تمام برندگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر ۹۳ + عکس

0
سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه ۲۲ بهمن برندگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

 مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه در محل برج میلاد برگزار می شود.

محمدرضا شهیدی‌فرد به عنوان مجری مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به اجرای برنامه می پردازد. علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر است.

از ساعتی قبل مهمانان مراسم با برنامه ریزی مسوولان اجرایی جشنواره و طی مراسم استقبال ویژه‌ای از طریق کوچه انقلاب برای حضور در مراسم اختتامیه، وارد مرکز همایش های برج میلاد شدند.

برگزیدگان بخش‌های مختلف سودای سیمرغ، نگاه نو، هنر و تجربه و مستند در این مراسم معرفی می‌شوند و سیمرغ‌های سی و سوم به دست برگزیدگان می‌رسد.

محمد حمیدی‌مقدم کارگردانی و ملک جهان‌خزاعی طراحی صحنه مراسم اختتامیه را بر عهده دارند.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر سینماگران و شخصیت‌هایی مانند حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد احسانی مدیر شبکه اول سیما، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، خسرو سینایی، هادی منبتی، رضا عطاران، محمد بزرگ نیا، پروانه مرزبان، عبدالله اسکندری، هوشنگ گلمکانی، علیرضا رئیسیان، مهوش وقاری، محسن علی‌اکبری، کاوه سجادی حسینی، شهرام شکیبا، صادق صادق دقیقی، انسیه شاه حسینی، شمس لنگرودی، سعید راد، مجید مظفری، سیروس الوند، عبدالله اسکندری، حسین مسافر آستانه مدیر موسسه رسانه‌های تصویری، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش باباییان، فرشته طائرپور، هایده صفی یاری، اکرم محمدی، غلامرضا رمضانی، سیامک صفری، مهتاب کرامتی، فائزه عزیزخانی، حبیب رضایی، نیکی کریمی، آزیتا موگویی، برزو ارجمند، وحید جلیلوند، حسن بلخاری، علیرضا برازنده، طناز طباطبایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، حسام الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، هومن سیدی و… حضور دارند و البته حضور نامزدهای جشنواره در بخش‌های مختلف، در سالن پررنگ است.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

مردم برای دیدن سینماگران آمدند

 جمعیت کثیری در محوطه برج میلاد حاضر هستند. افرادی که کارت ورود به سالن را دارند با عبور از کوچه انقلاب به راحتی وارد می‌شوند و مردم عادی نیز که برای دیدار با هنرمندان محبوبشان آمده‌اند در دو طرف این راهرو که ایجاد شده، ایستاده‌اند. بازار سیاه خرید و فروش کارت ورود به سالن هم داغ است!

سرود جمهوری اسلامی ساعت ۱۹:۲۲ نواخته شد تا اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی کار خود را آغاز کند. تلاوت قرآن کریم با صدای جعفر فردی زینت‌بخش این مراسم است.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

سلامی موسیقایی به سینما

پخش موسیقی از گروه «وصل یار» با آواز علی زندوکیلی اولین بخش از اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود.

شهیدی‌فرد مجری مراسم در سخنانی ضمن تمجید از سینمای ایران اشاره ای هم به آلودگی شدید هوا در اهواز داشت و به مردمی اشاره کرد که با ماسک این روزها در شهرشان تردد می‌کنند.

تصاویری از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ویژه ۲۲ بهمن پس از صحبت‌های مجری روی پرده رفت.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره به عنوان اولین سخنران گفت که بیشتر درباره مقام شامخ حضرت رسول اکرام (ص) صحبت کرد و پس از آن کلیپی که بخش‌هایی از مستندهای حاضر در فجر را شامل می‌شود، روی پرده رفت.

«سینما حقیقت» اولین بخشی بود که برندگان سیمرغ آن اعلام شد. امسال تندیس‌های اختصاصی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سالن همایش های برج میلاد محل برگزاری مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور یافتند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن همایش های برج میلاد محل برگزاری مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور یافت.

سیمرغ بهترین پژوهش و متن مستند

محمدعلی شعبانی برای پژوهش فیلم مستند «سمفونی استیضاح»

محمد شعبانی هنگام دریافت جایزه گفت: از هیات محترم داوران و انتخاب تشکر می کنم که فیلم من را دیدند، از پژمان لشکری پور که با صبر او این فیلم ساخته شد نیز تشکر می کنم، خوشحالم با این لباس که نام مقدس پیامبر اعظم روی آن نوشته جایزه خود را می گیرم. این جایزه را پیشکش می کنم به مردی که پرچم پیامبر اعظم را در دست گرفته یعنی حاج قاسم سلیمانی اهدا می کنم.

شعبانی با لباسی مزین به نام محمد رسول الله روی سن حاضر شد و از حضار خواست حاج قاسم سلیمانی را تشویق کنند.

سیمرغ بهترین کارگردانی مستند

مهدی گنجی برای فیلم «من می‌خوام شاه بشم»

مهدی گنجی بعد از دریافت جایزه بیان کرد: خیلی خوشحالم امروز در کنار شما این جایزه را می گیرم از همه مستندسازانی که در چند سال گذشته با سختی بسیار فیلم مستند ساختند، تشکر می کنم. کسانی که فیلم های آن ها را ندیده‌اید.

همچنین با توجه ویژه به فیلم آتلان به کارگردانی و تهیه کنندگی معین کریم الدینی، دیپـلم افتـخار بهترین «کـارگردانی سینما حقیقت» به محمد کارت برای فیلم «بختک» اهداء شد.

جـایزه ویژه هیأت داوران مستند

فرشاد افشین‌پور برای تصویربرداری فیلم «سفر به آمادای»

فرشاد افشین پور گفت: دوست دارم یک روز سیمرغ بهترین فیلم را بگیرم، می خواهم این جایزه را به دکتر سرافراز رییس سازمان صدا و سیما تقدیم کنم چرا که این تنها فیلمی بود که به عنوان نماینده سازمان صدا و سیما حضور دارد.

تندیس بلورین بهترین فیـلم مستند

تندیس بلورین بهترین فیـلم سینما حقیقت به معین کریم الدینی برای تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم «آتلان» اهدا شد.

مهرداد اسکویی مستندساز ایرانی در مراسم معرفی برگزیدگان بخش مستند جشنواره فجر با حضور روی سن ضمن تشکر و قدردانی از وزیر ارشاد و معاونت سینمایی و همه کسانی که برای این جشنواره زحمت کشیده اند گفت: امروز یکی از ما حال خوبی ندارد و او زاون قوکاسیان است.

وی ادامه داد: امیدوارم سینما و معاونت سینمایی توجه ویژه ای به قوکاسیان کند. همه برای سلامتی زاون دعا کنید. سینمای ما به ویژه سینمای مستند و کوتاهمان مدیون این مرد بزرگ است و امیدوارم که با دعای شما او هم خوب شود و به جمع ما بپیوندد.

تجلیل ویژه از انیمیشن‌های فجر

در ادامه مراسم علیرضا رضاداد دبیر جشنواره با همراهی خسرو سینایی به صورت ویژه از هادی محمدیان و حامد جعفری برای تهیه کنندگی انیمیشن «شاهزاده روم» تجلیل کرد.

محمدیان در سخنان کوتاهی گفت: دهه ۹۰، دهه انیمشن سینمای ایران خواهد بود و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به انیمیشن هستیم.

علی نجفی‌امامی و محمدرضا نجفی‌امامی تهیه‌کنندگان فیلم پویانمایی زنده «مبارک» نیز از سوی دبیر جشنواره تجلیل شدند.

علی نجفی امامی هم از سینماگران ایرانی خواست از استفاده از انیمیشن رئال نترسند و سینما را با استفاده از این صنعت از یکدستی خارج کنند.

درخواست خسرو سینایی از سینماگران جوان

خسرو سینایی در سخنانی گفت: من خودم خواستم که سخنانی در اینجا داشته باشم. در نسل ما یعنی ۵۰ سال پیش ما آرزو داشتیم سینما هنری ارزشمند باشد نه اینکه فقط برای سرگرمی و تخمه شکستن و بشکن زدن باشد و امروز شاهدم که نسل جوان آثاری می سازد که می توان با غرور به آن نگاه کرد. سینمای ما به این نگاه محترم نسل جوان نیاز دارد و به همه فیلمسازان می گویم که قدر خود و حرفه خود را بدانید. به شما و به فرهنگی که به جامعه معرفی می کنید نیازمندیم، قدر آن را بدانید و برای سینمای ایران تلاش کنید.

نوبت به اهدای جوایز بخش «نگاه نو» رسید.

بهترین فیلمنامه «نگاه نو»

هیأت داوران در بخش فیلمنامه به جای تندیس بلورین، دو دیپلم افتخار اهدا کردند.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی به حمیدرضا قطبی و ناهید طباطبایی برای فیلم «جامه‌دران» اهدا شد.

محمدرضا قطبی از امیر مهاجر سلطانی که در بازنویسی فیلمنامه او را همراهی کرده بود، تشکر کرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اصلی (غیر اقتباسی) به مریم مقدم و بهتاش صناعی ها برای «احتمال باران اسیدی» اهدا شد.

مریم مقدم بیان کرد: از همه هیات داوران و کسانی که فیلم را دیدند تشکر می کنم.

بهتاش صناعی ها گفت: یک تشکر ویژه می کنم از کسانی که برای ساخت این فیلم مستقل با بودجه بسیار اندک همکاری کردند که از این جمله می توان به ایرج رامین فر، کامبوزیا پرتوی و شمس لنگرودی و جعفر پناهی اشاره کرد.

بهترین کارگردانی «نگاه نو»

تندیس بلورین بهترین کارگردانی به  وحید جلیلوند برای «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» تقدیم شد.

وحید جلیلوند بعد از دریافت جایزه گفت: آقای رضاداد سیمرغ بلورین کو؟ چرا؟… از هیات انتخاب تشکر می کنم و خیلی هیجان زده هستم. از هیات داوران تشکر می کنم. از علی جلیلوند برادرم تشکر می کنم. او تنها تهیه کننده فیلم نبود. گفتن واژه تهیه کننده برای او کم است او یک برادر برای همه عوامل فیلم است.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

وی ادامه داد: می خواهم این شبه سیمرغ و ذوق خود را تقدیم کنم به مادرم نه برای اینکه عزیزترین مادر دنیا است که هست برای اینکه از بچگی به من یاد داد کسی را قضاوت نکنم و بعد به امیر جلیلوند پدرم هدیه کنم نه برای اینکه بهترین پدر دنیا است، برای اینکه همه به بچه هاشون یاد می دهند که زمین خوردید یا علی بگویید و بلند شوید اما بابام به من یاد داد اگه یا علی بگویی هیچوقت زمین نمی خوری.

تندیس بلورین هیات داوران «نگاه نو»

امیرحسین عسگری برای فیلم «بدون مرز»

امیر حسین عسگری کارگردان جوان فیلم در سخنانی گفت: خوشحالم که در این دوره از جشنواره بدون مرز از نظر هیات داوران گذشت و آن را انتخاب کردند.

بهترین فیلم «نگاه نو»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو به محمد حسین لطیفی برای فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اهدا شد.

محمدحسین لطیفی گفت: به همه کسانی که فیلم هایشان در جشنواره هست و نیست و همه آن هایی که جایزه گرفته و نگرفته اند تبریک می گویم. چون حال همه ما خوب است.

وی افزود:‌ وقتی می گویند فیلم خوب یعنی این جوایز برای همه تیم است و این جایزه برای همه عوامل فیلم است.

همچنین فرشته طائرپور از اعضای هیات داوران نیز در سخنانی گفت: به مهمانان این جشنواره چه مسئولان و چه دوستداران سینما خوشامد می‌گویم. به ما گفته شده بود که آقای روحانی برای اهدای جوایز این بخش حضور پیدا می کند که متاسفانه نیامدند. ما به حمایت های واقعی در سینما احتیاج داریم و از مسئولان می خواهیم که در هفته حداقل یک بار برای دیدن فیلم های ایران وقت بگذارند.

از ساعت ۲۰:۵۱ اجرای مراسم به مهران مدیری سپرده شد و شهیدی‌‌فرد سن را ترک کرد.

مهران مدیری که برای اجرای بخش هایی از جشنواره آمده بود در سخنانی گفت: به آقایان ردیف اول سلام عرض می کنم، خوشحالم در جمع شما هستم. یک بخش هایی از برنامه امشب را من اجرا می‌کنم و خوشحالم یک سهم کوچک در این جشن داشته باشم. ۲ تا بخش مهم این جشنواره را از شهیدی فرد خواستم من اجرا کنم. من قرار نیست بخوانم و تنها آمده ام که سالن را آتش بزنم. از ۳ تا از دوستان خواهش کردم یک قطعه اجرا کنند که شاهکار است. این که اجرا شد می روم و برمی گردم و بخش های سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را خودم اجرا کنم.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

وی افزود: از سامان احتشامی، بامداد ملکی خواهش کردم تا اجرا داشته باشند. در این اجرا شما یک صدایی می شنوید که شگفت انگیز است. این قطعات با صدای زند وکیلی اجرا می شود.

مدیری در پایان تاکید کرد: یک شب است و رفت تا سال دیگر، پس با انرژی های خود سالن را به هیجان آورید.

برترین‌های بخش «هنر و تجربه»

تندیـس ویژه فیلم بخش هنر و تجربه به امیـرحسین ثقفی برای «مردی که اسب شد» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم بخش هنر و تجربه هم به فائزه عزیزخانی برای کارگردانی «روز مبادا» اهدا شد.

سیمرغ‌ بهترین جلوه‌های بصری در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری در بخش سودای سیمرغ به وحید قطبی زاده برای فیلم «رُخ دیوانه» اهدا شد.

همچنین دیپـلم افتـخار بهترین جلوه های بصری به امیررضا معتمدی برای فیلم «مـزار شریـف» رسید.

 هیأت داوران در این بخش برای جلوه های ویژه میدانی نامزدی را معرفی نکرده است.

سیمرغ بهترین چهره پردازی در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی اهدا شد به مهین نویدی برای فیلم «ایران برگر».

سیمرغ‌ بهترین طراحی صحنه و لباس در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه در بخش سودای سیمرغ به محـسن نصراللهی برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به جهانگیر میرزاجانی برای «خداحافظی طولانی» رسید.

سیمرغ‌های بهترین صدابرداری و صداگذاری در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به محـمود سماک باشی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری نیز به بهمن اردلان برای فیلم «رُخ دیـوانه» رسید.

سیمرغ بهترین موسیقی در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم به بهزاد عبدی برای فیلم «مزار شـریف» اهدا شد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

رضا عطاران که برای اعلام سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن با میله ای شبیه به عصا روی سن آمده بود، با تمامی حاضران در مراسم عکس سلفی گرفت.

وی با بیان اینکه میله‌ای که در دست دارد، عصا نیست گفت: دوستی سفارش عکس سلفی داده است!

عطاران روی سن اختتامیه، همراه با تمامی حاضران در سالن عکس سلفی گرفت و سپس سیمرغ بهترین موسیقی را به بهزاد عبدی اهدا کرد.

سیمرغ بهترین فیلمبرداری در بخش «سودای سیمرغ»

با احترام و تقدیر از علیرضا زرین دست برای فیلم «مزار شریف»، سیمرغ این بخش به علیرضا برازنده برای فیلم «دوران عاشقی» تقدیم شد.

سیمرغ بهترین تدوین در بخش «سودای سیمرغ»

نیما جعفری جوزانی برای فیلم «عصر یخبندان» سیمرغ را به خانه برد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

مجید مجیدی رییس هیات داوران  و مسعود رایگان جایزه این بخش را اهدا کردند.

سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن در بخش «سودای سیمرغ»

با تقدیر از مینا ساداتی برای فیلم «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین این بخش به سحر دولتشاهی برای فیلم «عصر یخبندان» رسید.

هانیه توسلی برنده سیمرغ بلورین دو سال گذشته برای اهدای این جایزه روی صحنه آمد که وی را مهتاب نصیرپور و محمد بزرگ نیا همراهی کردند.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

سحر دولتشاهی پس از دریافت جایزه اش با بغض به ایراد سخن پرداخت و خانواده اش را بهترین سرمایه اش دانست. او از مصطفی کیایی برای حضور در فیلم عصر یخبندان تشکر کرد.

این بازیگر سپس به حضورش در سه فیلم سینمایی در جشنواره امسال اشاره و از مردم تشکر کرد.

سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بخش سودای سیمرغ به هومن سیدی برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» اهدا شد.

دیپلم افتخار به بهمن زرین پور برای فیلم «حکایت عاشقی» اهدا شد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

تجلیل از مقام شهدای حادثه مزار شریف

در این بخش مراسم از مقام شهدای ترور در سفارت ایران در افغانستان که موضوع فیلم «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده نیز هست، تجلیل به عمل آمد. علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و عبدالحسن برزیده با حضور روی سن از خانواده شهدای دیپلمات شامل حیدریان، قیاسی، فلاح، نوری و ناصری قدردانی کرده و از حاضران خواستند ایستاده آنها را تشویق کنند.

یکی از اعضای این خانواده شهدا در سخنان کوتاهی عنوان کرد: از آقای برزیده و عوامل فیلم سینمایی «مزار شریف» تشکر می کنم که بعد از گذشت سال ها سکوت مسئولان، با ساخت این فیلم به ما دلگرمی دادند.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

از این بخش مراسم به بعد و در ساعت ۲۲:۱۴ سایت جشنواره اسامی برندگان بخش‌هایی که هنوز روی سن اعلام نشده بود، منتشر کرد. آنچه در زیر درباره سیمرغ‌ها می‌آید از اطلاعات سایت جشنواره فیلم فجر است. در مراسم زنده از ساعت ۲۲:۵۰ اعلام رسمی برندگان این بخش‌ها و با اعلام برترین بازیگر نقش زن آغاز شد.

سیمرغ بهترین فیلمنامه در بخش «سودای سیمرغ»

رویا محقق برای نگارش فیلمنامه فیلم «دوران عاشقی» سیمرغ گرفت.

محقق پس از آنکه روی سن آمد، ضمن تشکر از دست اندرکاران جشنواره و اهالی رسانه عنوان کرد: از آقای رییسیان تشکر می کنم که به من اعتماد کردند. گروه بسیار آرام و شادی داشتیم.

وی سپس از همسرش که همیشه مشوقش بوده، تشکر کرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به اصغر عبداللهی برای نگارش فیلمنامه فیلم «خداحافظی طولانی» اهدا شد.

به دلیل آنکه عبداللهی در سالن نبود، فرزاد موتمن کارگردان این فیلم روی سن آمد و دیپلم افتخار وی را دریافت کرد.

موتمن پس از دریافت این جایزه گفت: از طرف اصغر عبداللهی از هیات داوران تشکر می کنم. از عبداللهی تشکر می کنم که به من اعتماد کرد و قصه اش را برای کارگردانی در اختیارم گذاشت.

سیمرغ بهترین کارگردانی در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به ابوالحسن داوودی برای فیلم «رُخ دیوانه» اهدا شد.

ابوالحسن داوودی پس از دریافت جایزه خود از هیات داوران، گفت: خوشحالم که اینجا هستم. این فیلم حاصل ۶ سال صبر، انتظار و مرخصی اجباری است. امیدوارم شرایط اکران «زادبوم» هم فراهم شود.

وی افزود: از همسرم تشکر می کنم که با مردانگی کامل پای این فیلم ایستاد و پسرم که از سربازی می آمد که به من کمک کند و دخترم که در آن سر دنیا پای اینترنت نشسته و منتظر اعلام آرا است.

همچنین دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به بهـرام تـوکلی برای فیلم «من دیه گو مارادونا» هستم اهدا شد.

سیمرغ بهترین فیلم در بخش «سودای سیمرغ»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به بیتا منـصوری برای تهیه کنندگی فیلم «رخ دیوانه» اهدا شد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش «سودای سیمرغ»

با تقدیر از بازی لیلا حاتمی در فیلم «دوران عاشقی» و مهتاب کرامتی در فیلم «عصر یخبندان» هیأت داوران در این بخش یک دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین اهدا کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به بـاران کـوثـری برای فیلم «کوچه بی نام» اهدا شد.

باران کوثری که با پای گچ گرفته شده روی سن آمد، بلافاصله پس از حضور روی سن، در آغوش مادرش، رخشان بنی اعتماد قرار گرفت.

این بازیگر سینما با بیان اینکه خیلی ذوق زده شده است، اظهار کرد: باعث افتخار هر بازیگری است که از این ترکیب هیات انتخاب جایزه بگیرد. باعث افتخارم است که نامم در کنار نام های بزرگی در ترکیب نامزدهای بخش بازیگری قرار گرفتم.

وی ادامه داد: خوشحالم برای فیلمی جایزه می گیرم که مقبول مردم است و جزو بهترین آرای مردمی است.

او در ادامه سخنانش از احد صادقی تشکر کرد و گفت: این جایزه را مدیون راهنمایی های عمو فرهادم (فرهاد اصلانی) هستم و مثل همیشه آن را به پدر و مادرم تقدیم می کنم چون تا ابد مدیون شان هستم.

کوثری خطاب به پدر و مادرش بیان کرد: به دلیل صبرتان در آن دو سال تلخ خانه نشینی که مرا تحمل کردید، برای تحمل همه خشمی که برای ناعدالتی علیه ام داشتم، تشکر می کنم. خدا را شکر که با تمام سختی هایی که داشتم کاری نکردید که جیزی بگویم که پشیمان شوم.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: بزرگترین افتخارم تا لحظه مرگم این است که نامم زیر سایه رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری باشد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن نیز به لیلا زارع برای فیلم «شیفت شب» رسید.

و اما در ساعت ۱۱:۰۳ برترین بازیگر مرد سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم اعلام شد.

سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش «سودای سیمرغ»

سعید آقاخانی برای «خداحافظی طولانی» سیمرغ گرفت.

وی پس از گرفتن جایزه خود از دست هیات داوران، مهران مدیری را در آغوش کشید و گفت: خیلی خوشحال و هیجان زده هستم. خدا را شکر می کنم که این جا هستم و سیمرغ بهترین بازیگر مرد را می گیرم. بازیگری را با مهران مدیری آغاز کردم و خوشحالم که جایزه ام را از او می گیرم. از فرزاد موتمن و همه کسانی که به من اعتماد کردند تا در «خداحافظی طولانی» ایفای نقش کنم، تشکر می کنم.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

این بازیگر اضافه کرد: رضا عطاران هم امشب در این سالن حضور دارد و ما یک قراری با هم داریم. سال گذشته رضا قصد داشت دو سیمرغ بلورین خود را جفت بیاندازد اما هر دو سیمرغ نر درآمدند. امیدوارم این سیمرغ ماده باشد که با رضا عطاران سیمرغ‌داری بزنیم!

جوایز ویژه هیات داوران

سیمرغ بلورین «جایزه ویژه هیأت داوران» به جواد نوروزبیگی برای تهیه کنندگی سه فیلم بهمن، اعترافات ذهن خطرناک من و من دیه گو مارادونا هستم رسید.

دیپـلم افتخار «جایزه ویژه هیأت داوران» در بخش سودای سیمرغ نیز به نیکی کریمی برای مجموعه بازی های وی و کارگردانی فیلم «شیفت شب» اهدا شد.

خوانندگی مهران مدیری و استقبال حضار

مهران مدیری که اجرای بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را برعهده داشت، در بخشی از این مراسم همراه زندوکیلی به اجرای قطعه «وای از این جدایی» پرداخت.

این اجرا با استقبال بسیار زیاد حاضران در سالن مرکز همایش های برج میلاد روبرو شد.

همسر سعید آقاخانی زنان در جشنواره فیلم فجر بیوگرافی سعید آقاخانی برندگان جشنواره فیلم فجر اختتامیه جشنواره فیلم فجر

در این اجرا، سامان احتشامی نوازنده پیانو و بامداد ملکی نوازنده ضرب، زندوکیلی را همراهی می کردند. همچنین همخوانی مهران مدیری که با صدای بسیار پایین انجام می‌شد، با تشویق حاضران روبرو شد.

سفر برندگان به خلیج فارس

برگزیدگان سیمرغ در بخش های هنر و تجربه، مستند، نگاه نو و سودای سیمرغ، سفری دو روزه به جنوب کشور خواهند داشت و در ناو جماران در خلیج فارس حاضر می شوند.

این برگزیدگان دو روز روی ناو جماران در دریای خلیج فارس خواهند بود.

رادیو نمایش در فجر

رادیو نمایش با برنامه «پرانتز باز» به سردبیری مارال دوستی و با اجرای کامران تفتی پخش زنده مراسم را برعهده دارد که ضمن پوشش لحظه به لحظه مراسم همچنین گفتگوهایی با نامزدها و داوران جشنواره پخش کردند.

این برنامه سعی کرده گوش و چشم مخاطبانی باشد که در سالن حضور ندارند.

این برنامه به ناگاه در ساعت ۲۱ قطع شد.

داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر

مجید مجیدی (رییس هیات داوران)، عبداله اسکندری، محمد بزرگ نیا، عزیز ساعتی، علیرضا شجاع نوری، جواد طوسی و مهتاب نصیرپور به عنوان هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر، آثار بخش «سودای سیمرغ» را داوری کرده‌اند.

همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به عنوان هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر آثار بخش «نگاه نو» را داوری کرده‌اند.

حبیب احمدزاده، مهرداد اسکویی، محمدرضا اصلانی، محمدعلی فارسی و مانی میرصادقی اعضای هیات داوران بخش «سینما حقیقت» (مستند) سی و سومین جشنواره فیلم فجر بوده‌اند.

جمال امید، هوشنگ گلمکانی، جعفر صانعی مقدم، ایرج تقی پور، شهرام مکری، محمدرضا فرجی، مجید مسچی، سیف الله صمدیان و امیرحسین علم الهدی اعضای شورای سیاستگذاری «سینمای هنر و تجربه» بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ