اتهام به الهام اصغری ،دختر شناگر ایرانی که می خواست تاریخ سازی کند + عکس

0

فقط می خواست تاریخ سازی کند. قصد داشت رکوردی تاریخی بزند و نگاه دنیا را به ورزش زنان ایران جلب کند اما آنچنان علیه او جو سازی کردند که اکنون کاملا پشیمان شده است.

 همسر الهام اصغری شنا زنان شنا بانوان بیوگرافی الهام اصغری استخر زنان

صحبت از الهام اصغری است، دختر شناگر ایرانی که رکورد شنا در آب های آزاد را در دنیا به طور غیر رسمی شکست. او برای اینکه رکورد خود را جهانی کند نیاز به حمایت داشت اما نه تنها از این حمایت محروم شد بلکه با اتهاماتی نظیر “تلاش برای جلب توجه” روبرو شد!

الهام‌السادات اصغری شناگر اهل ایران است که ادعا می‌کند در سن ۲۶ سالگی با طی مسیر رفت و برگشت ۱۲ کیلومتری منطقه مرزگاه تا چیلک در ساحل شهر نوشهر کنار دریای خزر و در مدت ۵ ساعت حد نصاب جدیدی در رشته آب‌های آزاد ثبت کرد. این کار او باعث جنجال رسانه‌ای شده است. او از ۵ سالگی شنا را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ دانشجوی مقطع فوق دیپلم حسابداری بود

کار کمی نیست که با حجم سنگینی از لباس و با رعایت پوشش کامل اسلامی رکوردی جهانی از خود بر جای بگذاری. این کار را الهام اصغری شناگر ایرانی انجام داد اما بعد از آن چنان جوی منفی علیه او به راه انداختند که فقط جای تاسف دارد. در واقع اینکه او به “تلاش برای جلب توجه” متهم شده به ناکارآمدی برخی از مدیران ورزشی برمی گردد که نتوانستند رکورد او را با یک تیم ویژه نظاره کنند و به ثبت جهانی برسانند.

همسر الهام اصغری شنا زنان شنا بانوان بیوگرافی الهام اصغری استخر زنان

اصلا از نام الهام اصغری که یک ورزشکار زن ایرانی با حداقل امکانات است می گذریم. کافی است یک وزنه بردار ۱۵۰ کیلویی در برابر دیدگان ذوق زده بیننده ها و رسانه ها یک وزنه را بالای سر ببرد. کافی است در مسابقه مردان آهنین ورزشکاران وزنه ها و سنگ های چند صد کیلویی را بلند کنند. اصلا کافی است یک ورزشکار مرد برای شکستن یک رکورد دورخیز کنند آنگاه همه پشت او می ایستند. اما در مورد الهام اصغری همه چیز فرق می کند. اقدام ارزشمند او از سوی بی کفایتان به چیز دیگری تعبیر می شود. حیف از این دست ورزشکاران که زیر دست برخی از مدیران سردرگم مجبورند افتخار آفرینی کنند.

اصغری نه قهرمان شنای ایران بود و نه عضو تیم ملی. اما او یک هدف بسیار بزرگ داشت، هدفی به نام شکستن رکورد در مقیاس جهانی اما بدخواهی و عدم مدیریت باز هم باعث شد یکی دیگر از سرمایه های بزرگ ورزش زنان کشور به هدر برود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ