عیدی سال ۹۳ کارمندان ،کارکنان ،بازنشستگان و مستمری بگیران ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان

0

هیأت دولت در نشست امروز چهارشنبه خود ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۳ (عیدی) به کارکنان دولت را تعیین کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری بر این اساس، دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت و اعضای هیات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت شش میلیون و سی و پنج هزار ریال( ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان )به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۳ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری پرداخت نمایند.

میزان پرداخت عیدی بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی و صندوقهای بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوقهای بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز شش میلیون و سی و پنج هزار ریال قابل پرداخت می باشد.

در ابتدای این جلسه که به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، گزارش وزیر دفاع در مورد پرتاب ماهواره فجر با ماهواره بر سفیر فجر ارائه شد.

در این گزارش، توان ملی در خصوص دانش، فناوری و زیرساختهای صنعتی و تحقیقاتی مورد نیاز در عرصه فضایی، ماموریت ماهواره فجر، توانمندیها و قابلیتهای آن ارائه شد.

جهانگیری با اعلام تشکر هیات وزیران از اقدامات ارزنده ای که در بخش هوا فضا انجام شده است و دسترسی به فناوریهای پیشرفتهای که در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان قرار دارد، آن را مایه افتخار ملی دانسته و بر اراده جدی دولت در حمایت از این فناوری در کشور تاکید نمود.

همچنین در ادامه جلسه، گزارش کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک درخصوص «راهکارهای کاهش بیسوادی» به هیات وزیران ارایه شد.

در این گزارش، شتاب بخشیدن به امر سوادآموزی با استفاده از راهکارهای تشویقی و تنبیهی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش بیسوادی مورد تاکید قرار گرفت.

در گزارش مذکور با اشاره به تغییر رویکرد سوادآموزی از آموزش صرف سواد به ارایه خدمات آموزشی، این خدمات را شامل آموزشهای سواد پایه، مهارتهای اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارتهای اجتماعی با ایجاد و راه اندازی مراکز یادگیری محلی، از دیگر راههای مبارزه با بیسوادی در کشور عنوان نموده است.
تکمیل بانک اطلاعاتی ( پایگاه اطلاعات اسمی) در جهت شناسایی افراد بی سواد در سطح کشور با همکاری مرکز آمار ایران نیز موضوع دیگر گزارش یاد شده بود.

هیات دولت همچنین با اختصاص مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با عنوان «اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم‏الشرکه، اموال، دارایی‏ها و حقوق مالی و نیروگاههای متعلق به دولت و مؤسسات و شرکتهای دولتی وابسته و تابعه» بابت پرداخت مطالبات آستان مقدس حرم حضرت احمد ابن موسی (س) موافقت کرد.
اصلاح تعرفه ‏برق خانگی شهرستانهای لارستان، خنج، گراش،یزد، اشکذر ، میبد و اردکان از دیگر مصوبات این جلسه هیات دولت بود.

با توجه به نیاز مبرم بخشهای خدمات شهری کشور به انواع خودروهای خدمترسان (آتشنشانی، امدادی،
حمل زباله و…) با قابلیتهای خاص و با توجه به اینکه توانمندی تجهیز شاسی این قبیل خودروها در کشور وجود دارد، دولت ورود شاسیهای قابل تبدیل به خودروهای خدمات رسان منجمله آتشنشانی، آمبولانس و حمل زباله از طریق شرکتهای دارای مجوز فعالیت صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بدون رعایت شرط نمایندگی مجاز را بلامانع و این شرکتها را ملزم به ارایه خدمات پس از فروش محصولات خود، براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو و آیین‏نامه آن نمود.

هیات وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات و تبادل اطلاعات در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه، ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‏نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.

تصویب موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر مشتمل بر چهارده ماده از مصوبات دیگر جلسه روز چهارشنبه بود.

هیات وزیران با صرف منابع حاصل از واگذاری سهام، بابت مصارف مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تا سقف ۱۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و یکصد میلیون ریال با تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت پرداخت بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق ذخیره فرهنگیان، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آستان مقدس حضرت معصومه(س) موافقت نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ