از آدامس فروشی برای امرار معاش تا میلیاردر شدن + عکس

4

مهران بالان” از اهالی اشکفت سیاه لوداب (از توابع شهرستان مارگون) گفت: کارم را از آدامس فروشی شروع کردم و به خاطر فقر خانواده ام به شهر یاسوج آمدم و شبها در پارک می خوابیدم و روزها کاپشنم را گرو می گذاشتم تا از طریق فروش آدمس ها بتوانم زندگی خانواده ام را تامین کنم .

کارافرین برتر صنایع دستی در ادامه گفت : از بچگی سختی زندگی را ناخاسته حس کردم ، قبل از اینکه زندگی را ببینم سختی زندگی برایم نمایان شد ، به همین دلیل احساس می کنم یک حالت خود ساختگی خاص دارم.

 

بالان ابراز داشت: در مدتی که آدامس فروشی می کردم نمایشگاهی در شهر یاسوج برگزار شده بود و در یکی از غرفه های نمایشگاه کوزه فروشی بود که همه آدامس ها را از من می خرید و از من می خواست تا برایش نگهبانی بدهم و از غرفه اش نگهداری کنم.

وی گفت: در هر حال با همه‌ی مشکلاتی که بود من هم درس خواندم و هم کار کردم و از حاصل کارم، درسم را ادامه دادم  و خانواده ام امرار و معاش می کردند.

 

با پیشنهاد صاحب غرفه کوزه فروشی به همدان رفتم و به صورت رایگان هم کار می کردم و هم آموزش می دیدم تا اینکه برای خودم استاد کار شدم و به شهرم برگشتم و دیگران را آموزش دادم، بالان اظهار داشت هرگز در زندگیم آن روزها و سختی هایش را فراموش نخوام کرد و خدا را شاکرم.

بالان که حالا پسر آدامس فروش نبود بلکه کارآفرین برتری بود که ۴۶۴ کارگر وکارآموز دارد و برای خودش میلیاردری شده است که نان همت و اراده اش را می خورد در ادامه  گفت: کارم را در بخش صنایع دستی ادامه دادم و امروز تولید کننده گلیم، گبه، جاجیم، قالیچه، سفال هستم و هرگز از هیچ بانکی برای کارم وام نگرفتم.

 

وی دلیل نگرفتن وام از بانکها را بروکراسی دانست و گفت اگر سه میلیون تومان وام بخواهم بگیرم باید برای ریال به ریال آن هزینه کنم و ضامن، سفته، چک و هزاران چیز دیگر باید داشته باشم که خرجش از دخلش بیشتر می شود.

وی برای نمونه یکی از بانک های استان را نام برد که می گفت از من سوء پیشینه خواسته بود و متعجب از این بود که وام بانکی چه ربطی به سوء پیشینه دارد.

پیاده روهای یاسوج گذشته این مرد کارآفرین را هنوز بخاطر دارد ، پسرکی یازده ساله که برای امرار معاش خانواده اش به آدامس فروشی مشغول بود .

 میلیاردر شدن کارآفرین برتر ثروت مهران بالان بیوگرافی مهران بالان بیوگرافی ثروتمندان ایران
 آقای مهران بالان از خاطرات پارکی که شب‌های خود را به صبح می‌رساند می‌گفت، شب‌ها در پارک ترمینال شهر یاسوج می‌خوابیدم و صبح که بیدار می‌شدم تمام لباسم خیس شده بود و در بدنم احساس درد داشتم .

پدر آقای بالان می‌گوید: منم پول نداشتم که بروم دنبال پسرم و او را به خانه بازگردانم و  این موضوع من و همسرم را رنج می‌داد .

یک روز، دیگر خیابان های یاسوج دیگر پسرک آدامس فروش را ندید، مهران بالان با یک سفالگر همدانی آشنا شده بود و رفت تا سرنوشتش را در شهر دیگری تغییر بدهد.

میلیاردر شدن کارآفرین برتر ثروت مهران بالان بیوگرافی مهران بالان بیوگرافی ثروتمندان ایران

مهدی همدانی، سفالگر همدانی که ناجی این پسرک ۱۱ ساله شده بود می گوید: با دیدن مهران در خیابان و پارک های شهر یاسوج، تصمیم گرفتم وی را با خود به همدان ببرم و در آنجا بهش سفالگری را آموزش دهم.

برادر مهران بالا می گوید: برادرم بعد از چند سال به یاسوج آمد و یک کارگاه سفالگری راه اندازی کرد و در آن مشغول به کار شد.
بعد از آن آقای بالان با تاسیس آموزشگاه‌هایی، کلاس‌های آموزشی در رشته سفالگری، معرق، قالب سازی ، چرم دوزی ، گلیم، گبه و قالی بافی در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد.

آقای بالان این کلاس‌های آموزشی را در ۳۳ روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردند که طی این مدت بیش از ۱۲۰۰ نفر را در زمینه‌های مختلف صنایع دستی آموزش دادند.

یک تولید کننده قالی و گبه می‌گوید: آقای بالان‌، دار و مواد اولیه را برای ما مهیا می‌کند و بعد از اتمام کار محصول بافته شده را با قیمت خوبی از ما می‌خرد

وی می‌گوید: در حال حاضر با انجام این کار خرج خود و خانواده‌ام را تامین می‌کنم و از شغل فعلی خود نیز راضی هستم .

با این آموزش‌ها بیش از ۴۶۰ خانه در ۳۳ شهر و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به کارگاه‌های کوچک خانگی شدند.

آقای مهران بالان بعنوان کارآفرین برتر جشنواره کارآفرینان استان در سال ۹۳ معرفی شد .

میلیاردر شدن کارآفرین برتر ثروت مهران بالان بیوگرافی مهران بالان بیوگرافی ثروتمندان ایران

مظاهری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ایشان با توجه به کارهایی که طی این مدت انجام داده اند در تعدادی از روستاها زمینه اشتغال را فراهم آورده‌اند و این زمینه شده تا روستاییان کمتر به شهرها مهاجرت داشته باشند .

پایدار رئیس کمیسیون گردشگری و ایرانگردی در شورای شهر یاسوج می‌گوید: آقای بالان توانسته‌اند خدمت خوبی هم به فرهنگ استان و هم اقتصاد منطقه داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه ۳ هزار متر مربع گبه، ۴ هزار اثر معرق، ۳ هزار قطعه سفال،۳هزار عدد کیف و ۱۰ هزار عدد انواع تابلو جزء استان‌های برتر در تولید صنایع دستی در کشور به شمار می‌رود.

محصولات تولیدی این کارگاه‌های کوچک در بازارهای حوزه خلیج فارس و بازار داخلی به فروش می‌رسد .

عرفان پسر یازده ساله آقای بالان می‌گوید: به پدرم افتخار می‌کنم و وی را خیلی دوست دارم‌؛ درسته پدرم از آدامس فروشی شروع به کار کرده و الان بعنوان یک فرد موفق ازش یاد میشه و منم می‌خواهم راه پدرم را در بدست آوردن موفقیت‌های بیشتر ادامه دهم .

میلیاردر شدن کارآفرین برتر ثروت مهران بالان بیوگرافی مهران بالان بیوگرافی ثروتمندان ایران

میلیاردر شدن کارآفرین برتر ثروت مهران بالان بیوگرافی مهران بالان بیوگرافی ثروتمندان ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. یلدا می گوید

    مرد باید که در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیا باشد. احسنت بر غیرت وهمتت.

  2. عکاس می گوید

    دوستان اگر به جایی که عکس ها را کپی کردید توجه کنید نوشته است هرگونه کپی برداری غیره قانونی و پی گیری می شود که قطعا اینگونه نیز می شود . اسحق باقرزاده

  3. محمود از نیشابور می گوید

    دمتون گرم شما لرها خیلی مرد هستین. من رفیق لر زیاد دارم

  4. کیوان می گوید

    من خودم لرم و اهل یاسوجم به چنین مردی باید افرین گفت وافتخار می کنم