مرغ ، پر پرواز درآورد!

0

وزیر جهاد کشاورزی می گوید مرغ در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۶۹۸۰ تومان است و به وفور وجود دارد. شرکت پشتیبانی امور دام هم آماده است مرغ منجمد کیلویی ۵۵۰۰ تومان به همه تعاونی‌ها تحویل دهد که در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود

کاریکاتور مرغ کاریکاتور تورم کاریکاتور افزایش قیمت قیمت مرغ

«سلام؛ برنامه نخریدن مرغ از ۲ اسفند به مدت ۱۰ روز آغاز شده. خواهشا اگر طالب پائین و پائین آمدن قیمت مرغ هستید، به مدت ۱۰ روز به هیچ عنوان مرغ نخرید. در آخرین قیمت اعلام شده قیمت مرغ کیلویی ۸ هزار تومان است که تا نوروز به ۱۰ هزار تومان می رسد. پس این خود ما هستیم که می توانیم با نخریدن اعتراض خود را به گرانی قیمت مرغ اعلام کنیم.لطفا اطلاع رسانی کنید.»

این پیام چند روزی است  در گوشی های مردم دست به دست می شود تا شاید پر پرواز مرغ چیده شود. سودای پرواز مرغ چند سالی هست که ادامه دارد و منوی قیمت مرغ یک روز به بهانه نهاده دامی، یک روز گران شدن جوجه یک روزه و … هر روز گران تر از دیروز می شود.

امروز هم وزیر جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفته قیمت بیشتر از ۷۰۰۰ تومان برای مرغ منصفانه نیست.

حجتی می گوید مرغ در «میادین میوه و تره‌بار» کیلویی ۶۹۸۰ تومان است و به وفور وجود دارد. شرکت پشتیبانی امور دام هم آماده است مرغ منجمد کیلویی ۵۵۰۰ تومان به همه تعاونی‌ها تحویل دهد که در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

کاریکاتور مرغ کاریکاتور تورم کاریکاتور افزایش قیمت قیمت مرغ
اما صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع مرغ ارزان در میادین میوه در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مردم دسترسی آسان به چنین جایگاه‌های عرضه‌ای به ویژه در شهرستان‌ها ندارند و مرغ را از مغازه‌ها کیلویی ۷۸۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان خریداری می‌کنند و کار تا جایی پیش رفته که مردم در پیامک ها دعوت به نخریدن مرغ کرده اند.

مرغ ایرانی آن قدر زرنگ شده که از دست همه در می رود تا پرش را نچینند و همچنان به پروازش ادامه دهد. مرغ زمانی گران شد  که پر نژاد ایرانی آن را در مجتمع مرغ بابلکنار چیدند تا نژادهای انگلیسی و خارجی آن جای نژاد آرین را بگیرند. نژادی که روزگاری نه چندان دور در تولید جوجه اش خودکفا بودیم. جوجه ای که هزینه تولیدش کمتر بود و در نتیجه مرغش ارزانتر به دست مردم می رسید.

حالا نژادهای خارجی را با هر قیمتی که بخواهند به ما می فروشند؛ نهاده های دامی هم همین طور. کاش وزارت جهاد کشاورزی یک بار حجت را بر تولید مرغ تمام کند و پر مرغ های خارجی را بچیند تا دیگر هیچ مرغی پر پرواز در نیاورد! همان طور که توانست در سال های نه چندان دور، حجت را بر گندم تمام کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ