انتقاد یک مرجع تقلید از پرداخت یارانه نقدی

0
آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع شود. وی گفت: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده که نیازمند به عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی خواهد داشت.
خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: پول‌های بیت‌المال که باید صرف کارهای تولیدی و عمرانی شود صرف یارانه نقدی می‌شود و در این عرصه کشور دچار خسارت‌هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.

این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به موضوع یارانه نقدی اشاره و اظهار کرد: یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به ۷۰ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع شود.

وی گفت: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده که نیازمند به عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی خواهد داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: دولت و مجلس باید دراین موضوع شجاعت به خرج دهند و اقدام به جراحی این غده چرکین نمایند و کسانی که نیار به این یارانه را ندارند حذف کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اگر این پول‌ها جذب کارهای تولیدی برای جوانان شود، در این کشور بیکاری پایین می‌آید، درصد ازدواج بالا می‌رود، فساد و فحشا کمتر می‌شود و از طرفی جمعیت کشور هم بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که «کشورداری یک شجاعت حسینی می‌خواهد» گفت: باید متفکران دولت و مجلس وارد میدان شوند عوارض را به جان بخرند تا این مشکل را برطرف کنند. بالاخره این موضوع باید در کشور برطرف شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: این باری است که به دوش کشور افتاده و جلوی بسیاری از مسائل مهم را در کشور گرفته؛ در حالی که جامعه اسلامی در مسائل دیگر نیازمند به پول بیت المال است.

این مرجع تقلید گفت: اگر کار در دست من بود بدون شک این کارها را انجام می‌دادم، بنابراین این کار نیازمند عزم، اراده و قصد قوی است تا این مشکلات برطرف شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ