اسکی، ورزشی نجومی برای پولدارها! + هزینه ها

0

اسکی محبوب ترین ورزش در فصل زمستان به شمار می رود، ورزشی که البته هر کسی نمی تواند از پس هزینه هایش بربیاید.

 هزینه اسکی قیمت وسایل اسکی

 برای اسکی بازی به وسایل و تجهیزاتی نیاز است که اگر نباشند اصلا اسکی معنایی ندارد. اما همین وسایل و تجهیزات بسیار گران قیمت و نجومی هستند و حتی نوع دسته دوم آن هم گاهی اوقات چنان قیمت بالایی دارد که هر کسی از پس آن برنمی آید. اسکی ورزشی نیست که بتوان به راحتی از برخی تجهیزات آن گذشت، حتی اگر بتوان بدون تهیه تجهیزات و لباس مخصوص آن به پیست های اسکی رفت خطرات زیادی انتظار فرد علاقه مند به اسکی را می کشد. اما این تجهیزات گران قیمت و نجومی چه چیزهایی هستند که باعث شده تا اسکی یکی از گران ترین رشته های ورزشی ایران باشد و به همین دلیل مخاطبان آن اکثرا از قشر مرفه جامعه باشند؟

وسایل اسکی به طور کلی به ۲ بخش مهم تقسیم می شود؛ بخش پوشاک اسکی و بخش وسایل جانبی یا همان ست اسکی.

در بخش پوشاک اسکی، ورزشکار باید در انتخاب لباس، شلوار، دستکش، جوراب و عینک اسکی دقت لازم را بکار ببندد تا با در نظرگرفتن سطح خود اعم از مبتدی تا پیشرفته موارد مورد نظر را تعیین کنند.
ست اسکی و وسایل جانبی نظیر چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ایمنی و کلاه بافت دیگر مواردی هستند که اسکی باز باید در انتخاب آنها دقت لازم را کند.

هزینه اسکی قیمت وسایل اسکی

در ادامه نگاهی به قیمت تجهیزات اسکی می اندازیم.

شلوار میلیونی اسکی

افرادی که در اسکی بازی حرفه ای تر از بقیه هستند از شلوارهایی مخصوص استفاده می کنند. بسته به اینکه فرد علاقه مند می خواهد به اسکی بپردازد یا اسنوبورد این شلوار فاق بلند و یا فاق کوتاه هستند. حداقل قیمتی که برای ارزان قیمت ترین شلوارها در بازار وجود دارد ۱۵۰ هزار تومان است. این مبلغ بالاتر هم می رود و در نهایت به دو میلیون و پانصد هزار تومان هم می رسد. البته در قیمت های بالاتر شلوار و کاپشن مخصوص اسکی با هم هستند. در موارد معدودی با چند صد هزار تومان هم می توان کاپشن و شلوار اسکی را با هم تهیه کرد.

دستکش، جوراب و عینک یک اسکی باز

اما یک اسکی باز به دستکش هم نیاز دارد، دستکشی که با آن به خوبی بتواند چوب های مخصوص اسکی را کنترل کند. جوراب هم برای یک اسکی باز بسیار مورد نیاز است همانطور که عینک نیز جز ملزومات محسوب می شود. قیمت این اجناس به ترتیب از ۶۰ ، ۵۰ و ۴۰ هزار تومان شروع می شود. نوع با کیفیت تر و بهتر آنها چند صدهزار تومانی است. عینک و دستکش یک میلیون تومانی برای اسکی در بازار موجود است.

هزینه اسکی قیمت وسایل اسکی

وسایل جانبی و ست اسکی
ست اسکی یا وسایل جانبی اسکی آن دسته از وسایلی است که مختص ورزش اسکی است که شامل چوب اسکی، فیکس، باتوم، کفش اسکی و کلاه ایمنی می شود. میزان قیمت چوب و فیکس باهم از حدود ۳۰۰ هزار تومان به بالا است و به مرز یک میلیون و پانصدهزار تومان هم می رسد. باتوم وسیله ای است که اغلب با هدف حفظ تعادل خریداری می شود و در انتخاب آن عواملی از جمله قد اسکی باز دخالت دارد و قیمت آن حداقل ۴۰ هزار تومان است. کفش های با سه بند اغلب برای مبتدی ها و با ۴ بند برای حرفه ای ها است. قیمت کفش های اسکی از ۲۰۰ هزار تومان به بالا است. کفش های دو میلیون تومانی هم می توانید در بازار پیدا کنید. کلاه ایمنی نیز از جمله دیگر وسایلی است که برای حفظ ایمنی سر و در کنار آن گرم نگهداشتن این ناحیه بکار می رود. کلاه های ایمنی قیمتی از ۱۰۰ هزار تومان به بالا دارند.

با این اوصاف اسکی ورزشی است که به دلیل قیمت های بالای تجهیزاتش شاید هر کسی را به طرف خود نکشد اما نباید فراموش کرد که در سال های اخیر بدون توجه به قیمت تجهیزات و لباس های این رشته تعداد اسکی بازان و اسنوبورد سواران افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ