دفاع عزیز محمدی از توپ های جنجالی

0

رئیس سابق سازمان لیگ گفت: شرکت آل‌اشپورت ۳ هزار توپ رایگان در اختیار ما قرار داده است.

عزیزمحمدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه مربیان و بازیکنان نسبت به کیفیت توپ‌های لیگ برتر معترض هستند و گفته می‌شود قرارداد این توپ‌ها در زمان او بسته شده است، عنوان کرد: در گذشته هر باشگاهی برای خود توپ‌هایی داشت و در استان‌ها در ابتدای بازی توپی را می‌آوردند تا داور تایید کند و پس از آن هنگامی که توپ به اوت می‌رفت از توپ‌هایی استفاده می‌کردند که به نفع خودشان است. به همین دلیل ما باید از توپ‌های یکدست برای مسابقات استفاده می کردیم.

وی ادامه داد: پیشنهادهای مختلفی در این زمینه وجود داشت. ما مارک نایک را نمی‌توانستیم بیاوریم زیرا با شرکتی که این توپ‌ها را می‌زند نمی‌توانیم قرارداد ببندیم. آدیداس هم راضی نبود که توپ‌های رایگان در اختیار ما قرار دهد. ما برای درآمدزایی باشگاه‌ها قراردادی را با آل‌اشپورت امضا کردیم که امسال تعداد ۱۵۰۰ توپ رایگان برای لیگ برتر و ۱۵۰۰ توپ رایگان به لیگ دسته اول در اختیار ما قرار دهد.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال تاکید کرد: هر جا که بخواهیم این توپ‌ها را تهیه کنیم ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان هزینه خواهد شد و اگر بخواهیم ۳۰۰۰ توپ را حساب کنیم بالغ بر ۶۰۰ میلیون خواهد شد. این توپ‌ها مورد تایید کمیته داوران و چند جای دیگر قرار گرفته بود. به هر حال هر توپی را که بیاوریم در ابتدا ایراداتی را خواهند گرفت. ممکن است از هر ۱۰۰ توپ یکی ایراد داشته باشد.

عزیزمحمدی یادآور شد: در قرارداد ما آمده است که اگر توپ‌ها مشکلی داشتند تعویض شوند. ما سال گذشته از توپ‌هایی استفاده کردیم که در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود اما به علت مشکلات ورزشگاه‌هایمان با مشکلاتی روبرو بودیم و گفتیم که با وجود چنین مسائلی به گذشته بازگردیم. این توپ‌ها در لیگ ۲ فرانسه و لیگ ۲ آلمان با رنگ فسفری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ما به علت رنگ مشابه با زمین چمن از رنگ نارنجی استفاده کردیم.

وی در مورد اینکه برخی مربیان معتقدند این توپ‌ها در سال ۲۰۰۷ تولید شده است خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که توپ‌ها در سال ۲۰۰۷ تولید شده باشد بلکه تاییدیه فیفا در این سال گرفته شده است. یعنی امکان دارد توپی که ۴۰ روز پیش تولید شده باشد در سال ۲۰۰۷ مورد تایید فیفا قرار گرفته باشد اگر اینگونه باشد یعنی هفت سال این توپ‌ها مورد استفاده قرار نگرفته و هم‌اکنون باید پوسیده باشد و با یک ضربه بترکد.

رئیس سابق سازمان لیگ گفت:‌ متاسفانه هر کسی که بخواهد در کشورمان خدمت کند او را زیر سوال می‌بریم. چند سال تیم ملی برای لباس‌های خود ۴۰۰ هزار دلار به شرکت لژیا پرداخت می‌کرد و بعد هم در میدان منیریه این لباس‌ها را تولید می‌کردند. حالا شرکت آل‌اشپورت یک سال یک میلیون دلار لباس رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد و با او اینگونه برخورد می‌کنیم. اگر دوستان می‌توانند به این تعداد توپ رایگان بیاورند حاضریم این قرارداد را فسخ و با برند بهتری قرارداد ببندیم.

وی افزود: زمانی که آقایان این انتقادها را می‌کنند اگر با شکایت آل‌اشپورت روبرو شوند باید به آن جواب بدهند. نمی‌توان بی مورد یک برند را زیر سوال برد. شرکت آل‌اشپورت توپ‌های رایگانی را در اختیار ما قرارداده و بعد از آن هم اعلام کرده با ۴۰ درصد مبلغ قرارداد توپ‌ها را بخرند. برای رنگ توپ‌ها هم مشکلی ندارد و اگر باشگاه‌ها نسبت به این موضوع معترضند می‌توانند برای ۴۰-۵۰ روز آینده که توپ‌ها مجدد تولید می‌شود رنگ دیگری را درخواست کنند البته اگر مربیان باز نگویند این توپ‌ها برای هشت سال پیش بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ