درخواست ۱۵۰ سال حبسِ برای مهدی هاشمی رفسنجانی؟!

0

معاون فرهنگی قوه  قضائیه با بیان اینکه برخی می خواهند پرونده مهدی هاشمی را سیاسی جلوه دهند تا بگویند وی بی گناه است، گفت: در این پرونده ۱۲ اتهام وجود دارد. همچنین قوه  قضائیه در رابطه با مفاسد اقتصادی با قوت وارد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه صحبت های خود در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: پرونده مهدی هاشمی پرونده  سنگین دیگری است که در حال حاضر در مرحله رسیدگی قرار دارد. در این پرونده ۱۲ اتهام وجود دارد. قاضی این پرونده بسیار دقیق و حاذق است.

وی با بیان این که فرآیند رسیدگی به این پرونده در حال طی شدن است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که در این پرونده هم اقتدار و هم عدالت اجرا شود، اما بعضا در رسانه ها مشاهده می کنیم که تنها یک سوی مسئله را می بینند و مدعی هستند که اگر محمدرضا رحیمی به ۱۵سال حبس محکوم شده بود این فرد باید حکمش ۱۵۰ سال حبس باشد که این حرف نه منطق حقوقی و نه منطق عقلانی و نه منطق سیاسی دارد.

وی تصریح کرد: یک عده طالب اقتدار هستند و کاری به عدالت ندارند و معتقدند این آقا باید محکومیت سنگینی داشته باشد. به گزارش فارس معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: فشار گروه های مختلف باعث می شود فشار عوامانه و خواصانه نیز به وجود آید. فشار عوامانه که همان هیجانات است و فشار خواص آن است که عده ای می خواهند از رانت استفاده کنند که هر دو غلط است و قاضی باید بدون این فشارها حکم مربوطه را صادر کند، البته مسئولان عالی قضایی از جمله رئیس دستگاه قضایی مقابل این فشارها می ایستند.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند پرونده را سیاسی تلقی کنند، گفت: عده ای می گویند که اصل محاکمه آقای «م.ه» سیاسی است تا با این حرف بگویند این فرد بی گناه است که این حرف، سخن غلطی است و عده ای دیگر می خواهند در اذهان مردم پیش داوری ایجاد کنند که حکم قاضی نتیجه  خوبی نداشته باشد. در هر صورت قاضی این پرونده هر حکمی را که صادر کند گروهی ناراضی می شوند. معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در این دوره با قدرت و اقتدار به بحث مفاسد اقتصادی ورود پیدا کرده و از این پس هم با عزمی راسخ آن را دنبال می کند و امیدواریم با مسائلی مانند پولشویی، دلالی های ناسالم، فساد و مفسده اقتصادی قوی تر از گذشته عمل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ