هم بیکارم ، هم مجرد ، هم ناامید؛ برم بمیرم؟!

0

پسری ۳۴ ساله و ترم آخر کار‌شناسی حقوقم. دلم می‌خواهد درسم را ادامه بدهم ولی فکر می‌کنم که سنم برای ادامه تحصیل بالا باشد، تازه باید یک کار خوب هم داشته باشم تا بتوانم پول دانشگاهم را بدهم. الان بیکار و مجرد هستم. خیلی ناامیدم. چه کار کنم؟

مشاوره رایگان دکتر روانشناس خوب

پاسخ مشاور: همین حالا که از وضعیت آینده خود احساس نگرانی کرده‌اید، قدم اول را برای موفقیت برداشته‌اید و با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی مانند تجربه و تحصیلات، به یک برنامه ریزی درست برای رسیدن به موفقیت در زندگی نیاز دارید.

اگر تاکنون کارهای مختلفی را انجام داده‌اید و نیمه کاره‌‌ رها کرده‌اید، باید متوجه نواقص طرح و برنامه‌های خود شده باشید. بد نیست مراحلی را که در ادامه مطرح می‌شود، به ترتیب انجام دهید.

در حرفه مورد علاقه‌تان مشغول به کار شوید

ابتدا به استعداد، توانمندی و علاقه‌های خود برای یافتن شغلی مناسب توجه کنید. حرفه و شغل شما باید متناسب با آن‌ها باشد و جامعه به آن نیاز داشته باشد. توصیه می‌شود با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای یا یادگیری مهارت‌های مورد علاقه، کاری را با شرایط ساده و حتی حقوق کم شروع کنید تا به مرور زمان و با افزایش تجربه و مهارت، جایگاه خود را در بازار کار بازیابید. همچنین می‌توانید شغلی مرتبط با رشته تحصیلیتان پیدا کنید.

بعد از یافتن شغل، ازدواج کنید

بعد از تثبیت موقعیت کاری، بهتر است تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده بگیرید تا بهتر از قبل، سر و سامان بگیرید و با در آمدن از بلا تکلیفی و احساس مسئولیت در قبال خانواده و زندگی مشترک، میزان کارایی و موفقیت خود را افزایش دهید. بالاخره شما ۳۴ ساله هستید و نباید بیش از این فرصت را برای ازدواج از دست بدهید.

حالا دنبال ادامه تحصیل بروید

بعد از یافتن شغل و ازدواج، اگر قصد ادامه تحصیل داشتید و علاقه‌مند بودید، در رشته خود ادامه تحصیل دهید. درخور ذکر است در صورتی که بخواهید از تحصیلات خود به عنوان اشتغال در رشته تخصصی استفاده کنید باید سعی کنید شاخص‌های لازم را کسب کنید و این امر نیاز به تلاش و جدیت مضاعف دارد و صرف علاقه‌مندی به ادامه تحصیل در رشته یاد شده تضمینی برای اشتغال شما نخواهد بود. فراموش نکنید که استعداد، علاقه، نیاز بازار کار و کسب مهارت و داشتن اراده قوی باید در کنار هم به کار گرفته شوند تا شما را به موفقیت برساند. (عباسعلی براتی – کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ