مریلا زارعی ، حاضرم نقش یزید را بازی کنم + عکس

0
این بازیگر همچنین گفت: پروژه‌ی «ماهی سیاه کوچول» بسیار سخت بود و امروز اولین بار آن را تماشا کردم. اما احساس می‌کنم آنقدر که ما سختی کشیدیم در فیلم معلوم نیست.
همسر مریلا زارعی شوهر مریلا زارعی بیوگرافی مریلا زارعی
مریلا زارعی گفت که برای بازی در نقشی که ۱۸۰ درجه مقابل «الفت» «شیار۱۴۳» باشد، صبر کرده است تا به «ماهی سیاه کوچولو» رسیده. او همچنین در بخش از سخنانش تاکید کرد که نقش شهرزاد را کاملا آگاهانه پذیرفته است و حاضر است برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) نقش یزید را هم بازی کند.
این بازیگر که امروز ۱۷ بهمن ماه در ششمین روز از جشنواره‌ی فیلم فجر در کاخ جشنواره و نشست فیلم «ماهی سیاه کوچولو» حضور داشت،این سخنان را مطرح کرد.
همسر مریلا زارعی شوهر مریلا زارعی بیوگرافی مریلا زارعی
زارعی که پس از دو فیلم «شیار ۱۴۳» و «چ» در جشنواره سال گذشته گفته بود که قرار است در نقشی متفاوت‌تر از فیلم‌های قبلی خود حضور پیدا کند‌، درباره بازی در نقش شهرزاد فیلم «ماهی سیاه کوچولو» گفت: سال گذشته آنچه برایم شفاف بود،این بود که در سال آینده نقشی را قبول نمی‌کنم، مگر اینکه ۱۸۰ درجه مقابل نقش “الفت” در شیار ۱۴۳ باشد.
وی با اشاره به اینکه دلیل این مساله هم ربطی به تحلیل‌هایی که ممکن است در ذهن هرکسی پیش بیاید، ندارد‌، بیان کرد: این تصمیم یک چالش بازیگری برای خودم بود، چون احساس کردم به احترام الفت باید از آن فاصله بگیرم تا مبادا خدای نکرده به نقشی الصاق شوم و یا باعث سوء استفاده از آن شوم به همین دلیل از آن فاصله گرفتم، اگرچه برایم سخت و دردناک بود.
زارعی در واکنش به این جمله منتقد و مجری جلسه (علی علایی) که بیان کرد «نسبت به سال گذشته چرخش داشته است» با تاکید بر اینکه نسبت به این کلمه حساسیت دارد، ادامه داد: حدود ۱۴ ماه صبر کردم و فقط سناریو خواندم که خیلی از آنها امسال در جشنواره فیلم فجر با حضور درخشان همکارانم نمایش داده شده است. اما از آنجا که نقطه گذاری کرده بودم تا هیچ نقش مادرانه‌ای را قبول نکنم، وقتی سناریوی «ماهی سیاه کوچولو» از طرف آقای طالب‌آبادی مطرح شد‌، آن را قبول کردم.
مریلا زارعی با بیان اینکه ابتدا از سمت نویسنده و تهیه کننده وارد این پروژه شده است‌، گفت: اعتقادم این است که باید به نیروهای جوان بها داد اما نه به این قیمت که گذشتگان را کنار گذاشت، این تجربه جدید برای من هم یک نوعی تازه شدن بود ،ضمن اینکه برهه‌ای از تاریخ کشور در این فیلم روایت شد که برایم جذاب بود.
این بازیگر همچنین گفت: پروژه‌ی «ماهی سیاه کوچول» بسیار سخت بود و امروز اولین بار آن را تماشا کردم. اما احساس می‌کنم آنقدر که ما سختی کشیدیم در فیلم معلوم نیست.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه بسیاری از نقش‌هایی که برای زنان در سینما نوشته می‌شود محدوده‌هایی دارد که برای شکستن آنها باید صبوری کرد،‌ یا اینکه فیلمنامه نویسان را به نگارش نقش‌های متفاوت‌تری دعوت کرد‌، ادامه داد: وقتی ۲۰ سال در سینما کار می‌کنید خوب است، برای اینکه سالیان سال روی پرده تحمل شویم‌، فیلمنامه نویسان مخصوصا برای خانم‌ها نقش‌های متفاوت‌تری بنویسند.
او همچنین در پاسخ به اظهارنظری درباره تفاوت این نقش با فیلم‌های قبلی‌اش به خصوص «شیار ۱۴۳» گفت: مدتی قبل یکی از دوستان تماس گرفت تا فیلمنامه‌ای را برایم بفرستد اما کمی احتیاط می‌کرد، چون فکر می‌کرد من دیگر نقشی متفاوت با دو فیلم قبلی‌ام را نمی‌پذیرم و این برایم عجیب است، چون من مریلا زارعی هستم و با همین اعتقادی که در الفت بازی کردم در «زن زیادی»‌، «زن دوم»،«خروس جنگی» و… هم بازی کرده‌ام.
او افزود: چرا فکر می‌کنید پارسال که الفت را بازی کردم به خاطر اتفاق ویژه‌ای بوده که در من رخ داده بود؟ در حالی که برای همه نقش‌هایم در فیلم‌های سینمایی اعم از عالی و درجه یک یا عامه پسند انرژی گذاشتم و ارزش قائلم چون برای مخاطبم ارزش قائل هستم.
مریلا زارعی با تاکید بر اینکه «ماهی سیاه کوچولو» بخشی از تاریخ مملکت است که خیلی از مردم نمی‌دانند سال‌ها قبل در مرزهایشان چه اتفاقاتی می‌افتاد خاطرنشان کرد: انتخاب نقش شهرزاد در این فیلم صد درصد آگاهانه بود و از آن بسیار خوشحالم و من برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) حاضرم نقش یزید هم بازی کنم.
مصطفی زمانی یکی دیگر از بازیگران «ماهی سیاه کوچولو» هم در سخنانی که بیشتر آن با انتقاد و کنایه بود‌، به نقل قول یکی از دوستانش اشاره کرد که نسبت به بازی او در چنین فیلمی واکنش نشان داده بود و گفت: من امروز فیلم را برای اولین بار تماشا کردم، در حالی که سالن پر از تماشاگر بود و احساس کردم فیلم درست است.
او با اشاره به چند دست زدن کوتاه از سوی معدود تماشاگرانی در سالن با تاکید بر اینکه اولین منتقد آثارش خودش است،گفت: دو سه باری در گوشه‌هایی از سالن جرقه‌هایی زده شد، ولی آتش نگرفت به همین دلیل احساس کردم فیلم درست است و از منتقدان هم خواهش می‌کنم که به این کارگردان باهوش احترام بگذارند.
مصطفی زمانی ادامه داد:روزی که آقای شفیعی (تهیه کننده) خواست قرارداد ببندد، از او پرسیدم پول این فیلم را از کجا می‌آورد که گفت: شخصی است و من هم گفتم پس پول فیلم شخصی را به من بده. اما سر فیلمبرداری شرایطی را دیدم که احساس کردم او دروغ گفته و پروژه مربوط به جای خاصی است که البته آقای شفیعی در جواب گفت، اگر قرار باشد از جایی پول گرفته باشم، باید در تیتراژ فیلم تشکر کنم و امروز که آن را چک کردم، متوجه شدم راست می‌گفت فیلم را خودش ساخته است.
محمدرضا شفیعی هم در این‌باره توضیح داد: گاهی اتفاقاتی می‌افتد که فیلم‌ها شبیه سفارش دهندگان می‌شوند. ما برای این فیلم هم در محتوا با جایی مشکل نداشتیم اما در شیوه گفتن تفاوت داشتیم به همین دلیل همکاری ما با جایی صورت نگرفت و چون روی فیلمنامه کار زیادی شده بود‌ و مصمم بودیم که این فیلم را بسازیم بنابراین کار را خودمان دنبال کردیم.
 در این نشست مجید اسماعیلی کارگردان ، علیرضا طالب‌آبادی‌،نویسنده‌ ،‌همایون ارشادی بازیگر‌، جمشید گرگین بازیگر و برخی دیگر از عوامل فیلم هم حضور داشتند که البته همایون ارشادی به دلیل کمبود جا برای نشستن تمام عوامل فیلم از داروغه‌زاده (مدیر کاخ جشنواره) درخواست کرد تا از سال آینده صندلی‌های بیشتری را برای حضور عوامل فیلم و معرفی آنها اختصاص دهد.
این نشست با حاشیه‌هایی هم همراه بود که بخشی از آن به چند واکنش کوتاه،حرف و حدیث‌هایی که درباره حضور مریلا زارعی و مصطفی زمانی در این فیلم مطرح شده بود‌، بر می‌گشت.
همچنین منتقد جلسه هنگام خواندن سریع یکی از سوالات حاضران با واکنش سوال شونده روبرو شد، چرا که او معتقد بود به دلیل نوع سوال؛ علی علایی (منتقد جلسه )پرسش او را به صورت سریع و غیر واضح خوانده است که البته مریلا زارعی بار دیگر آن را کامل خواند و پاسخ داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ