محمدعلی نجفی وقوع “فتنه” را انکار کرد

0

عضو کمیسیون آموزش گفت: محمد علی نجفی در نشست گذشته‌کمیسیون آموزش، فتنه را انکار کرد و می‌گفت تعریف ما از فتنه با تعریف او متفاوت است و به نوعی وجود فتنه را انکار می‌کرد.

زهره طبیب‌ زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست امروز این کمیسیون با تعدادی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، گفت: در این جلسه بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی‌کشور، محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات، حمید چیت چیان وزیر پیشنهادی نیرو و محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.
وی افزود: بیژن زنگنه در جلسه امروز در خصوص مواضعش در فتنه ۸۸ اعلام کرد‌ که تا روز ۲۹ خرداد و جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری بود، در حمایت از یک‌کاندیدا حضور داشتم و از او دفاع می کردم اما بعد از ۲۹ خرداد خود را کنار‌کشیدم. این مجموعه اظهاراتی بود که آقای زنگنه در رابطه با فتنه ۸۸ بیان کرد.
عضو کمیسیون آموزش با اشاره به حضور محمدرضا نعمت زاده در این نشست اظهار‌داشت: در رابطه با آقای نعمت‌زاده اظهارنظرهای مختلفی در نشست امروز مطرح شد؛ معتقدم نظام جمهوری اسلامی بعد از ۳۴ سال در دهه چهارم انقلاب به مصلحتش نیست‌که وزیر ۶۸ ساله معرفی‌کند. حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز افرادی در این سن در اتاق‌های فکر مشغول به کار می‌شوند نه اینکه در میدان کار اجرایی حضور پیدا کنند. نیروهای تازه نفس در انقلاب به حدی وجود دارند که انقلاب اسلامی باید از آنها در میدان عمل و کار اجرایی استفاده کند.
طبیب زاده ادامه داد: نقدی که به شخص نعمت‌زاده وارد بود، این مسئله بود که لیسانس وی جغرافیای سیاسی و فوق لیسانس او در مدیریت صنعتی بوده که آن را هم نیمه تمام گذاشته است. دیگر دوران ابتدای انقلاب گذشته که فردی فاقد تخصص لازم باشد و در چندین مسئولیت همزمان را به عهده بگیرد. نعمت‌زاده با آزمون و خطا وارد عرصه صنعت شده و در مقابل بحث تجارت یک رشته تحصیلی کاملا جدا است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث صنعت یکی از شاخص‌های رشد تمام کشورهاست و مسئله تجارت با زیربناهای صنعت و کشاورزی مرتبط است، سپردن سکان این وزارتخانه به فردی که در مرز ۷۰ سالگی است و در سن بازنشستگی قرار دارد، نشانه عدم تدبیر است. این گونه انتخاب‌ها این پیام را می‌دهد که نظام در دهه چهارم خود نتوانسته چندین مدیر جوان را تربیت کند و باید مدیران خود را از بین مدیران دهه ۶۰ انتخاب کند.
عضو کمیسیون آموزش تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای نعمت زاده نباید چنین پستی را می پذیرفت چرا که وقتی کسی در خود دوران کهولت و ناتوانی جسمی را احساس می کند، شرعاً در قبال جامعه مسئول است تا این چنین مسئولیت های سنگین را به عهده نگیرد.
طبیب زاده در ادامه افزود: همچنین دیگر وزرای پیشنهادی نیز در جلسه امروز بیشتر بحث‌های تخصصی خود را بیان و نمایندگان نیز پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.
وی خاطرنشان کرد:کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسنادی را در خصوص عملکرد و سوابق گذشته جعفر میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات‌ و محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جمع آوری کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد: محمد علی نجفی در نشست گذشته‌کمیسیون آموزش، فتنه را انکار کرد و می‌گفت تعریف ما از فتنه با تعریف او متفاوت است و به نوعی وجود فتنه را انکار می‌کرد و ظاهرا آنچه نمایندگان به نقل از مقام معظم رهبری درباره فتنه ۸۸ مطرح می‌کردند، مورد قبول آقای نجفی نبود و ظاهرا از نظر آقای نجفی فتنه‌ای وجود نداشته است.
طبیب زاده در خصوص سوابق جعفر میلی منفرد نیز گفت: اسنادی نیز در خصوص وی جمع آوری کرده‌ایم و از دوستان و مطلعین گرفته‌ایم، اما اگر دانشگاهیان اسنادی بیشتری در این زمینه دارند می توانند به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال کنند.
وی در پایان این گفت‌وگو، تأکید کرد: ما این اسناد را از دوستانی که همراه آقای میلی منفرد بوده‌اند، جمع آوری کرده‌ایم؛ البته ممکن است دیگر اعضای کمیسیون آموزش از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استعلامی انجام داده باشند، اما بنده خبری ندارم.
همچنین قاسم جعفری دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخنان امروز بیژن زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت گفت که، “زنگنه در این جلسه پذیرفت که آنچه که رهبر انقلاب در مورد فتنه محکوم کرده را حتما محکوم می‌کند.”
وی افزود: در این جلسه به آقای زنگنه گفته شد که خواص سوای از اینکه کاری انجام ندادند، باید به نفع نظام و علیه فتنه موضع‌ می‌گرفتند که زنگنه نیز پاسخ داد: اگر احساس کنم مقام معظم رهبری از آمدن بنده ذره‌ای تکدر خاطر دارند، نمی‌آیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ