دیه ۴۵۰ میلیون تومانی یک مرد روستایی در لرستان

0

یک مرد روستایی به دلیل یک جرم غیر عمد محکوم به پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان دیه شد.

 مرد روستایی ۳۴ ساله به نام (ی – ن) که حتی یک سابقه کیفری هم نداشت در حالی سرپرستی همسر و فرزند و همچنین مادر و خواهرانش را برعهده داشت که در یک حادثه کارگاهی باعث مصدومیت شدید همکار خود می شود.

نامبرده در جریان ساخت و ساز یک منزل مسکونی دو طبقه، در حالی که خودش در طبقه همکف مشغول به کار بود بر اثر نصب نامناسب و سنگینی مصالح ساختمانی و همچنین بی احتیاطی یکی از کارگران بالابر سقوط کرده و با فرود بر روی کارگر کنار دستی خود منجر به قطع نخاع و مجروح شدن وی می شود.

به دلیل جراحت و مصدومیت شدید کارگر ساختمانی خانواده شخص مصدوم با تشکیل پرونده و شکایت قضایی موجب می شوند تا (ی – ن) به پرداخت دیه محکوم شود.

در حال حاضر زندانی، با محکومیت عدم رعایت ضوابط ایمنی در حین کار و عدم مهار نامناسب دستگاه بالابر ۹۰ درصد مقصر حادثه شناخته شده و محکوم به پرداخت دیه ۴۵۰ میلیون تومانی شود. و هم اکنون نزدیک به دو سال است که این زندانی، به علت نداشتن وثیقه بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می برد.

برابر گزارش مددکاران زندان خرم آباد، این مرد روستایی حتی در تهیه مایحتاج معیشتی خود در زندان ناتوان بوده و با انجام امور نظافت اتاق ها و کمک به سایر زندانیان امرار معاش کرده و درآمد مختصری را برای خانواده اش تامین می کند.

شاکی این پرونده فرد متاهلی است که به علت وقوع این حادثه قطع نخاع شده و به استناد گزارشات پزشکی، باید تا سالها تحت مراقبت های ویژه و بعضا پر هزینه قرار گیرد.

فرد مصدوم در حال حاضر قادر به هیچگونه تحرکی نبوده و طبق نظر پزشکی قانونی من بعد نیز هرگز قادر به انجام فعالیت های شخصی نخواهد بود.

همچنین همسر این شخص، پس از وقوع حادثه دچار افسردگی شدید روحی شده و به جهت مصرف بالای دارو دیگر از نگهداری مناسب و تأمین کامل هزینه های بالای درمانی او ناتوان و همین امر باعث زخم بستر شدید همسرش شده است.

دیه مشکلات نخاعی، پارگی ریه، بی اختیاری ادرار و بسیاری دیگر از مشکلات ناشنیدنی این مصدوم در حال حاضر ۳ برابر دیه یک نفس محاسبه شده و به دنبال آن شخص سهل انگار این ماجرا هیچ سوءنیتی هم در ایجاد این مشکلات برای مصدوم و خانواده او را نداشته و هم اکنون به دلیل محکومیت ۴۵۰ میلیونی دیه بیش از دو سال است که در حبس به سر می برد.(مهر)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ