دعوای یاران روحانی و احمدی نژاد بر سر پولهای بابک زنجانی

0

اتهامات “حمید رسایی” از نمایندگان عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی از “حسین فریدونبرادر حسن روحانی رییس جمهوری به اتهام دریافت کمکهای مالی از بابک زنجانی موجب شد تا وی از رسایی شکایت کند.

 سوابق حمید رسایی سوابق حسین فریدون دارایی بابک زنجانی ثروت بابک زنجانی

رسایی که عضو مهمترین تشکل هوادار محمود احمدی نژاد در مجلس است، در هفته های اخیر چندبار حسین فریدون را متهم کرده که در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال ۱۳۹۲، کمکهای چند میلیاردی از بابک زنجانی گرفته بود.

حسین فریدون که دستیار ویژه رییس جمهوری نیز هست ، امروز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که به دلیل نشر اکاذیب رسما از حمید رسایی نماینده تهران در مجلس به دادگاه شکایت کرده است و این شکایت را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شکایت او در معاونت حقوقی ریاست جمهوری ثبت شده است، گفت: «نه، مستقلا و شخصا شکایت کرده ام و به معاونت حقوقی کاری نداشتم. ایشان مرا مورد اتهام قرار دادند که بنده نیز مجبور به شکایت شدم.»

رسایی اخیرا با انتشار متنی ابتدا مدعی شد: “شنیده ها حکایت از کمک مالی ۵ میلیارد تومانی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش در انتخابات یازدهم می کند که در مقایسه با کمک ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی رحیمی به برخی نمایندگان مجلس هشتم، هیچ است، هیچ!” و سپس از “ح. ف” نام برد که “برای ادای توضیحات احضار شده” است.

این در حالی است که بر اساس آنچه در رسانه ها منتشر شده، یک منبع قضایی این ادعای رسایی را به طور کامل تکذیب کرده و آن را عاری از صحت دانسته است.

واکنش ترکان به رسایی

ادعای رسایی ابتدا واکنشی از سوی حسین فریدون به دنبال نداشت ولی اکبر ترکان که از مسئولان ستاد انتخاباتی روحانی با رنگ بنفش بود، ضمن رد ادعای رسایی گفت: «این اظهارنظر حرف بی‎ربطی است و بنده آن را تکذیب می کنم و به صراحت می گویم که این موضوع صحت ندارد.»

وی افزود: «اظهارات برخی از افراد درباره اختصاص ۵ میلیارد تومان از سوی بابک زنجانی به ستاد روحانی در ایام انتخابات، تنها از سوی کسانی مطرح می‎شود که از معاون اول رییس جمهور دولت سابق پول گرفته اند و می خواهند با این ترفند نگرش اذهان عمومی را تغییر دهند.»

ترکان تاکید کرد: در ستاد آقای روحانی چنین خبرهایی نبوده و هیچ پول هنگفتی برای امور انتخاباتی مصرف نشده است.

رسایی تهدید کرد

با این حال، رسایی تلاش کرد تا باز هم با نام های مختصر، ادعای خود را تکرار و فریدون را وادار به پاسخگویی کند. او به همین دلیل، پس از انتشار پاسخ ترکان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “آقای ترکان مگر ادعا شد که “ا.ت” احضار شده که شما تکذیب کردید؟ چرا نفر اصلی “ح.ف” که احضار شده است سکوت کرده؟»

رسایی همچنین در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در پاسخ به اینکه آنچه درباره کمک ۵ میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی رئیس جمهور گفته بودید، توسط اکبر ترکان قائم مقام این ستاد تکذیب شده است، اظهار داشت: ادعای صورت گرفته در مورد آقای ترکان نبوده است و آن فردی که مسئله در موردش مطرح شد همچنان سکوت اختیار کرده است و خودش می داند که چه زمانی به دادگاه احضار شده است لذا آن کسی که در حال حاضر باید پاسخگو باشد، فرد دیگری است.

وی در پاسخ به اینکه آیا در این رابطه پرونده ای در قوه قضاییه تشکیل شده است یا خیر؟ تصریح کرد: فعلا قصد ندارم از این بیشتر صحبت کنم در واقع همان چیزی که گفتم کافی است تا زمانی که نفر اصلی حرف بزند.

رسایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این کمک به شخص بوده یا به ستاد حجت الاسلام روحانی، خاطرنشان کرد: همان قدری که گفتم کافی است تا زمانی که نفر اصلی حرف بزند هنگامی که وی صحبت کرد بنده نیز مابقی حرفهایم را میگویم.

واکنش تند حسین فریدون

اصرارهای رسایی برای طرح ادعا علیه ستاد انتخاباتی حسن روحانی سرانجام واکنش فریدون را به دنبال داشت و او هنگام شرکت در مجلس ختم مادر احمدی نژاد در روز جمعه گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «هر کسی این حرف را زده بی جا کرده است».

وی افزود:« این فرار به جلو برای دوستانی است که از این پول های مفت گرفته اند و امروز می خواهند کثافت کاری های شان را با این حرف ها جبران کنند».

اما فریدون که به نظر می رسد از این پاسخ رسانه ای خود به رسایی راضی نیست، حالا در صدد برآمده است تا با شکایت رسمی از او، نه تنها مانع طرح چنین سخنانی شود بلکه به دیگران نیز بفهماند که اینگونه سخن گفتن علیه یاران حسن روحانی و متهم کردن آنها به فساد تبعاتی سنگین خواهد داشت.

همه اینها البته در شرایطی جواب خواهد داد که ادعاهای رسایی بی اساس باشد و واقعا او هیچ سند و مدرکی برای اثبات گفته هایش علیه ستاد انتخاباتی روحانی رو نکند.

پایگاه خبری صراط نیوز در این باره نوشت: ردیابی ادعای مطرح شده و سرنخ رسایی، بی تردید به “حسین فریدون” ختم می شود اما اقدام او در نام نبردن مستقیم از برادر روحانی، احتمالا در روز دادگاه به کمک او خواهد آمد.

به عقیده این پایگاه، رسایی ظرافت های حقوقی در متن خود را بیش از این هم مطرح کرده و بدون نام بردن از ستاد حسن روحانی آن را “ستاد بنفش” نامیده است! با این توصیف، بعید نیست حمید رسایی در دادگاه شکایت فریدون از او، همه چیز را اساس انکار کند و مدعی شود او هرگز تهمتی به حسین فریدون نزده است.

صراط نیوز می افزاید: این آینده نگری رسایی، ضمن آنکه نشان می دهد او احتمالا مدارک مستدلی از ادعای خود در خصوص کمک بابک زنجانی به حسین فریدون و ستاد روحانی ندارد، یک نتیجه دیگر نیز داشته است: تعویض منطقه بازی و منحرف کردن اذهان از اتهامات مربوط به او و حکم ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و همچنین حبس یک و نیم ساله ای که به جزای نقدی تبدیل شد.

دعوایی به نفع رحیمی یا بابک زنجانی

به عقیده برخی کارشناسان، یکی دیگر از اهداف رسایی، می تواند منحرف کردن افکار عمومی از طرح موضوع حبس رحیمی در رسانه ها و جامعه باشد، بخصوص در شرایطی که رسانه هایی نظیر ایرنا – خبرگزاری رسمی دولت- با مرور تیتر رسانه ها در روز سه شنبه نوشته اند: زندان اوین؛ عاقبتِ دستِ راستِ احمدی نژاد

روزنامه ابتکار نیز در گزارشی با عنوان «همسایگی احمدی نژادی ها در اوین» نوشت: «با اجرا شدن حکم حبس محمدرضا رحیمی، وی دیروز به زندان اوین معرفی شد تا سومین متهم پرونده های فساد اقتصادی دولت های نهم و دهم، پس از مه آفرید امیرخسروی و بابک زنجانی پشت میله های زندان را به چشم ببیند. این در حالی است که امیرخسروی اعدام شده و زنجانی در انتظار دادگاه به سر می برد و حال رحیمی هم باید ۵ سال را در زندان سر کند.»

حالا باید دید دعوای فریدون و رسایی موجب خواهد شد تا رسانه های دو طرف، در باره پرونده رحیمی و بابک زنجانی تن به سکوت دهند یا باید در انتظار روزهایی با خبرهای جنجالی بود؛ خبرهایی که حاوی افشاگریهای تازه از زدوبندهای زنجانی با برخی شخصیتهای سیاسی باشد.

یک خبر تازه در این زمینه، اظهارات کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در باره دریافتی های نمایندگان مجلس هشتم از رحیمی است. او امروز به ایرنا گفت: «بر اساس اطلاعات رسیده برخی از نمایندگان مجلس هشتم ۳۰ تا ۹۰ میلیون تومان از دولت نهم پول گرفته اند که برای رسیدگی به آن شکایتی به کمیسیون اصل نود تقدیم کرده ایم.»

وی افزود: این میزان نشان می دهد که صحبت های رحیمی درباره پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نمایندگان نادرست بوده و اگر مبلغی هم پرداخت شده قبل از انتخابات با نام کمک به مساجد شهرستان ها بوده اما تاکنون هیچ سخنی درباره دریافت ۳۰ تا ۹۰ میلیون تومان توسط برخی از نمایندگان مجلس هشتم از دولت نهم به میان نیامده است.

به این ترتیب، به نظر می رسد بابک زنجانی جوان که در دوران دولت احمدی نژاد و با استفاده از برخی رانتها و شرایط تحریم کشور، – طبق برخی گزارشها، با کسب دههاهزار میلیارد تومان ثروت- ، به یکی از بزرگترین سرمایه داران تاریخ ایران و در عین حال، یکی از بزرگترین متهمان به فساد و رانت خواری در تاریخ کشور تبدیل شد، پیش از آنکه پرونده خود را با هر نتیجه ای در دستگاه قضایی ببندد، پرونده های بسیاری را برای دیگران خواهد گشود.

گزارش: جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ