قتل برای فرار از بد اخلاقی شوهر در قزوین

0

راز کشف جسدی در حاشیه شهر پس از چهار سال از جنایت برملا شد. عامل این جنایت که همسر و برادر زن قربانی بودند برای فرار از بداخلاقی‌های قربانی، سناریوی قتل را طراحی کرده بودند.

تحقیقات پلیسی درخصوص این پرونده از اواخر سال ۸۸ با شکایت زن جوانی آغاز شد. او به پلیس گفت: «همسرم کارگر ساده ای است و دیروز خانه را برای رفتن به محل کار ترک کرد. اما دیگر بازنگشت، وقتی متوجه تاخیر او شدم با محل کارش تماس گرفتم اما گفتند که او به محل کار نرفته است. دوستان و آشنایان هم از او بی خبر بودند و احتمال می دهم که اتفاقی برای همسرم رخ داده باشد.»

بررسی ها برای یافتن کارگر جوان به نام پیمان درحالی ادامه داشت که ۲۴ ساعت پس از اعلام گزارش ناپدید شدن او، کارآگاهان جنایی استان قزوین در جریان کشف جنازه ای در حاشیه شهر قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل مورد نظر به تحقیق پرداخته و باتوجه به آثار کبودی روی گردن قربانی، علت اولیه مرگ خفگی اعلام شد.

از آنجا که مشخصات جسد کشف شده با پیمان مشابهت داشت این احتمال مطرح شد که جسد متعلق به پیمان است. این فرضیه با حضور همسر پیمان به پزشکی قانونی و مشاهده جسد به یقین پیوست و به این ترتیب راز ناپدیدشدن کارگر جوان برملا شد.

با کشف جنازه، فرضیه های متعددی برای این جنایت مطرح شد و یکی از آنها اختلافات خانوادگی بود. درحالی که تحقیقات روی شاخه های متعددی از فرضیات متمرکز بود، هفته گذشته سرنخ هایی بدست آمد که نشان می داد همسر مقتول در این جنایت نقش دارد. به این ترتیب زن جوان بازداشت و تحقیقات از او آغاز شد. زن جوان که ابتدا منکر جنایت بود، زمانی که با مدارک مواجه شد به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: «همسرم بد اخلاق بود و مدام مرا اذیت می کرد، علاوه بر بد اخلاقی او اعتیاد به مواد مخدر هم داشت و تمام حقوقش را برای خرید مواد مخدر می داد. اذیت های او به حدی رسید که دیگر نتوانستم این ماجرا را تحمل کنم و به همین دلیل موضوع را با برادرم در میان گذاشتم. با کمک برادرم نقشه قتل پیمان را کشیدیم، شب حادثه داخل آبمیوه قرص خواب آور ریختم و بعد از آن که او بی هوش شد، با روسری پیمان را خفه کرده و جسدش را به بیرون از شهر قزوین بردیم.» فرمانده انتظامی استان قزوین در این رابطه می گوید:« با اعتراف زن جوان به جنایت، برادر او نیز بازداشت شد و به جنایت اعتراف کرد. متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.»

سردار میرحیدری خاطر نشان کرد: «همسرکشی مهم ترین قتل خانوادگی محسوب می شود که در آن اغلب زنان از سوی شوهرانشان به قتل می رسند. در این پرونده شاهد بودیم که زن مدعی است که همسرش را به خاطر بداخلاقی به قتل رسانده است که هنوز این موضوع به طور کامل اثبات نشده و در حد ادعای متهم است. اما در صورت صحت این موضوع نیز، قتل راهی برای فرار از همسر بداخلاق نیست و زوج ها بخصوص جوانان به جای اقدامات خودسرانه بهتر است از کارشناسان برای حل مشکل خود استفاده کنند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ