آیا دولت تدبیر «ابتکار» خود را از دست می دهد؟ / توهین مشاور ابتکار به وزیر بهداشت

0
در حالی که اهواز و برخی استانهای غربی کشور درگیر معضل ریزگرد و غبار شدید هستند، رئیس سازمان محیط زیست هیچ فعالیت مفیدی برای این مشکل حیاتی انجام نداده است.
همسر معصومه ابتکار سوابق معصومه ابتکار سوابق اسماعیل کهرم بیوگرافی معصومه ابتکار

مردم اهواز و برخی استانهای غربی کشور در حالی با معضل ریزگردها و پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می کنند که رییس سازمان محیط زیست صراحتا می گوید: «نمی شود به هوا دستور بدهیم باران ببارد»!

این جمله خانم ابتکار آنقدر غیرمسئولانه بود که خشم مردم جنوب کشور و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی را برانگیزد.

نماینده شوش: مردم اهواز از «ابتکار» ناراضی هستند

سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وجود ریزگردها در استان خوزستان اظهار داشت: حدود دو هفته قبل با خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست جلسه‌ای را برگزار کردیم و وی قول داد که این موضوع را پیگیری کند و به استان خوزستان سفر کند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم خانم ابتکار به خوزستان سفر کند، افزود: متأسفانه وی نیامد و این موجب نارضایتی مردم شد؛ مردمی که با وجود این شرایط حضورشان در راهپیمایی بیشتر از سال‌های قبل بود و نشان دادند که در هر شرایطی در کنار انقلاب و رهبری می‌ایستند.

لغو سفر ابتکار به اهواز بدلیل شدت گرد و خاک!

بنابراین گزارش، اواسط هفته گذشته بود که خبر سفر معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست به اهواز در صدر اخبار قرار گرفت و مردم جنوبی کشور خوشحال از اینکه بالاخره قرار است یک مقام مسئول دولتی را در کنار خود ببینند، اما تنها پس از گذشت چند ساعت خبر «لغو سفر ابتکار به اهواز» جایگزین خبر قبلی شد!

قابل توجه اینکه علت لغو سفر ابتکار به اهواز، آلودگی هوا و گرد و غبار اعلام شد:

«مدیر روابط عمومی استانداری اهواز اظهار کرد: به دلیل شدت پدیده گرد و خاک سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اهواز لغو شد.»

در حالی که نزدیک به یک هفته از این خبر می گذرد، به نظر می رسد رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنان منتظر بهبود شرایط و حضور در اهواز است و هنوز هیچ خبری مبنی بر سفر وی به استان های جنبی کشور مخابره نشده است.

در حضور «ابتکار»، وزیر بهداشت مسئول رسیدگی به معضل اهواز شد!

بی توجهی «ابتکار» به معضل گرد و خاک و وجود ریزگردها در برخی استان های جنوبی کشور، در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در هفته گذشته بصورت ویژه از هیئت دولت خواستند که رسیدگی به این مشکل را در دستور کار خود قرار دهد.

پس از این دستور بود که هیئت دولت نیز بصورت اضطراری اقدام به برگزاری جلسه کرد؛ اما نکته قابل تامل در مورد مصوبه این جلسه، آنجاست که در کمال تعجب و در شرایطی که سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان متولی اصلی این معضل شناخته می شود، معاون اول رئیس جمهور از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی می خواهد که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و با اختیارات کامل به همراه شماری از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، سفری به استان داشته باشند و از نزدیک وضعیت را بررسی کرده و گزارش آن را در اختیار دولت قرار دهند!

اینکه وزیر بهداشت را باید شاگرد اول دولت و یکی از موفق ترین وزرای کابینه روحانی دانست شکی نیست، اما اینکه او یک تنه بخواهد جور کم کاری همه اعضای کابینه را به دوش بکشد امری غیرقابل قبول است و اینجا این سوال بوجود می آید که اگر جهانگیری وزیر بهداشت را برای بررسی موضوع به استان خوزستان مامور می کند، پس خانم ابتکار در دولت چه کاره است؟!

مشاور ابتکار: وزیر بهداشت نخود هر آشی است!

نکته قابل توجه در مورد عدم سفر ابتکار به خوزستان و سفر وزیر بهداشت به این استان، واکنش تند مشاور رییس سازمان محیط زیست است.

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با فارس و در واکنش به حضور «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت و عدم حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان اظهار داشت:هر جا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد! بنده علت عدم حضور «ابتکار» را در خوزستان نمی‌دانم اما حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند. وزیر بهداشت نخود هر آشی است!رفتن ایشان به عراق چه مفهومی دارد؟ برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

شاید انتقادات مشاور ابتکار از حضور وزیر بهداشت در اهواز بجا و درست باشد و قطعا در وهله اول همین سوال اذهان عمومی را نیز به خود درگیر می کند که «براستی مسئله ریزگرد و گرد و غبار چه ارتباطی با وزارت بهداشت دارد»، اما به نظر می رسد استاد کهرم پیش از آنکه بخواهد با چوبِ انتقاد وزیر بهداشت را براند،بهتر است از رییس سازمان حفاظت محیط زیست سوال کند که چرا با توجه به اهمیت موضوع هنوز حاضر به حضور در اهواز نشده است.

آیا دولت «ابتکار» خود را از دست می دهد؟!

تمامی این اتفاقات در حالی است که نمایندگان مردم در خانه ملت به شدت از عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست ناراضی هستند و برهمین اساس جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه را تهیه و تدوین کردند.نمایندگان امکان نظارت بر محیط زیست و کمک به مسئولان این نهاد را از جمله دلایل تهیه و تدوین این طرح عنوان کردند.

باید منتظر ماند و دید چه سرانجامی در انتظار سازمان پرحاشیه دولت یازدهم خواهد بود، آیا دولت مجبور خواهد شد «ابتکار» خود را در حوزه محیط زیست از دست دهد یا خیر.

متبع : فرهنگ نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ