یک توصیه کلیدی به سهامداران بازار بورس

0

محمد کفاش پنجه شاهی، مدیر عامل کارگزاری کالاسپهر در خصوص روند بازار در روزهای اخیر عنوان داشت: نتیجه مذاکرات بر روند تصمیم گیری سرمایه گذاران تأثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: در بازار هم اکنون شرایط مناسبی حاکم است و با توجه به نسبت پی به ای سهام برخی از شرکت ها، فرصت های خرید مناسبی وجود دارد و به نظر من رفتن به مجمع با این قبیل سهم ها، صرفه اقتصادی دارد.

کفاش در ادامه اظهار داشت: یک سری عوامل کماکان بازار را تحت تاثیر قرار می دهد که سود بانکی یکی از این عوامل است. کاهش نرخ سود بانکی می تواند عامل مثبتی برای ورود سرمایه ها به بورس اوراق بهادار به شمار رود.

وی در خصوص عملکرد سال جاری شرکت ها بیان داشت: عملکرد امسال شرکت ها، متعادل بوده است که در واقع برآیندی از اوضاع اقتصادی است اما شدت و ضعف آن در شرکت های مختلف متفاوت است.

مدیرعامل کارگزاری کالاسپهر در خصوص عوامل موثر بر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: عوامل متعدی در حرکت بازار موثر است که می توان به بودجه سال ۹۴، قیمت جهانی نفت و قیمت محصولات پایه و اساسی اشاره کرد البته در این میان مذاکرات سیاسی نیز به نوبه خود تأثیری اساسی در بازار دارد.

وی در خصوص اثرات صندوق تثبیت بازار سرمایه عنوان داشت: اگر این صندوق شروع به کار کند و استراتژی مناسبی را دنبال کند می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر بازار سرمایه برجای بگذارد.

کفاش در پایان در خصوص تصمیمات مجلس گفت: مجلس واکنش خوبی نسبت به بازار سرمایه داشته است و می توان گفت تصمیمیات اخیر این نهاد تأثیر بسزایی در بازار سرمایه داشته است اما بازار در انتظار عملیاتی شدن این تصمیم هاست به این معنی که اگر این تصمیم ها عملی شوند و در حد مصوبه باقی نمانند می توان به قاطعیت گفت، مجلس پشتوانه محکمی برای بازار سرمایه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ