چگونه با فساد اقتصادی حالشو را ببریم ؟!!

0

داشتیم فکر می کردیم که وقتی معوقات سیستم بانکی بیش از ۹۰ میلیارد تومن باشد و هر دم از این باغ بری برسد و رقمی اعلام شود از سوء استفاده های مالی و غیره و ذالک … لابد در چنین گیر و داری یک عده آدم زحمت کش هم باید بنشینند حساب کتاب کنند تا نتایج شاهکار فعالیت های سوء اقتصادی برخی را بررسی نمایند و قس علیهذا … و بنابراین اینچنین سنگی را که یک نادانی توی چاه انداخته هزار نفر باید بیایند و درش بیاورند .. و خب این خودش یکجور ایجاد اشتغال است فلذا داریم فکر می کنیم که عجب ! این یک تهدیدی است که می توان به قرار بند های ذیل آنرا تبدیل به فرصت کرد :

_می توان کارگروهی با حضور وزیر کار و وزیر بازرگانی و وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین رییس کل بانک مرکزی و معاونین مربوطه به فوریت تشکیل داد و از این امکان بالقوه برای گسترش امر مهم ” اشتغال زایی” بهره مند شد .

_ اگر جماعتی به ترتیب فوق الذکر مشغول هستند باید برنامه ریزی مناسبی برای بسط و توسعه مفسده ی اقتصادی و شبکه های وابسته و پرونده های مربوطه هر چه سریعتر صورت پذیرد تا در سال ۹۴ شاهد شکوفایی این بازار کار جدید باشیم .

_ “صدا و سیما ” که کارش فرهنگ سازی است و هر جا برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی

( ایضا” ساخت و ساز فرهنگی) کم بیاوریم .. یادش می افتیم ! بیاید یک میزگرد های تخصصی با حضور نخبگان اقتصادی تشکیل بدهد تا هر چه بیشتر اهمیت موضوع ” مفسده های اقتصادی ” و شیوه های بهره برداری از آن .. برای ملت روشن شود .

_ وزارت بازرگانی راه کار ها ی فساد اقتصادی را با کمک کارشناسان تئوریزه کند و از طریق مرکز آموزش خود این اطلاعات را به سایر کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته صادر کند تا از این طریق به جریان صادرات غیر نفتی کمک شود و کل این کشور ها از موهبت این راه کار ها بی نصیب نمانند .

_ وزارت آموزش عالی در شورایی ویژه چنین مباحثی را بصورت طرح درس ارائه نماید تا با ایجاد رشته تحصیلی جدید تحولی در نظام آموزش اقتصاد بوجود آید . در این راستا از حضور اساتید محترم ( متهمان تبرئه شده یا مدت محکومیت گذرانده قبلی) می توان بهره ها برد !

_ اصولا” مبحث فساد اقتصادی چیست و مفسد اقتصادی کیست و چگونه حالش را ببریم در این راستا !(در همان راستا های قبلی!) در کتب دوره متوسطه گنجانده شود.

_ برای جلوگیری از اعمال نفوذ در مواردی که عزیزان مشغول تعیین تکلیف اموال مفسدین اقتصادی هستند کمیته های نظارتی مرتبط تشکیل تا ایجاد اشتغال مضاعف بشود و همچنین کمیته ویژه ای برای بررسی شکایات واصله از عملکرد کمیته نظارتی نیز ایجاد گردد تا به حد امکان باز هم ایجاد اشتغال صورت پذیرد .

_ با توجه به روند رشد و ابعاد و جوانب این موضوع مناسب است تا در جهت ایجاد وزارتخانه ای جدید با عنوان “فساد اقتصادی” اقداماتی انجام شود و چون مصلحت نیست اینجوری “تابلو” شویم بعدا”نام آنرا به “وزارت بررسی روندهای نابهنجار اقتصادی”-یا به اختصار ” برنا ” – تغییر دهیم .

سپس طرح تبدیل آن به سازمان را به مجلس برده و پس از آن پیشنهاد اقدام آنرا با یک سازمان دیگر ارائه کنیم و آنگاه ببینید چه شود ؟ چه حالی بکنیم با این همه ایجاد اشتغال و ای بسا بشود کلی صادرات نیروی متخصص و کارشناس داشته باشیم به اقصی نقاط عالم !!

بنابراین شما هم اگر مثل ما خوب و عمیق فکر کنید هزار راه ایجاد اشتغال به ذهن مبارکتان خطورخواهد کرد که نهایتا” کل نتایج را سفارش می دهیم برادر عزیزمان ” آنتونی رابینز ” تحت عنوان” چگونه با فساد اقتصادی حالش را ببریم ؟ ” تبدیل به یک کتاب کند.

منبع : خبرآنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ