروردین توافق کلی انجام می‌گیرد در حالی که باید به جزئیات پرداخته شود و باید روشن شود که چه موقع، چه میزان و چگونه تحریم‌ها برداشته می‌شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پشتوانه اصلی سند هسته‌ای انگیزه افراد است و دشمن در صدد نابودی این انگیزه است.
وی فشار لفظی را از جمله فشار‌های آمریکا علیه ایران دانست و گفت: بخشی از بازی‌های ایجاد شده درباره فساد دولت قبل دروغ است تا بسیاری از ضعف‌ها را بتواند در پس آن پنهان کنند.
بذرپاش یکی از اثرات داخلی توافق ژنو را اثر شیب ملایم در بورس عنوان کرد و افزود: بعد از توافق ژنو شاخص بورس از ۸۹ هزار و ۵۰۰ به ۶۵ هزار و ۵۰۰ رسیده است و نزدیک به ۲۸ درصد کاهش داشته است که به معنای از بین رفتن ۱۱۰ هزار میلیار تومان از سرمایه جامعه است.
مسکن مهر هرگز تورم ایجاد نکرده است
وی با بیان اینکه کسانی می‌گویند مسکن مهر تورم ایجاد کرده است، اظهار کرد: هرگز این گونه نیست و این دروغ است و دلیل اصلی تورم سال ۹۱ و ۹۲ قیمت ارز بوده که از دلار ۱۲۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید و آن هم به دلیل تحریم بوده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که سیاه نمایی می‌کنید در واقع سطح توقع مردم را بالا می‌برید و با هر سیاه نمایی سطح توقع میان مردم با شیب فزاینده بالا می‌رود و آنگاه که کاری را که گفتید انجام ندهید و به وعده خود عمل نکنید نارضایتی ایجاد خواهد شد.
منبع:مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ