سرقت ۳٫۵ میلیارد تومانی از زن ساده‌ لوح در سیستان و بلوچستان

0

زنی که بعد از سرقت میلیاردی از خانه خواهرزاده‌اش خود را «جن» معرفی کرده و قصد اخاذی داشت، دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: با ارسال یک پرونده سرقت خانه به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پلیس آگاهی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد ساعت ۲۲ شب حادثه زمانی که از مهمانی به خانه بازگشته متوجه شده خانه وی مورد دستبرد قرار گرفته و مقادیری طلاجات، وجه نقد و ارز به سرقت رفته است.

با توجه به گزارش گروه صحنه جرم و بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد هیچ گونه آثار تخریب روی در و قفل ها وجود ندارد و احتمال دارد سرقت از سوی یکی از بستگان شاکی انجام شده باشد.

وی یادآور شد: ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده متوجه شدند زنی با شاکی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان «جن»، عنوان داشته من جای طلاها را به شما نشان می دهم و شما باید در همان مکان مبلغ ۳۴ میلیون تومان بگذارید و گرنه بر سر شما و خانواده ات بلا نازل می کنم و این زن نیز مبلغ خواسته شده را گذاشته و مقادیری طلاجات را از آن مکان برداشته است، بدون این که موضوع را به پلیس اطلاع دهد.

ملاشاهی افزود: پس از گذشت مدتی دوباره همان فرد (جن) با شاکی تماس گرفته و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تقاضا کرده که ماموران با آگاهی از این موضوع، بلافاصله وارد عمل شده و در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق شدند زنی شصت ساله را که مسئول گرفتن پول ها بوده، شناسایی و مخفیگاه او را نیز کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم که مشخص شد خاله شاکی است، ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد این مکان شدند و این زن را همراه سه نفر دیگر که در محل بودند، دستگیر کردند.

متهمان در ابتدا منکر سرقت بودند ولی پس از مشاهده ادله پلیس، خاله شاکی اعتراف کرد: طلاها را سرقت کرده و با مبلغی که دریافت کردم دو خانه در زاهدان خریده ام.

سرهنگ ملاشاهی افزود: این زن «جن» نما که علت و انگیزه خود را از سرقت، بدهی فرزندش در بازار و فقر مالی اعلام کرده بود همراه دیگر همدستانش به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند. (پایگاه خبری پلیس)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ