حکایت ۹ سال سربازی یک جوان محمد آبادی

0
موضوع فوتبالیست‌های سرباز فراری از چند ماه گذشته سوژه داغ رسانه‌های داخلی و خارجی بود و کارت معافیت برخی از فوتبالیست‌های معروف و حتی ملی‌پوش جعلی از آب درآمد که علاوه بر ایجاد مشکل برای خود بازیکنان متخلف به تیم‌های طرف قرارداد با آنها نیز دردسر ایجاد کرد.
نکته مهم اینکه درگیر بودن چند بازیکن معروف و ملی‌پوش در این پرونده، موجب شده تا رسیدگی به این پرونده کمی سخت ‌شود و البته پس از گذشت مدت زمانی اسامی برخی از این بازیکنان اعلام شد.
اما باز هم در اعزام تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات ملت‌های آسیا در استرالیا شاهد بودیم که با دستور مقام ارشد نیروهای مسلح بازیکن متخلف که به تیم ملی دعوت شده بود، بدون حضور در خاک کشورمان در مسابقات حاضر شد و پس از ناکامی تیم ملی برای تعیین تکلیف موضوع فرار از خدمت به کشور بازنگشت.
حال سئوال اینجاست که اگر یک فرد عادی و غیرمشهور اگر این تخلف را مرتکب می‌شد، چه برخوردی با وی می‌کردند و این به معنای فاصله دست نیافتی بین دار‌ و‌ ندارهاست.
استفاده از سند جعلی رسمی، بین شش ماه تا سه سال حبس و سه تا ۱۸ میلیون ریال هم جزای نقدی در پی ‌دارد و متخلفان کارت جعلی خدمت مقدس سربازی علاوه بر این باید خدمت سربازی را نیز پشت سر بگذارند و بدین ترتیب باید در آینده شاهد انجام دادن خدمت سربازی فوتبالیست‌های متخلف و همچنین تحمل جزای تعیین‌شده در قانون نیز باشیم.
با این توضیحات در این گزارش از جوانی صحبت به میان می‌آوریم که از سال ۸۴ به خدمت سربازی اعزام شده اما در سال ۹۳ یعنی پس از ۹ سال هنوز نتوانسته کارت پایان خدمت خود را بگیرد.‌
مهدی فرهنگ جوان ۲۹ ساله محمودآبادی با اشاره به اینکه در تاریخ ۱۹ فروردین سال ۸۴ برای طی کردن دوره آموزشی به پادگان المهدی بابل اعزام شدم، تصریح کرد: در این پادگان به مدت سه ماه آموزش خدمت سربازی را پشت سر گذاشتم و سپس برای ادامه خدمت به سپاه گرگان اعزام شدم.
وی افزود: بیش از شش ماه از خدمت خود را پشت سر گذاشتم اما به دلیل تعرق شدید کف دست و با نظر مسئولان پادگان به کمیسیون استانی اعزام شدم و در دو کمیسیون تعیین شده شرکت کردم.
فرهنگ با اشاره به اینکه در آن زمان برخی بیماری‌ها همچون عرق کردن شدید کف دست و پا به معاف شدن دائمی فرد منجر می‌شد، یادآور شد: پس از اینکه کمیسیون استانی معافیتم را صادر کرد برای دریافت معافیت دائم به بیمارستان بقیهالله تهران مراجعه کردم و معافیت دائم خود را دریافت و تحویل پادگان گرگان دادم.
این جوان محمودآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: برای دریافت کارت معافیت به نظام وظیفه شهرستان مراجعه کردم و بنا به گفته مسئول نظام وظیفه مبلغ یک میلیون ریال برای صدور کارت معافیت نیز به حساب اعلامی واریز کردم.
وی ادامه داد: اما با مراجعه به سایت نظام وظیفه با پیغام به شما معافیت پزشکی تعلق نگرفته است، مواجه شدیم و بار دیگر به کمیسیون استان مراجعه کردم.
فرهنگ با بیان اینکه من به همراه ۱۶۰ نفر از کسانی که معافیت پزشکی آن‌ها تا سال ۸۶ صادر شده بود به کمیسیون نظام وظیفه مازندران رفته و به اصل موضوع دست یافتیم، گفت: موضوع باطل‌ شدن معافیت‌های پزشکی به دلیل این بود که پزشکی در بابل در قبال گرفتن پول، گواهی معافیت پزشکی صادر می‌کرد و بنا به دستور رئیس جمهور وقت همه افرادی که از سال ۸۴ معافیت پزشکی اخذ کرده بودند باید دوباره در کمیسیون پزشکی شرکت کنند.
فرهنگ با اشاره به اینکه با رد معافیت پزشکی بنده در کمیسیون سال ۸۶ دوباره به پادگان گرگان برای ادامه خدمت مراجعه کردم، اما مسئولان پادگان گرگان به من اعلام کردند که این برگه اشتباه است و شما از نظام وظیفه تهران معاف شده‌اید و اجازه خدمت را به من ندادند، افزود: با توجه به نظر پادگان گرگان برای اشتغال به تهران عزیمت کردم و پس از مدتی برای پوشش بیمه‌ای به تأمین اجتماعی مراجعه کردم و آنها تقاضای کارت پایان خدمت کردند و از آنجا برای دریافت کارت معافیت به نظام وظیفه تهران رفتم که با کمال تعجب نظام وظیفه تهران به من اعلام کرد که باید به خدمت خود ادامه دهید.
این جوان محمودآبادی ادامه داد: تمامی مدارک معافیت و نظر پزشکی را برای تعیین تکلیف به مسئول نظام وظیفه محمودآباد تحویل دادم و آنها مدارک را در پاکت سربسته به نظام وظیفه مازندران ارسال کردند و من نیز برای پیگیری به آنجا رفتم.
فرهنگ با اشاره به اینکه برای سومین بار در شهریور سال ۹۲ برای ادامه خدمت به پادگان گرگان اعزام شدم، اظهار کرد: بعدها متوجه شدم که اختلاف بین گرگان و مازندران مرا قربانی کرد و با وجود اینکه ۱۱ پزشک در بیمارستان بقیهالله تهران به مدت یک ساعت مرا مورد معاینه قرار دادند و برایم معافیت صادر شد، تا مهر ماه سال ۹۳ به خدمت مقدس سربازی مشغول شدم.
وی با گله‌مندی از توجه نکردن نظام وظیفه مازندران به معافیت صادر شده من از سوی نظام وظیفه کشور گفت: در همان دوران برای احقاق حق خودم به بیت رهبری مراجعه کردم و آن‌ها نیز اعلام کردند که نامه کمیسیون عالی بر نظر استان‌ها ارجعیت دارد و شما نباید این مدت مشغول خدمت می‌شدید.
این جوان محمودآبادی با بیان اینکه به دلیل مدت زمان طولانی خدمت شرایط اشتغال خود را نیز از دست دادم، خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل اینکه مدت زمان خدمت من ۱۸ ماه بود که به دلیل بروز مشکلات ذکر شده ۲۴ ماه خدمت کردم و این مغایر با قانون بود اما صدای ما به جایی نمی‌رسید.
منبع:فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ