هواپیما اف-۳۵ ، جنگنده رادارگریز + فیلم

0
«لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲»، یک هواپیمای جنگنده چند منظوره نسل پنجم است که اکنون تحت آزمایش و توسعه نهایی قرار دارد.
مشخصات هواپیما مشخصات اف 35 قیمت اف 35

 اف-۳۵ هواپیمایی رادارگریز، تک‌سرنشین و تک‌موتوره است که در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوابه‌‌‌سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. اف- ۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف -۳۵ ای با توان نشست و برخاست متعارف، اف – ۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف- ۳۵ سی با توان ناونشینی.

اف -۳۵ نوع توسعه‌یافته هواپیمای ایکس ۳۵ است. ایکس- ۳۵ هواپیمایی بود که توسط لاکهید مارتین برای رقابت در پروژه «جنگنده تهاجمی مشترک‌» (JSF) ساخته شد و توانست بر رقیب خود در این پروژه هواپیمای ایکس- ۳۲شرکت بوئینگ پیروز شود.

اف – ۳۵توسط یک تیم صنایع هوافضا به رهبری شرکت لاکهید مارتین طراحی شده و شرکت‌های آمریکایی نورثروپ گرومن و پرت اند ویتنی و بریتانیایی «بی‌ای‌ئی سیستمز» از شرکای ارشد این پروژه محسوب می‌شوند.

ایالات متحده آمریکا طرح خرید و به‌کارگیری ۲۴۴۳ فروند اف – ۳۵ را تا سال ۲۰۳۷ دارد. این جنگنده مورد استفاده هر سه واحد نظامی ایالات متحده یعنی نیروی هوایی، نیروی دریایی و ارتش تفنگداران قرار خواهد گرفت.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”56104″]

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ