مرگ استاد دانشگاه در تعقیب و گریز مرگبار پلیس در تهران

3

مدرس دانشگاه وقتی به سر قرار رفت تا با دوستانش سوار بر خودرو به گردش برود هدف تعقیب و گریز مرگبار پلیس قرار گرفت.

دوستان این جوان که پس از بزم مستانه با شنیدن دستور ایست پلیس به حرکات خطرناک دست زده بودند با شلیک ۲۷ گلوله از سوی مأموران به خود آمدند اما کار از کار گذشته و استاد جوان هدف دو گلوله مرگ قرار گرفته بود. قاضی «شهریاری» دادستان جنایی تهران به بازپرس «درودگر» از شعبه ۴ دادسرای ناحیه ۲۷ دستور داده است از این شلیک مرگبار در شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه سال‌جاری رازگشایی کند.

در روند قضایی این پرونده همزمان با بازداشت مأمور پلیس که در محدوده باغ‌ فیض تهران وظیفه گشتزنی داشته است بازپرس درودگر به تیمی از کارشناسان رسمی و اسلحه‌شناس‌های تشخیص هویت مأموریت داده با بررسی صحنه تیراندازی، تعداد گلوله‌های شلیک شده و چگونگی اصابت گلوله‌ها به استاد دانشگاه، نظریه علمی‌شان را برای تصمیم‌گیری قضایی در اختیارش قرار دهند. بنابر این گزارش، ساعت ۱۱ شب ۲۲ بهمن‌ماه استاد دانشگاهی به نام «علیرضا» در سناریوی دردناکی کشته شد.

بررسی‌ها نشان داده است علیرضا با دو دوستش نزدیکی پارک شاهد در ابتدای سردار جنگل قرار داشت و وقتی سوار خودروی آنها شده در صندلی عقب نشست غافل از اینکه به ایستگاه پایان زندگی‌اش رسیده است.

چند دقیقه از حرکت خودروی آنها نگذشته بود که مأموران پلیس دستور ایست دادند و دوستان استاد دانشگاه در برابر حیرت او به جای توقف پا روی پدال گاز گذاشتند تا اینکه صدای شلیک مأموران پلیس بلند شد و عجیب اینکه راننده باز اعتنایی به این تیراندازی‌ها نداشت تا اینکه پلیس سد راه حرکت آنها شد و در زمان دستگیری همه از دیدن جسد خون‌آلود علیرضا شوکه شدند.

وقتی متخصصان اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و دیدند استاد جوان با اصابت گلوله کشته شده است سریع ماجرای این تیراندازی مرگبار به بازپرس درودگر مخابره شد. این در حالی بود که دوستان علیرضا که به خاطر مصرف الکل در شرایط عادی نبودند بازداشت شدند و بازپرس جنایی تهران تحقیقات تخصصی ویژه‌ای را برای بازجویی از عامل تیراندازی و دو دوست استاد دانشگاه آغاز کرد.

گفت‌وگو با پدر علیرضا

پدر علیرضا گفت: چند روز از پسرم که استاد دانشگاه بود اطلاعی نداشتم تا اینکه با پرس‌وجو از دوستان وی متوجه شدم که پلیس در پی تعقیب خودروی دوستان پسرم اقدام به تیراندازی کرده است و پسرم از ناحیه سینه هدف گلوله قرار می‌گیرد و کشته می‌شود.

وی افزود: می‌دانیم که دوستانش پس از بازداشت آزاد شده‌اند اما عامل تیراندازی هنوز بازداشت است، به ما نیز گفته‌اند در حال تحقیق هستند و خودشان ما را در جریان قرار خواهند داد.

همسر علیرضا نیز گفت: اطلاع دقیقی از چگونگی مرگ همسرم ندارم، فقط می‌دانم که بی‌دلیل هدف گلوله قرار گرفته و جانش را از دست داده است.

«محمود محمدی» دایی این مدرس دانشگاه گفت: خواهرزاده‌ام پسری نجیب و مهربان بود و اخلاق فوق‌العاده خوبی داشت. او پنج سال پیش ازدواج کرد، نمی‌دانم چرا باید اینجوری از میان ما برود. چهار روز همه نگران شده بودیم تا اینکه دوستانش اطلاع دادند علیرضا وقتی پلیس به خودروی دوستانش ۲۷ گلوله شلیک کرده هدف دو گلوله قرار گرفته و کشته شده است و وقتی به پزشکی قانونی مراجعه کردیم آنها علت دقیق مرگ را خونریزی داخلی و پارگی ریه اعلام کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. افشین می گوید

    چرا خبرو اینجوری منتشر میکنید که دوستان این جوان (استاددانشگاه) پس از بزم شبانه خب خودشم تو بزم شبانه بود طوری خبرو منتشر میکنید مثل اینکه دوستاش اونو گروگان گرفته بودن خب اصل ماجرا که کوتاهی و تخلف بزرگ پلیس بود رو بگین سایت محترم و … ساتین

  2. سعید می گوید

    بالاخره همنشینی با آدم های ناشایست همین عواقب رو هم داره.

  3. رهگذر می گوید

    باید پرسید چرا بیست و هفت گلوله شلیک شده .
    تعقیب و گریز سارق مسلح خطرناک انقدر گلوله شلیک نمیشه ضمن اینکه با یه استعلام میشه از پلاک خودرو اطلاعات صاحب پلاک و فهمید که سرقتی هست یا نه.و اصن خونه ش کجاست. . .در رابطه با برخورد گلوله با بدن انسان هم یه تذکری به عزیزان تفنگدار بدین این اسلحه ها واقعین نه آبپاش.