مرد هندی تغییر جنسیت داد و شهردار شد + عکس

0

رسانه‌های محلی هند اعلام کردند که شهری در مرکز این کشور، برای نخستین بار شخصی را به شهرداری انتخاب کردند که جنسیت خود را از مرد به زن تغییر داده است.

به گزارش العربیه، این انتخاب پس از آن صورت می‌گیرد که طی حکمی قضایی در هند، کسانی که تحت عمل تغییر جنسیت قرار می‌گیرند، به عنون جنس سوم به رسمیت شناخته شدند.

زن هندی دختر هندی جراحی تغییر جنسیت تغییر جنسیت

به نوشته روزنامه «پرس تراست آو اندیا»، مادهو کینار ۳۵ ساله، یکشنبه ۴ ژانویه، در انتخابات شهرداری ریگاره در ایالت چستیگار از رقیب خود از حزب باهاراتا جاناتای حاکم با بیش از ۴۵۰۰ رای پیشی گرفت.

کینار در حالی که ساری، لباس سنتی هندی را به تن کرده، خالی قرمز میان دو ابرو نهاده بود و دستش را برای هوادارنش تکان می‌دهد که حلقه‌های گل بر گردنش نهاده بودند، در تلویزیون ظاهر شد.

کینار که از طبقه پایین چامعه است و قبلا روزی خود را از راه خوانندگی و رقص در قطار‌ها به دست می‌آورد، گفت که به شدت از پیروزی، بسیار شادمان است.

او افزود: «مردم ایمان خود را به من نشان دادند. این پیروزی را عشق مردم می‌دانم. تمام توانم را برای محقق کردن آرزو‌هایشان به کار خواهم بست.»

او ادامه داد: «تشویق مردم بود که باعث شد برای اولین بار، وارد رقابت‌های انتخابات شوم و با حمایتشان پیروز خارج شدم.»

فعالان می‌گویند که در هند صد‌ها هزار نفر در معرض عمل جراحی تغییر جنسیت قرار گرفتند. آن‌ها اما در معرض انزوا و پایمال شدن حقوق قرار می‌گیرند، مجبور به فاحشگی می‌شوند و قانون آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

آوریل گذشته دادگاه عالی هند طی حکمی، کسانی را که تغییر جنسیت داده‌اند به عنوان جنس سوم به رسیمت شناخت و از دولت خواست، برایشان حقوق برابر با دیگران قائل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ