آیا در بهشت تنوع لذت و تعدد ازدواج براى خانم ها هم وجود دارد؟

2
در بهشت بازارى است که در آن خرید و فروشى نیست؛ تنها در آنجا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلى به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود.

 یکی از سوالات مطرح در خصوص نعمت های بهشتی اینکه آیا در بهشت تنوع لذّت و تعدّد ازدواج براى خانم ها هم وجود دارد؟

پاسخ :
در این باره دو نظر، میان مفسران هست:
۱٫ گروهى از جمله علامه طباطبایى بر این عقیده اند که: دقّت و توجّه درباره اوصافى که در قرآن مجید براى «حور» بیان گردیده، به گونه اوصاف زنانه است.۱
اما اینکه لذّت زنان  در بهشت چگونه است؟ در منابع کلامى و روایى چنین آمده که در روز قیامت، اگر همسر زن، اهل بهشت بود، او را اختیار میکند و اگر از اهل جهنم بود، یک مرد را از میان مردان بهشتى برمیگزیند. شاید فلسفه این کار این باشد که زن برخلاف مرد، از نظر طبیعت تعدّدپذیر نیست.

۲٫ برخى دیگر بر این عقیده اند؛ که حورالعین میتواند مذکّر هم باشد، زیرا معناى «حور» سیاه چشمان است که داراى زیبایى ویژه میباشد و این اختصاص به زنان ندارد. در هر صورت بنابر اینکه هر نوع لذت و خواسته بهشتیان برآورده می شود اگر براى زنان نیز لذّت جنسى مطرح باشد برایشان تأمین است چه از سوى همسران مؤمن خویش و چه از سوى موجودات بهشتى مانند غلمان.
از امیرمونان علیه السلام روایت شده است: «در بهشت بازارى است که در آن خرید و فروشى نیست؛ تنها در آنجا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلى به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود»۲٫

پی نوشت:
۱٫ المیزان، ج ۱۸، ص ۲۴۰ و ج ۱۹، ص ۲۲۳ و ۲۴۷٫
۲٫ بحارالانوار، ج ۱، ص ۱۴۸٫

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. سیمین می گوید

    راستشو بخواین با این اوضاع و احوال برای منکه بهشت همونجاییه که هیچ مردی اونجا نباشه.

  2. avdt می گوید

    اگر کسی فهمید که چی شد بالاخره ، برای ما هم تعریف کند ببینیم !!!!!!