سرورهای جاسوسی آمریکا در ۱۵۰ کشور

0

روزنامه روسی ودوموستی به نقل از ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان سیا نوشت : آمریکا برای جاسوسی از کاربران اینترنت ۷۰۰ سرور در ۱۵۰ کشور دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه بر اساس اطلاعات ارائه شده از اسنودن نوشت: یکی از این سرورهای جاسوسی در مسکو مستقر است و از شهرهای مهم دیگر می توان از پکن و کی یف نیز به عنوان محل استقرار سرورهای جاسوسی آمریکا نام برد. یک منبع امنیتی به این روزنامه گفت: سازمان های ذیصلاح تاکنون این موضوع را بررسی نکرده اند اما قطعا یکی از سرورهای جاسوسی امریکا در سفارت این کشور در مسکو فعال است.

ادوارد اسنودن پس از دریافت پناهندگی یک ساله از روسیه در مکانی نامشخص در این کشور زندگی می کند. پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا پس از افشای برنامه جاسوسی آمریکا از شهروندان و مقامات سایر کشورها از مسیر هنک کنگ به فرودگاه مسکو گریخت و پس از یک ماه اقامت در سالن ترانزیت فرودگاه شریمتیوآی مسکو، با دریافت گذرنامه موقت روسی وارد خاک این کشور  شد.

ماجرای اسنودن روابط  مسکو – واشنگتن را تیره کرده است به طوریکه اوباما رئیس جمهور آمریکا در اقدامی بی سابقه سفر خود به مسکو برای ملاقات دو جانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را لغو کرد.  اوباما قرار بود پیش از سفر به سن پترزبورگ برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ به ریاست روسیه، با پوتین در مسکو دیدار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ