جزییات کامل هفته نوزدهم‌ لیگ برتر / ناکامی سرخپوشان پایتخت / تراکتور زیر پای پدیده له شد

0

پرونده بازی‌های هفته نوزدهم‌ لیگ برتر فوتبال‌ با انجام سه دیدار روز جمعه ۱۷ بهمن‌ ماه بسته می‌شود، در یکی از حساس ترین بازی‌ها، پرسپولیس به مصاف تیم ملوان رفته است.

**پرسپولیس‌- ملوان؛ انزلی‌چی‌ها به دنبال دومین بردشان در لیگ

هفته نوزدهم لیگ‌برتر، ساعت ۱۷:۰۵ ورزشگاه آزادی، تماشاگر: ۵ هزار نفر

داور: محسن ترکی

 پرسپولیس :

سوشا مکانی، محمدرضا خانزاده، مایکل اومانیا، محسن بنگر، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، گابریل فرناندو، امید عالیشاه، رضا خالقی فر و تادو

سرمربی: حمید درخشان

ملوان:

ایمان صادقی، ابوالحسن جعفری، مازیار زارع، محمد آبشک، صادق محرمی، وحید مختاری، عزیز معبودی، پژمان نوری، حسین کنعانی زادگان، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی
سرمربی: فیروز کریمی

دقایق حساس:

دقیقه ۳: اولین خطر این بازی برای پرسپولیس توسط نورالهی خلق شد که هافبک دفاعی جوان پرسپولیس با ضربه ای بد این فرصت را از دست داد.

گل ها:

دقیقه ۱۷ پژمان نوری از پرسپولیس

در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان، حمیدرضا علی‌عسگر، بازیکن سرخ‌پوشان با دریافت کارت زرد از داور مسابقه، ۳ کارته شد و دیدار هفته بعدی تیمش مقابل پدیده را از دست داد.

** استقلال خوزستان- فولاد خوزستان؛ جدال آبی و قرمز‌ در دربی اهواز

هفته نوزدهم لیگ‌برتر، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاچی: ۷ هزار نفر

داوراین بازی  اشکان خورشیدی به مومنی (۹) از استقلال خوزستان اخخطار داد و موسی کولیبالی (۵) از استقلال خوزستان را اخراج کرد.

فولاد:

علی سلیمی، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، مساریچ، مهرداد جماعتی، ساسان انصاری، مهدی بدرلو، آلویز نونگ، چاگو، اسماعیل شریفات، محسن مسلمان، محمد قاضی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

استقلال خوزستان:

پرویز کریمی، محمدابراهیم خسروی، موسی کولیبالی، محسن بیات، میثم دورقی، میثم مجیدی، محمدرضا مهدوی، ایمان باصفا، عبدالهادی خنیفر، سیدمهدی سیدصالحی، مهدی مومنی

سرمربی: عبدالله ویسی

گل ها:

۱ ـ صفر(فولاد): مهدی بدرلو هافبک دفاعی سرخپوشان در دقیقه ۸ با یک ضربه پای راست ضربه کاشته فولادی ها را به گل اول بازی تبدیل کرد.

حواشی:

* هواداران دو تیم در ابتدای مسابقه با پرتاب صندلی از خجالت یکدیگر درآمدند.

**تراکتورسازی- پدیده؛ تقابل خطیبی و مرزبان در تبریز

هفته نوزدهم لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام

داور این بازی  سید احمد صالحی به  اندوی (۲۱) احمدزاده (۵۹) نریمان جهان (۸۹) از تراکتور، صادقی (۳۸) حقیقی (۵۴) نژادمهدی (۷۴) یووانویچ (۸۴) از پدیده اخطار داد.

تراکتور:

عیسی اندوی (۴۶ لک)، فرشاد احمدزاده، مهدی قریشی، حبیب گردانی، شاهین ثاقبی، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، احمد کامدار (۵۷ بایرامی)، میرهانی هاشمی (۶۰ دلیر)، سامان نریمان جهان و ادینهو

سرمربی: رسول خطیبی پدیده

پدیده:

مجتبی روشنگر، ایگور پراهیچ، رضا حقیقی، اکبر صادقی، محمد غلامی، محمدرضا ناصحی (۷۹ یووانویچ)، محمد نژاد مهدی، بهادر نسیم اف (۸۰ غریبی)، مسعود نظرزاده، مهدی نظری (۲۶ خیری)، زوران کنزوویچ

سرمربی: علیرضا مرزبان

تراکتور در مسابقه امروز از مهدی قریشی و میرهانی هاشمی در قلب دفاع استفاده کرده و سه هافبک دفاعی تخصصی در جمع یازده بازیکن امروز دارد.

البته کامدار به جای ایرانپوریان در پست دفاع راست بازی می کند. همچنین محسن دلیر از ترکیب بیرون رفته و بار تهاجمی تیم برعهده ثاقبی، ادینهو، نریمان جهان و احمدزاده است. این در حالیست که علیرضا مرزبان سرمربی پدیده محمد غلامی، رضا حقیقی و مهدی نظری خریدهای جدیدش را در ترکیب ثابت استفاده کرده است.

گل ها:

۰ – ۱ پدیده: بهادر نسیم اف مهاجم ازبک پدیده از قلب دفاع تراکتور به سمت دروازه اندوی رفت و پس از زدن ضربه، به اندوی برخورد کرد که داور این صحنه را در کمال تعجب پنالتی تشخیص داد. پنالتی را هم رضا حقیقی به گل تبدیل کرد.

۱ – ۱ تراکتور: پراهیچ روی ضربه ایستگاهی آندرانیک تیموریان به اشتباه دروازه خودی را گشود تا کار به تساوی کشیده شود.

۱ – ۲ پدیده: باز هم بهادر نسیم اف مهاجم ازبک تراکتور پاس قطری ارسالی از جناح راست را با یک ضربه دقیق پای چپ از گوشه محوطه جریمه به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

۱ -۳ پدیده: رضا ناصحی چپ پای باتجربه پدیده سومین گل تیمش در زمین یادگار امام را با ضربه ای تماشایی به ثمر رساند. آندرانیک تیموریان خرید جدید تراکتور، روی این گل اشتباه مسلمی داشت.

تراکتوری ها که چند وقتی است خوب نتیجه نمی‌ گیرند، امروز هم با وجود فشار روی دروازه پدیده کمتر قادر به خلق موقعیت بودند اما بازی تهاجمی آنها فرصت های بیشماری را نصیب شاگردان مرزبان می‌ کرد و اگر بی دقتی مهاجمان نبود، تعداد گل های پدیده به مراتب بیش از این می‌ شد.

شکست امروز تراکتورسازی این تیم را در رده پنجم جدول نگه داشت آنها که در ابتدای مسابقات شروع فوق العاده ای داشتند و تنها یک بار شکست خوردند، در ۸ هفته گذشته ۴ باخت را تحمل کرده اند. در شرایطی که ذوب‌آهن به لیگ بازگشته، رسول خطیبی باید هر چه سریع تر نسبت به نمایش ضعیف تیمش واکنش نشان دهد.

بهترین بازیکن: بهادر نسیموف مهاجم ازبکستانی پدیده در نیمه اول یک پنالتی گرفت و یک گل زد تا بهترین بازیکن زمین باشد.

اتفاق ویژه:

رضا حقیقی که به پدیده پیوست در بازی های قبلی تیمش به خاطر مصدومیت حضور نداشت اما امروز با پیراهن پدیده به میدان می رود. در سوی دیگر میدان هم آندو با پیراهن قرمز تراکتورسازی در میانه زمین بازی می کند.

در حالی که به نظر می‌ رسید این شکست خانگی تاثیر خود را روی روح و ذهن هواداران تراکتور بگذارد، آنها در پایان مسابقه با شعار «عیبی یوخ» از تیمشان تشکر کردند.

حواشی:

* در نیمه اول شاهین ثاقبی در صحنه ای با آرنج به صورت نظری زد که این بازیکن پدیده مصدوم شد و مرزبان او را تعویض کرد.

*رضا حقیقی که در یک صحنه روی پای تیموریان رفت تا توپ را از وی بگیرد، بعد از اعلام خطا توسط داور برآشفت و با مشت به زمین کوبید که این حرکت از طرف داور جریمه شد تا حقیقی کارت زرد بگیرد.

* رسول خطیبی در دقیقه ۶۰ میرهانی هاشمی دفاع وسط تیمش را بیرون کشید و محسن دلیر را وارد بازی کرد تا آرایش تراکتور را کاملا تهاجمی کند.

* تراکتور در اواسط نیمه دوم با حملات پیاپی دروازه پدیده را تهدید می کند که این حملات با همراهی هواداران این تیم همراه شده است.

* در دقیقه ۸۳ حرکت پراهیچ روی بایرامی به گمان هواداران خطا بود اما داور خطای بایرامی را اعلام کرد. این در حالی بود که به نظر پراهیچ دست چپ بایرامی را کشیده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ