عروسی‌های مختلط پشت درهای بسته

0
برگزاری عروسی‌های مختلط یکی از عناوین مجرمانه به حساب می‌آید اما این روزها در غفلت مسئولین، تعداد باغ‌هایی که این گونه مراسم را برگزار می‌کنند رو به افزایش است.
 تابناک نوشت: می‌گوید اگر عروسی‌ام مختلط نباشد اصلا نمی‌خواهم مراسم عروسی داشته باشم این کف انتظار یک عروس است که تا چند ماه دیگر به خانه بخت می‌رود. از او در رابطه با مراسم عروسی اش سوال می‌کنم.می گوید: «مراسم من مختلط است اگر کسی مشکلی دارد و می‌خواهد در مراسم من حجاب داشته باشد بهتر است نیاید چون معذب می‌شود و از آن مهم‌تر فیلم عروسی‌ام قشنگ نمی‌شود». چند سالی است که سوال کردن از شکل و شمایل برگزاری مراسم عروسی به یک امر مهم تبدیل شده است.

برخی از خانواده‌ها که پایبند اخلاقیات هستند از حضور در برخی مجالس عروسی منصرف شده و گاهی مجلس را ترک می‌کنند.چه می‌شود که به یکباره خیلی از عروس و دامادهای امروزی پشت پا به اعتقادات زده و حتی با داشتن خانواده‌ای معتقد و پایبند به اخلاق خواستار برگزاری مراسم عروسی به سبک و سیاقی غیر‌ایرانی می‌شوند؟

* راه رفتن روی لبه تیغ زندگی

این روزها خیلی از مجالس عروسی تبدیل به مراسمی برای پایکوبی‌های غیر‌اخلاقی شده است.برای برخی از خانواده‌های ایرانی، حواشی یک مراسم عروسی این روزها از خودش مهم‌تر شده، اینقدر که هماهنگی و برنامه‌ریزی برای یک عروسی مفصل برای خود عروس و دامادها تبدیل به کاری سخت و طاقت فرسا شده است.

در این میان در برخی از خانواده‌های ایرانی حضور در عروسی‌های مختلط، شرب خمر در حاشیه مراسم و… معمول است؛ بدیهی است در جامعه‌ای که حضور در چنین میهمانی‌هایی جرم محسوب می‌شود، عروسی گرفتن این چنین، مثل راه رفتن روی لبه چاقو می‌ماند! کافی است نیروی انتظامی سر برسد و میهمانان را دستگیر کند و … همه چیز بهم می‌ریزد؛ به همین دلیل است که برگزار کنندگان این قبیل مهمانی‌ها، ارقام کلانی را از خانواده‌های عروس و داماد می‌گیرند تا به اصطلاح بتوانند امنیت مراسم را تأمین کنند! این روزها شرکت‌های زیادی هستند که با عنوان برگزار کننده مجالس عروسی کار مشاوره به عروس و داماد برای داشتن یک شب به یادماندنی را به عهده دارند.

مدیر یکی از این شرکت‌ها در رابطه با نحوه مشاوره‌هایی که به عروس و دامادها داده می‌شود به خبرنگار ما می‌گوید: همه کار برگزاری مراسم عروسی را به دست می‌گیریم منوی ما از۱۶ میلیون تومان برای ۳۰۰ نفر مهمان شروع شده و تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

مراسم مختلط درباغ عروسی‌های مختلط عروسی شیک‌ روابط نامشروع در جهان جدا نشدن زنان و مردان

او برگزاری مراسم مختلط درباغ را یکی از خواسته‌های مهم بیشتر مراجعین عنوان کرده و می‌گوید: شرایط مالی بعضی از مراجعین باعث می‌شود هر چند میلیون که برای مراسمشان خرج می‌کنند اصلا برایشان مهم نباشد و همه مخارج عروسی از قیمت یکی از اتوموبیل‌هایشان کمتر شود، و بعضی دیگر دست به دامن هر دوست و آشنایی می‌شوند که چند هزار تومان بیشتر قرض کنند و عروسی شیک‌تری بگیرند. عروسی‌های مختلط، باغ، بیش از هفت نوع غذا، میزهای پذیرایی بزرگ، سفره خانه و چای و قلیان، سرو کردن انواع اسنک‌ها و نوشیدنی‌های متنوع، گروه‌های موسیقی حرفه‌ای و بزرگ با خواننده‌های معروف و… خدماتی هستند که شرکت‌های زیادی ادعا می‌کنند آن را به عروس و دامادها ارایه می‌دهند.

با وجود آنکه برگزاری عروسی مختلط یکی از عناوین جرم به حساب می‌آید اما مهیا ساختن باغ‌هایی با صاحبان میلیاردر، عنوان جرم را از ذهن خانواده‌ها کمرنگ کرده به طوریکه تعداد باغ‌هایی که در شهرهای بزرگ برای برگزاری عروسی‌های مختلط داده می‌شود افزایش‌یافته است.

* آسیب‌شناسی جدا نشدن زنان و مردان در مهمانی‌ها

مجید ابهری، پژوهشگر و جامعه‌شناس در این رابطه می‌گوید: برگزاری مهمانی‌های مختلف در تهران و شهرستانها از هریک از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی هر یک از آنها ناشی می‌شود یکی از این محافل عروسی و مهمانی‌های مختلط است به این معنا که جلسه از ترکیب مردان و زنان تشکیل‌یافته که در برخی از آنها هیچ فاصله‌ای میان زنان و مردان نیست.او می‌افزاید: فلسفه تفکیک مجالس از نگاه رفتارشناسی و آسیب‌شناسی اجتماعی حفظ حریم زنان و راحتی و رفاه هرچه بیشتر آنها است.

مراسم مختلط درباغ عروسی‌های مختلط عروسی شیک‌ روابط نامشروع در جهان جدا نشدن زنان و مردان

در یک جامعه با زیربنای اسلامی و ارزشی زنان موظف به رعایت حدود و حجاب خود بوده و نباید به وسیله‌ای برای تفریح و تماشا تبدیل شوند. این استاد دانشگاه معتقد است: متاسفانه نه‌تنها در عروسی‌ها که در برخی از مجالس عزا و ختم نیز این مرزبندی رعایت نمی‌شود.دومین علت برای تفکیک زنان از مردان راحتی هر دو گروه است چراکه زمانی که بانوان در میان مردان نباشند مردان راحت‌تر بوده و کمتر به خود فشار می‌آورند تا رفتارهای خود را کنترل کنند. ابهری معتقد است: تبدیل مهمانی به سالن مد بزرگ‌ترین آسیبی را که به جامعه وارد می‌کند ایجاد حس منفی چشم و هم چشمی، اشراف‌گرایی و مدپرستی می‌باشد.

بسیاری از روابط نامشروع و غیر‌اخلاقی از همین نگاه‌ها و اشاره‌ها سرچشمه می‌گیرند و ایجاد این نوع بزه‌ها نه‌تنها از نظر قانونی تخلف آشکار به حساب می‌آید بلکه از دیدگاه اخلاقی نیز حرکتی نادرست است. بسیاری از بانوان در جمع زنان راحت هستند و می‌توانند با خیال آسوده به پایکوبی و شادی بپردازند.ابهری با بیان اینکه درحال‌حاضر هرکس با دوربین خود از مجالس فیلمبرداری می‌کند می‌افزاید: این شرایط موجب می‌شود تا برخی از تصاویر نوامیس مردم از فیس بوک، یوتیوب و سایر بخش‌های مجازی سر بیرون آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ