تسهیلات ۱۰ میلیونی به معتادان بعد از بهبودی

0

فرماندار اردبیل گفت: معتادان بعد از ترک اعتیاد و بهبود کامل ۱۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش فارس، کاظم دبیر صبح امروز در جریان بازدید از سه مرکز بهبود و ترک اعتیاد اظهار داشت: اعتیاد بیماری و بلای خانمانسوزی است که باید به افراد مبتلا به آن کمک کرد و در مسیر بهبود و یا برگرداندن آنان به جامعه آنها را یاری کرد.

وی در این بازدید که با همراهی مسئولان بهزیستی انجام شد، تصریح کرد: در این مراکز بهبود و ترک اعتیاد که به صورت قانونی و زیر نظر بهزیستی با اخذ مجوزهای لازم انجام می‌شود خدمات متنوع ارائه می‌شود تا افراد موفق به ترک واقعی شوند.

فرماندار اردبیل یادآور شد: افرادی که پس از بهبودی از زمینه و فرصت شغلی بهره‌مند نیستند می‌توانند از تسهیلات وام اشتغال با درصد پایین به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و معرفی به مراکز کار و همچنین دریافت کمک هزینه مسکن بهره‌مند شوند.

دبیر گفت:‌ نباید افراد آلوده به این مواد افیونی را که نوعی بیمار به حساب می‌آیند از جامعه و محیط اطراف خود دور کرده یا آنها را از حمایت‌هایمان بی‌نصیب کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراجعان به این مراکز علاوه بر دریافت خدمات درمانی و روان‌درمانی از سایر حمایت‌ها نیز برخوردار می‌شوند.

فرماندار اردبیل بیان داشت: افراد معتاد با کمترین هزینه و در صورتی که بضاعت مالی نداشته باشند با معرفی بهزیستی به صورت رایگان پذیرش می‌شوند.

دبیر با قدردانی از دست‌اندرکاران سه مرکز بهبود و ترک اعتیاد همیاران پاک، کمپ سبلان و آرمان سبز اردبیل افزود: امیدواریم تلاش و همت این مجموعه‌ها به سالم‌سازی فضا بیش از گذشته کمک کند.

وی با هشدار جدی به مردم در خصوص سوء استفاده یا کلاهبرداری و سایر عواقب در مراکز غیر‌مجاز ترک اعتیاد ادامه داد: نباید به چنین مجموعه‌هایی امیدوار بوده و یا کمک آنها دلخوش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: به کسانی که قصد ترک اعتیاد و بهبود را دارند توصیه می‌کنیم با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمات مراکز مجاز و زیر نظر سازمان بهزیستی استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ