افشاگری جنجالی مهدی رحمتی و خطیبی در برنامه ۹۰

0

برنامه تلویزیونی ۹۰ در حالی شامگاه دوشنبه به روی آنتن رفت و بامداد سه شنبه به پایان رسید که تنها ۱۱۰ دقیقه مدت زمان این برنامه بود و پخش مسابقات هفته نوزدهم و دیدارهای انجام شده از هفته بیستم لیگ برتر بخش عمده این برنامه تلویزیونی بود.

سوال پیامکی برنامه ۹۰

سوال نظرسنجی این هفته به انتخاب بهترین گل سه ماه اخیر اختصاص داشت. از بینندگان خواسته شده بود تا از میان سردار آزمون، اکبر ایمانی، غلامرضا رضایی، احسان حاج صفی، میلاد میداوودی و بهادر نسیم اف زننده زیباترین گل را انتخاب کنند.

سایت برنامه نود 90 برندگان برنامه نود 90 برنامه نود 90

آنالیز نقل و انتقالات نیم فصل

در بخش ابتدایی برنامه آنالیزی از خریدهای نیم فصل تیمهای لیگ برتری پخش شد. در این آنالیز مشخص شد پرسپولیس برای پست هجومی خود با جذب سه بازیکن، ۱۰ بازیکن دارد. همچنین این آنالیز نشان داد امیر قلعه نویی در فصل نقل و انتقالات نیم فصل موفق عمل نکرده است. طبق این آنالیز باشگاه فولاد خوزستان بهترین عملکرد را در خرید بازیکن داشته است.

سایت برنامه نود 90 برندگان برنامه نود 90 برنامه نود 90

آنالیز پرسپولیس

آنالیز دقیق ناکامیهای پرسپولیس بخش دیگری از برنامه بود. در این آنالیز مشخص شد حمید درخشان با وجود خرید چند بازیکن نتوانسته نقاط ضعف پرسپولیس را ترمیم کند. پرسپولیس با سرمربی گری حمید درخشان فقط مقابل پیکان و تیم کارگربنه گز گلی را دریافت نکرد. درخشان به طور میانگین در هر بازی نیمی از خط دفاعی تیمش را تغییر داده است. در این آنالیز عملکرد تادئو نیز بررسی شد. او در ۲بازی که برای پرسپولس بازی کرده است فقط ۸بار توپ را لمس کرده و فقط یک بار توانسته پاس یاران حریف را قطع کند.

رحمتی: با الفاظ رکیک از استقلال کنار گذاشته شدم
حاشیه‌های دیدارهای مهم هفته از جمله پرسپولیس و ملوان و استقلال با پیکان در این برنامه به تصویر کشیده شد و مهدی رحمتی در اظهاراتی، الفاظ رکیک قلعه نویی و واکنشش به این الفاظ را عامل کنار گذاشته شدنش از استقلال دانست.

مهدی رحمتی سکوت طولانی مدتش درباره جدایی از استقلال را شکست و در گفت و گویی بدون نام بردن مستقیم از امیر قلعه نویی، برخورد او و الفاظ رکیک سرمربی وقت استقلال را عامل جدایی‌اش از این تیم بیان کرد.

رحمتی در این باره گفت: این آقا با بدترین الفاظ صحبت کرد و امکان تحمل این همه توهین را نداشتم. او الفاظ رکیکی را نسبت به من بیان کرد و وقتی اعتراض کردم به ما پاسخ داد که شما پول می‌گیرید.

وی افزود: من تاکید کردم که پول نمی‌گیریم تا فحش بخوریم و اگر ضعفی داریم می‌توانند ۵۰ درصد از قراردادمان کم کنند. از همینجا بود که دیگر مشکلات ما آغاز شد.

دروازه بان سابق استقلال و این فصل پیکان در پاسخ به این سوال که خودش استقلال را ترک کرده یا از این تیم کنار گذاشته شده، تصریح کرد: من از استقلال کنار گذاشته شدم و دیگر نمی‌دانم این را به چه زبانی بگویم.

اشتباهات داوری به سود استقلال و به ضرر پرسپولیس

در بخش مرور داوری مسابقات، محمد فنایی که در ابتدای برنامه بر پر اشتباه بودن داوری دو هفته اخیر لیگ برتر صحه گذاشته بود، در مورد دو بازی پر حاشیه پرسپولیس – ملوان از هفته نوزدهم و استقلال – پیکان از هفته بیستم لیگ نظرات خود را اعلام کرد.

با نظر کارشناس داوری برنامه ۹۰، در دیدار پرسپولیس و ملوان، یک خطای پنالتی بر روی امید عالیشاه گرفته نشده و ضربه پنالتی پرسپولیس هم به دلیل پیش آمدن مازیار زارع باید تکرار می‌شد که در اینجا کمک داور وظیفه خود را برای اطلاع به داور به خوبی انجام نداده بود.

در مورد دیدار استقلال و پیکان هم فنایی رای به صحیح بودن گل پیکان داد، نکته جالب توجه آنکه در بحث داوری بازی سایپا و استقلال از هفته نوزدهم هم فنایی اعتقاد داشت یک پنالتی در دقایق پایانی به سود سایپا گرفته نشده است.

بخش تقویم ورزشی از دیگر آیتم‌های برنامه ۹۰ بود که حضور ستارگان فوتبال ایران از جمله علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در دیدار خیریه به نفع بیماران سرطانی در آن به نمایش درآمد.

 خطیبی: بازیکن عضو هیئت مدیره را قبول نکردم علیه من مصاحبه کرد

حاشیه‌های برکناری رسول خطیبی از تراکتورسازی نیز دیگر آیتم جالب برنامه ۹۰ بود که در آن رسول خطیبی یکی از دلایل اختلاف خود با مدیران فعلی تراکتورسازی را عدم قبول بازیکن معرفی شده توسط عضو هیئت مدیره و ناآشنایی آنها با ابزار و اصطلاحات ورزشی دانست.

رسول خطیبی در گفت‌وگویی درباره برکناری‌اش از تیم تراکتورسازی اظهار داشت: مسئولان باشگاه از من خواستند تا از تیم استعفا بدهم اما گفتم که به تیم شهرم پشت نمی‌کنم استعفا نمی‌دهم تا اینکه از طریق سایت باشگاه برکناری من را اعلام کردند.

وی افزود: بازیکنانی که در ابتدای فصل می‌خواستم با رفتار مسئولان باشگاه نماندند و با این حال بازیکنان جوانی را جذب کردیم که هزینه تیم از ۲۰ تا ۲۵ میلیارد به نصف آن و میانگین سنی تیم از ۳۰ به ۲۵ سال کاهش پیدا کرد.

سرمربی پیشین تراکتورسازی ادامه داد: در نیم فصل سه بازیکن را برای جذب معرفی کردم اما عباسی سرپرست باشگاه به من پاسخ داد که با برادرم صحبت کنید.

خطیبی خاطرنشان کرد: قرار بود قبل از  نیم فصل ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان را بدهند اما نه تنها یک تشکر خشک و خالی برای قهرمانی نیم فصل انجام ندادند بلکه این ۲۰ درصد را هم پرداخت نکردند.

وی افزود: در ابتدای فصل یکی از اعضای هیئت مدیره به من  بازیکن معرفی کرد اما آن بازیکن را قبول نکردم. بعد هم منتظر شدند تا یک بازی تیم نتیجه نگیرد و بعد بازی مصاحبه کنند یا اینکه برادر خودشان را رئیس کانون هواداران معرفی کردند، در حالی که من گفتم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نمی خواهم ۱۰۰ نفر اطراف تیم باشند و تنها می‌خواهم کادر خودم حضور داشته باشند که این موضوع عزیزان را ناراحت کرد.

خطیبی در پایان گفت: وقتی به عباسی گفتم که لاکتیک سنج می‌خواهم به من پاسخ داد این وسیله چه چیزی است و به چه درد می‌خورد، این نشان می‌دهد که این افراد اصلا ورزشی نیستند در حالی که تراکتورسازی به مدیر و ساختار نیاز دارد.

عادل فردوسی پور وعده داد که در برنامه‌های آینده ۹۰ به تحولات باشگاه پرسپولیس از جمله انتخاب نژاد فلاح سرپرست جدید این باشگاه بپردازد.

نتیجه نظرسنجی
در نهایت گل سردار آزمون به قطر با بیش از ۵۰ درصد آرا در صدر قرار گرفت.

سایت برنامه نود 90 برندگان برنامه نود 90 برنامه نود 90
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ