معافیت های جدید سربازی

0

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی به مدت ۲ ماه تا پایان خدمت معاف شوند.

سردار ابراهیم کریمی گفت: دو دسته از مشمولان می توانند در دوران خدمت، پروژه ای را از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح دریافت کنند، دسته اول براساس ضوابط می توانند به این بنیاد مراجعه کرده و پس از قبول یک پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازی آنها محاسبه خواهد شد.

وی افزود: این افراد براساس نوع پروژه، می توانند از ۲ ماه تا پایان مدت خدمت سربازی شان، کسر خدمت دریافت کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه، نخبگان با دریافت پروژه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، یادآور شد: در گذشته، تنها افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس بودند می توانستند پروژه ای را ضمن خدمت، دریافت کنند اما از امسال این طرح شامل دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس نیز می شود، بنابراین نیازمندی های تحقیقاتی و پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح اعلام شده و مشمولانی که تمایل دارند، پروژه تحقیقاتی دریافت کنند، به یکی از واحدها، براساس نیازمندی هایی که از سوی نیروهای مسلح اعلام  شده، معرفی و براساس نوع پروژه از کسر خدمت بهره مند شوند.

سردار کریمی تصریح کرد: دسته دوم افرادی هستند که پروژه ای را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می دهند و در صورتی که مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، به کارگیری خواهد شد. این افراد نیز می توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، هم اکنون مشمولان براساس تمایل و تخصص شان اقدام به انتخاب پروژه می کنند. بنابراین پروژه ها کاربردی تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ