۱۰۰ زن جوان آلمانی به داعش پیوستند

0
نشریه اشپیگل آلمان خبر داده است، حدود ۱۰۰ زن آلمانی به عراق و سوریه رفته اند تا به همسران خود در جنگ کمک کنند یا به صفوف گروه تروریستی داعش بپیوندند.
همسر داعش عکس داعش زن داعش اخبار داعش
به گزارش ایرنا، اشپیگل در گزارش خود با استناد به اطلاعات دستگاه های امنیتی آلمان تصریح می کند، حدود ۱۰۰ زن آلمانی ۱۶ تا ۲۷ ساله به مناطق جنگی سوریه و عراق رفته اند تا با داعش همکاری کنند.
همسران برخی از این زنان اعضای فعال داعش در مناطق درگیری هستند و برخی دیگر نیز با هدف پیوستن به تروریست های داعش راه سوریه و عراق را در پیش گرفته اند.
این گزارش اضافه می کند، نیمی از زنان مذکور در تابستان گذشته آلمان را ترک کرده اند.
«توماس دی میزیری» وزیر کشور آلمان پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۶۰۰ آلمانی به سوریه و عراق رفته اند تا به سازمان تروریستی داعش بپیوندند و در ماه گذشته میلادی نیز بر این تعداد افزوده شده است.
چهارشنبه گذشته، دولت آلمان طرحی را به پارلمان این کشور تقدیم کرد که بر اساس آن کسانی که برای پیوستن به اردوگاه های تروریستی در خارج از این کشور تلاش می کنند مجرم شناخته شوند.
این طرح به زودی قرار است در پارلمان به بحث و رای گذاشته شود.
سازمان ملل متحد پیشتر در گزارشی اعلام کرد: در سال های اخیر حدود ۱۵ هزار نیروی افراطی خارجی از ۸۰ کشور دنیا در قالب گروه هایی چون «داعش» در سوریه و عراق فعالیت داشته اند.
بر پایه این گزارش، از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون شمار تروریست های خارجی در سوریه و عراق نسبت به فاصله سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی، چندین برابر شده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ